Research Article
BibTex RIS Cite

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARI KİMYA BİLGİLERİNİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?

Year 2019, Issue: 38, 66 - 84, 30.06.2019
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.558150

Abstract

Bu çalışmada, üniversite 1.
,2. ,3. ve 4. sınıf fen bilgisi öğrencilerinin kimya bilgilerini günlük
yaşamlarıyla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazır bulunuşlukları ve
günlük yaşam kimyasına karşı tutumları tespit edilmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Fırat Üniversitesi ve
Siirt Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. ,2. ,3. ve 4. sınıflarında okuyan
öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma Fırat Üniversitesi’nden 208, Siirt
Üniversitesi’nden 171 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada 14 açık
uçlu sorudan oluşan “Günlük Olayları Açıklama Testi” (GOAT) ve 25 soruluk 5
likert tipi bir ölçekten oluşan “Günlük Yaşam Kimyası Tutum Ölçeği” (GYKTÖ)
kullanılmıştır. Parametrik testler (t-testi, ANOVA) ve parametrik olmayan
testler (Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U Testi) ile analiz edilmiştir. Sonuç
olarak, fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşam olaylarıyla olan
ilişkileri ve günlük yaşam kimyasına karşı tutumları arasında anlamlı bir
ilişki olduğu bulunmuştur. Ancak günlük hayatta karşılaşılan olayları
açıklamada yetersiz oldukları ve konular ile ilgili kavram yanılgılarına sahip
oldukları gözlenmiş
tir.

 

 

Extended abstract: İngilizce uzun özet bölümüdür. Makalenin kaynaklar bölümünden sonra “Extended Abstract” başlığı altında geniş bir İngilizce özet bulunmalıdır. “Extended Abstract”  750-1000 sözcükten oluşmalı, Purpose, Method, Results, Discussion, Conclusion bölümlerini içermeli ve atıf içermemelidir. İngilizce özet dergiye gönderilmeden önce dil bilgisi hatası içermemesi için alanda uzman biri tarafından kontrol edilmelidir.

References

  • Abraham, M. R., Williamson, V. M. and Westbrook, S. L. (1994). A cross-age study of the understanding five concepts. Journal of Research in Science Teaching, 31, 147-165.
  • Açışlı, S. ve Kolomuç, A. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen branşlarına karşı tutumlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Akdemir, E. (2005). İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akpınar, M. (2006). Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının fizik dersi akademik başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Andree, M. (2003). The Everyday-life in science classroom; A study on ways of using and referring to everyday-life. The ESERA Conference in Noordwijkerhout, 19th-23th August, The Netherlands.
  • Ay, S. (2008). Lise seviyesinde öğrencilerin günlük yaşam olaylarını açıklama düzeyi ve buna kimya bilgilerinin etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Balkan Kıyıcı F. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri ilişkilendirebilme düzeyleri ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balkan Kıyıcı, F. ve Aydoğdu, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri ilişkilendirebilme düzeylerinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1), 43-61.
  • Baran, Ş., Doğan, S. ve Yalçın M. (2002). Üniversite biyoloji öğrencilerinin öğrenimleri sırasında edindikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 89-96.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: using technology to enhance school science in everday life. International Journal of Science Education. 21 (7), 765-773.
  • Campbell, B. and Lubben, F. (2000). Learning science through contexts: Helping pupils make sense of everyday situations. International Journal of Science Education, 22 (3), 239-252.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma süresince nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Coştu, B., Ünal, S. ve Ayas, A. (2007). Günlük yaşamdaki olayların fen bilimleri öğretiminde kullanılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 197-207.
  • Çakmak, M. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar tutumları ile fen bilgisine yönelik tutumları arasındaki ilişkini değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Çayan, Y. ve Karslı, F. (2014). 6. Sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişim konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının etkisi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1437-1452.
  • Demirci, B. (2014). Lise öğrencilerinin kimya dersinde öğrendikleri konuları günlük hayat olaylarını açıklamakta kullanabilme seviyelerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensitütüsü, Van.
  • Demirhan, E., Önder, İ. ve Beşoluk, Ş. (2017). Lise öğrencilerinin ve öğretmen adaylarının atmosfer basıncını, etkileyen faktörleri ve ilişkili günlük hayat problemlerini açıklayabilme durumlarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7 (3), 658-683.
  • Duman, M. Ş. ve Avcı, G. (2016). Sekizinci sınıf öğrencilerinin maddenin halleri ve ısı ünitesine yönelik kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 129-165.
  • Duran, M., Ballıel, B. ve Bilgili, S. (2011). Fen öğretiminde 6. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarını gidermede kavram karikatürlerinin etkisi. 2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29, Nisan, Antalya-Turkey.
  • Erdem, E., Yılmaz, A., Atav, E. ve Gücüm, B. (2004). Öğrencilerin madde konusunu anlama düzeyleri, kavram yanılgıları, fen bilgisine karşı tutumları ve mantıksal düşünme düzeylerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 74-82.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W. and Mamlok-Naaman, R. (2005). Designbased science and real-world problem-solving. International Journal of Science Education, 27 (7), 855-879.
  • Hançer, A. H., Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100-109.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 80-88.
  • Hürcan, N. (2011). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koçak, C. (2011). Kimya konularının günlük yaşam konsepti çerçevesinde değerlendirilmesi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitütüsü, Ankara.
  • Kul, S. (2014). İstatistik sonuçlarının yorumu: p değeri ve güven aralığı nedir? Plevra Bülteni, 8 (1),11-13.
  • Martin, D. J. (2009). Elementary science methods: A constructivist approach (5th Ed.). USA: Cengage Learning.
  • Mayoh, K. and Knutton, S. (1997). Using out-of-school experience in science lessons: Reality or rhetoric? International Journal of Science Education, 19 (7), 849-867.
  • Nakiboğlu, C. ve Erol, N. (2017). Deneyimli kimya öğretmenlerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusunun öğretimi ile ilgili düşünceleri. M.S.K.U. Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 33-45.
  • Osborne, J., Simon, S. and Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25 (9), 1049-1079.
  • Özel, B. (2016). 9. Sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Tezsiz yüksek lisans projesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Özmen, H. (2003), Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11, 317-324.
  • Pallant, J. (2001). SPSS survival manual. a step-by-step guide to data analyses using SPSS for windows. Philadelphia, PA: Open University Press.
  • Papuçcu, A. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının gaz basıncıyla ilgili bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme seviyeleri. Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi, 1 (2), 1-24.
  • Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A. ve Oran, E. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (4), 1275-1286.
  • Pınarbaşı, T., Doymuş, K., Canpolat, N. ve Bayrakçeken, S. (1998). Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. III. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Ekim, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Serin, O. (2004). Öğretmen adaylarının problem çözme becerisi ve fene yönelik tutum ile başarıları arasındaki ilişki. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Stavridou, H. and Solomonidou, C. (1998). Conceptual reorganization and the construction of the chemical reaction concept during secondary education. International Journal of Science Education, 20 (2), 205-221.
  • Şen, Ş. ve Yılmaz, A. (2012). Erime ve çözünme ile ilgili kavram yanılgılarının ontoloji temelinde incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 54-72.
  • Taşdemir, A. ve Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1). 124-148.
  • Turhan, E. A. (2006). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi öğreniminde mıknatıs ve özellikleri konusunu kavramada çoklu zeka modelinin öğrenci başarı ve tutumuna etkilerinin araştırılması. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, N. ve Keleş, Ö. (2010).Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 ( 2), 1-16.
  • Yadigaroğlu, M. ve Demircioğlu, G. (2012). Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 165-171.
  • Yadigaroğlu, M., Demircioğlu, G. ve Demircioğlu H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Ege Eğitim Dergisi, 18 (2), 795-812.
  • Yalvaç, B. ve Sungur, S. (2000). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 56- 64.
  • Yavuz, S. ve Çelik, G. (2013). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin gazlar konusundaki kavram yanılgılarına tahminet-gözle-açıkla tekniğinin etkisi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 1, 1-20.
  • Yıldırım, N. ve Birinci Konur, K. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science StudiesTurkish (JASSS), 30, 305-323.
  • Yıldırım, N. ve Maşeroğlu, P. (2016). Kimyayı günlük hayatla ilişkilendirmede tahmin-gözlem-açıklamaya dayalı etkinlikler ve öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQİ), 7 (1), 117-145.
  • Yılmaz, A. (2012). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarının fen ve teknoloji dersini günlük hayatla ilişkilendirebilmedeki başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yiğit, N. , Devecioğlu, Y. ve Ayvacı, H.Ş. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Ekim, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
Year 2019, Issue: 38, 66 - 84, 30.06.2019
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.558150

Abstract

References

  • Abraham, M. R., Williamson, V. M. and Westbrook, S. L. (1994). A cross-age study of the understanding five concepts. Journal of Research in Science Teaching, 31, 147-165.
  • Açışlı, S. ve Kolomuç, A. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen branşlarına karşı tutumlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Akdemir, E. (2005). İlköğretim ikinci kademe yedinci sınıf öğrencilerinin katı ve sıvıların basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akpınar, M. (2006). Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının fizik dersi akademik başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Andree, M. (2003). The Everyday-life in science classroom; A study on ways of using and referring to everyday-life. The ESERA Conference in Noordwijkerhout, 19th-23th August, The Netherlands.
  • Ay, S. (2008). Lise seviyesinde öğrencilerin günlük yaşam olaylarını açıklama düzeyi ve buna kimya bilgilerinin etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Balkan Kıyıcı F. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri ilişkilendirebilme düzeyleri ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balkan Kıyıcı, F. ve Aydoğdu, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri ilişkilendirebilme düzeylerinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1), 43-61.
  • Baran, Ş., Doğan, S. ve Yalçın M. (2002). Üniversite biyoloji öğrencilerinin öğrenimleri sırasında edindikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 89-96.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: using technology to enhance school science in everday life. International Journal of Science Education. 21 (7), 765-773.
  • Campbell, B. and Lubben, F. (2000). Learning science through contexts: Helping pupils make sense of everyday situations. International Journal of Science Education, 22 (3), 239-252.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma süresince nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Coştu, B., Ünal, S. ve Ayas, A. (2007). Günlük yaşamdaki olayların fen bilimleri öğretiminde kullanılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 197-207.
  • Çakmak, M. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar tutumları ile fen bilgisine yönelik tutumları arasındaki ilişkini değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Çayan, Y. ve Karslı, F. (2014). 6. Sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişim konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının etkisi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (4), 1437-1452.
  • Demirci, B. (2014). Lise öğrencilerinin kimya dersinde öğrendikleri konuları günlük hayat olaylarını açıklamakta kullanabilme seviyelerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensitütüsü, Van.
  • Demirhan, E., Önder, İ. ve Beşoluk, Ş. (2017). Lise öğrencilerinin ve öğretmen adaylarının atmosfer basıncını, etkileyen faktörleri ve ilişkili günlük hayat problemlerini açıklayabilme durumlarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7 (3), 658-683.
  • Duman, M. Ş. ve Avcı, G. (2016). Sekizinci sınıf öğrencilerinin maddenin halleri ve ısı ünitesine yönelik kavram yanılgıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 129-165.
  • Duran, M., Ballıel, B. ve Bilgili, S. (2011). Fen öğretiminde 6. sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarını gidermede kavram karikatürlerinin etkisi. 2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29, Nisan, Antalya-Turkey.
  • Erdem, E., Yılmaz, A., Atav, E. ve Gücüm, B. (2004). Öğrencilerin madde konusunu anlama düzeyleri, kavram yanılgıları, fen bilgisine karşı tutumları ve mantıksal düşünme düzeylerinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 74-82.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W. and Mamlok-Naaman, R. (2005). Designbased science and real-world problem-solving. International Journal of Science Education, 27 (7), 855-879.
  • Hançer, A. H., Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100-109.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 80-88.
  • Hürcan, N. (2011). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koçak, C. (2011). Kimya konularının günlük yaşam konsepti çerçevesinde değerlendirilmesi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Ensitütüsü, Ankara.
  • Kul, S. (2014). İstatistik sonuçlarının yorumu: p değeri ve güven aralığı nedir? Plevra Bülteni, 8 (1),11-13.
  • Martin, D. J. (2009). Elementary science methods: A constructivist approach (5th Ed.). USA: Cengage Learning.
  • Mayoh, K. and Knutton, S. (1997). Using out-of-school experience in science lessons: Reality or rhetoric? International Journal of Science Education, 19 (7), 849-867.
  • Nakiboğlu, C. ve Erol, N. (2017). Deneyimli kimya öğretmenlerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusunun öğretimi ile ilgili düşünceleri. M.S.K.U. Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 33-45.
  • Osborne, J., Simon, S. and Collins, S. (2003). Attitudes towards science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25 (9), 1049-1079.
  • Özel, B. (2016). 9. Sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Tezsiz yüksek lisans projesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Özmen, H. (2003), Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11, 317-324.
  • Pallant, J. (2001). SPSS survival manual. a step-by-step guide to data analyses using SPSS for windows. Philadelphia, PA: Open University Press.
  • Papuçcu, A. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının gaz basıncıyla ilgili bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme seviyeleri. Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi, 1 (2), 1-24.
  • Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A. ve Oran, E. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (4), 1275-1286.
  • Pınarbaşı, T., Doymuş, K., Canpolat, N. ve Bayrakçeken, S. (1998). Üniversite kimya bölümü öğrencilerinin bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. III. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Ekim, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Serin, O. (2004). Öğretmen adaylarının problem çözme becerisi ve fene yönelik tutum ile başarıları arasındaki ilişki. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Stavridou, H. and Solomonidou, C. (1998). Conceptual reorganization and the construction of the chemical reaction concept during secondary education. International Journal of Science Education, 20 (2), 205-221.
  • Şen, Ş. ve Yılmaz, A. (2012). Erime ve çözünme ile ilgili kavram yanılgılarının ontoloji temelinde incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 54-72.
  • Taşdemir, A. ve Demirbaş, M. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde gördükleri konulardaki kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1). 124-148.
  • Turhan, E. A. (2006). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi öğreniminde mıknatıs ve özellikleri konusunu kavramada çoklu zeka modelinin öğrenci başarı ve tutumuna etkilerinin araştırılması. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzun, N. ve Keleş, Ö. (2010).Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 ( 2), 1-16.
  • Yadigaroğlu, M. ve Demircioğlu, G. (2012). Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 165-171.
  • Yadigaroğlu, M., Demircioğlu, G. ve Demircioğlu H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Ege Eğitim Dergisi, 18 (2), 795-812.
  • Yalvaç, B. ve Sungur, S. (2000). Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 56- 64.
  • Yavuz, S. ve Çelik, G. (2013). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin gazlar konusundaki kavram yanılgılarına tahminet-gözle-açıkla tekniğinin etkisi. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 1, 1-20.
  • Yıldırım, N. ve Birinci Konur, K. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science StudiesTurkish (JASSS), 30, 305-323.
  • Yıldırım, N. ve Maşeroğlu, P. (2016). Kimyayı günlük hayatla ilişkilendirmede tahmin-gözlem-açıklamaya dayalı etkinlikler ve öğrenci görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQİ), 7 (1), 117-145.
  • Yılmaz, A. (2012). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarının fen ve teknoloji dersini günlük hayatla ilişkilendirebilmedeki başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yiğit, N. , Devecioğlu, Y. ve Ayvacı, H.Ş. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Ekim, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Erdal Canpolat 0000-0002-1167-0881

Hasan Ateş This is me 0000-0002-1167-0881

Kübra Ayyıldız This is me 0000-0002-1167-0881

Publication Date June 30, 2019
Submission Date April 26, 2019
Acceptance Date July 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 38

Cite

APA Canpolat, E., Ateş, H., & Ayyıldız, K. (2019). FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARI KİMYA BİLGİLERİNİ GÜNLÜK YAŞAMLARIYLA NE KADAR İLİŞKİLENDİREBİLİYOR?. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(38), 66-84. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.558150