COVİD-19 pandemisi dünyada ve ülkemizde eğitim başta olmak üzere birçok alanda değişikliklerin yapılmasına neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı, COVİD-19 Pandemisi nedeniyle eğitimlerini uzaktan öğrenme sistemi ile sürdüren resim-iş eğitimi öğrencilerinin öğretime yönelik görüşlerini incelemektir. Betimleyici tarama deseninde olan bu çalışma 92 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu( KBF) ve Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği (UEYGÖ) ile elde edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğu öğretim elemanının sisteme yüklediği ders notlarından yararlanmış ve büyük bir kısmı uzaktan eğitimi cep telefonuyla takip ettiğini belirtmiştir. Öğrencilerin% 88'i uzaktan eğitim sisteminin resim-iş eğitimi için uygun olmadığını ifade etmiştir. Öğrencilere göre uzaktan eğitim sisteminin sanat eğitimine uygun olmaması büyük ölçüde atölyede yapılması gereken uygulamalı derslerin sanal ortamda yapılamaması ve yüz yüze yapılmaması nedeniyledir. UEYGÖ’ nin etkililik ve yatkınlık alt boyut puan ortalaması düşük bulunmuştur. Kriz döneminde alternatif bir eğitim yöntemi olarak uygulamaya geçirilen uzaktan eğitim programının resim-iş eğitimi gibi alanlar için alt yapı eksikliğinin, içerik ve tasarım yönünden iyileştirilmesi mevcut ve olası benzer durumlar için önemli bir gereksinimdir.
COVİD-19 Pandemisi Küresel Salgın Uzaktan Öğrenme Sistemi Görsel Sanatlar Eğitimi Öğrenci Görüşleri
The COVID-19 outbreak caused changes in many areas, especially education, in the world and in our country. The aim of this research is to examine the views of students who receive visual arts education, which continue their education with the distance learning system due to the COVID-19 outbreak. This descriptive study was carried out on 92 students. The data were obtained by Personal Information Form and Opinions on Distance Education Scale (UEYGÖ). The majority of the students benefited from the lecture notes uploaded by the instructor to the system and most of them stated that they followed the distance education via mobile phone. 88% of the students stated that they wanted to take their lessons with face-to-face education, and because they did not want to study with distance education method, they mostly stated that “practical lessons could not be done in a virtual environment”. The average efficacy and susceptibility score, which are the sub-dimensions of UEYGÖ, were low. For the areas such as visual arts education, the distance education program, which was implemented as an alternative education method during the crisis period, needs to be improved for existing and possible similar situations in terms of content and design.
COVID-19 Pandemic Global Outbreak Distance Learning System Visual Arts Education Student Views
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | October 20, 2020 |
Acceptance Date | May 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 42 |