Bu araştırmanın amacı işbirlikli mektup ve işbirlikli klasik rapor çalışmalarının sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunları dersindeki akademik başarılarına etkisini ve öğrenme amaçlı yazma ile ders başarısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın yöntemi öntest- sontest karşılaştırma gruplu yarı deneysel desendir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi sosyal bilgiler öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma iki deney grubuyla 6 haftada toplamda 12 ders saatinde ilgili uymamalarla yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi (ABT), mektup yazma ve klasik rapor yazma değerlendirme rubriği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına uygulama öncesi yapılan öntestten elde edilen verilere göre iki farklı uygulamanın yapıldığı öğretmen adaylarının ön bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. İşbirlikli klasik rapor ve işbirlikli mektup yazma etkinliklerinin, öğretmen adaylarının akademik başarılarını istatistiksel olarak anlamlı düzeyde artırdığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik tutumları arasında işbirlikli mektup yazma uygulanan öğretmen adayları lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Öğretmen adaylarının işbirlikli mektup yazma becerilerinin ve işbirlikli klasik rapor yazma becerileri arasında anlamlı derece bir fark olmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Submission Date | October 12, 2020 |
Acceptance Date | December 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 41 |