Research Article
BibTex RIS Cite

QUALITY STANDARDS IN DISTANCE EDUCATION WITHIN THE SCOPE OF SCIENCE EDUCATION AND STAKEHOLDERS’ OPINION: HOW FAR ARE WE AWAY FROM DISTANCE EDUCATION

Year 2021, Issue: 42, 26 - 50, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.850063

Abstract

The Covid-19 global epidemic, which started in 2019 and impacted the whole world, affects people in many ways. In terms of areas such as transportation, health, nutrition, accommodation, security, sports and social activities, people have to live in a more limited and cautious way. As in many areas, some novel, innovative and adaptive practices have started to be implemented in education services due to the Covid-19 global epidemic. From this point of view, it was aimed to determine the stakeholder opinions about the quality standards for distance education within the scope of science education. The study group of the research consists of 96 faculty members, 124 science teachers and 168 pre-service science teachers, who were determined with appropriate sampling. Qualitative and quantitative approaches were used together in the research process. Word association test and semi-structured open-ended interview questions were used to collect qualitative data. In the collection of quantitative data, a 5-point likert type scale whose validity and reliability was previously provided was used. Descriptive and inferential statistical techniques and content analysis were included in the analysis of the data obtained. The results of the research, show that it takes time for the stakeholders to get used to the distance education process and that there are problems in content development at first. However, it has been determined that distance education has become a part of life and emergency compulsory remote education practices have become of more quality. In addition, it has been observed that there are differences between faculty members and teachers in adapting to distance education and determining quality standards, and these differences are shaped by various variables.

References

  • Acar, İ. H. (2017). Temel ve gelişmiş karma yöntem desenleri. Sözbilir. M. (Çev. Edt.). Karma yöntem araştırmalarına giriş içinde, (s. 35-51). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N. ve Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 küresel salgın sürecinde İstanbul Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarına genel bir bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 1-42. https://dx.doi.org/10.26650/ SJ.2020.40.2.0076
  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546. https://dx.doi.org/10.47129/bartiniibf.795863
  • Akgün, F., Özgür, H. ve Çuhadar, C. (2016). The investigation of technopedagogical knowledge competencies of teacher candidates and pedagogical formation students. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 837-872.
  • Akkaş-Baysal, E., Ocak, G. ve Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://dx.doi.org/10.47615/issej.835211
  • Aktürk, C. (2020). Uzaktan eğitim iş sürecinin eğitim 4.0 perspektifiyle yeniden yapılandırılması: Kilis 7 Aralık Üniversitesi örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 12(23), 322-339.
  • Alpaslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 126-147.
  • Altuntaş-Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Angoletto, R. and Queiroz, V. C. (2020). Covid-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia, 5(2), 1-2.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 28-40.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Baytiyeh, H. (2019). Why school resilience should be critical for the post-earthquakere covery of communities in divided societies. Education and Urban Society, 51(5), 693-711.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin tarihsel evrimi ve İstihdam Politikası. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 223-246.
  • Binbaşıoğlu, C. (2009) Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (Eds.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde, (s. 56-78). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakır, R. ve Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 114-133. https://dx.doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Çavuşoğlu, G. ve Acar, K. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri ile yaşam boyu öğrenme düzeyleri arasındaki ilişki. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3), 207-220. https://dx.doi.org/10.17155/ omuspd.819058
  • Doğan, İ. (2012). Türk eğitim tarihinin ana evreleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 14(1), 787-809. https://dx.doi.org/10.17522/balikesirnef.743080
  • Dündar, R. ve Yeşilyurt, S. (2020). Assessment of social studies teachers' perspectives on distance education specific to education information network. International Journal of Social Science Research, 9(1), 79-95.
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ] (2020). WHO director-general's opening remarks at the media briefing on COVID-19. 26-12-2020 tarihinde https://www. who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-COVID-19---11-march-2020 adresinden erişilmiştir.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133. https://dx.doi.org/10.2399/yod.20.002
  • Eroğlu, F. ve Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027.
  • ETF (2020). Coping with COVID-19: Mapping education and training responses to the health crisis in ETF partner countries. Torino: ETF Publishing.
  • Fraenkel, W., Wallen, N. E. and Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th Edition). New York: McGraw-Hill Education.
  • Göçen, S. (2020). Açık ve uzaktan öğrenmede dijital ikiz teknolojisinin kullanımına ilişkin bir Değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 155-173.
  • Gurol, M., Türkan, A. ve Som, İ. (2018). Evaluation of pedagogical formation certificate program. Electronic Journal of Social Sciences, 17(65), 103-122.
  • Iwai, Y. (2020). Online learning during the covid-19 pandemic: What do we gain and what do we lose when classrooms go virtual? 23/12/2020 tarihinde https://blogs.scientificamerican.com/observations/online-learning-during-the-COVID-19-pandemic/ adresinden erişilmiştir.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (Geliştirilmiş 4.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaban, A. ve Kılıç-Çakmak, E. (2016). Uzaktan eğitim kalite standartlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 719-736.
  • Kaçan, A. ve Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat - İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56. https://dx.doi.org/10.46641/medeniyetsanat.741737
  • Kocatürk-Kapucu, N. ve Uşun, S. (2020). Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 8-27.
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2020). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis an introduction to its methodology. (Second edition). Thousands Oaks, USA: Sage Publications, Inc.
  • Kuloğlu, M. E. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik başarıları, başarı motivasyonları ve can sıkıntıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Academic Platform Journal of Education and Change, 3(1), 48-60.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 2(3), 262-288.
  • Lee, S. A. (2020). Coronavirus anxiety scale: A brief mental health screener for covid-19 related anxiety. Death Studies, 44(7), 1-9. http://dx.doi.org/10.1080/ 07481187.2020.1748481
  • Lin, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (covid-19). Social Health Behaviour, 3, 1-2.
  • Miks, J. And McIlwaine, J. (2020). Keeping the world’s children learning through covid-19. Research report, UNICEF. 21-12-2020 tarihinde https://www.un_cef.org/ coronav_rus/keep_ng-worlds-ch_ldren-learn_ng-through-cov_d-19 adresinden erişilmiştir.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousands Oaks, Ca: Sage.
  • Motiejūnaitė-Schulmeister, A. and Crosier, D. (2020). How is covid-19 affecting schools in Europe? Research report. European Commission, EURYDICE. 25-12-2020 tarihinde https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/how-co vid-19-affecting-schools-europe_ adresinden erişilmiştir.
  • Mulenga, E. M. and Marbán, J. M. (2020). Is covid-19 the gateway for digital learning in mathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2), 1-11. https://dx.doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Orçanlı, K. ve Bekmezci, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin covid-19 pandemisinde uzaktan eğitim algısının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 88-108. https://dx.doi.org/10.29131uiibd.836277
  • Özdemir, A. ve Sarıcan, E. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim derslerindeki akademik başarıları üzerine karma bir araştırma. International Journal of Field Education, 6(1), 57-78.
  • Özer, M. (2019). Background of problems in vocational education and training and its road map to solution in Turkey’s Education Vision 2023. Journal of Higher Education and Science, 9(1), 1-11.
  • Özer, M. (2020). The contribution of the strengthened capacity of vocational education and training system in Turkey to the fight against Covid-19. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 134–140. https://dx.doi.org/10.2399/yod.20.726951
  • Özkan, U. B. (2019). Eğitim bilimleri araştırmaları için doküman inceleme yöntemi. (1.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Pınar, M. A. ve Dönel-Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486. https://dx.doi.org/10.26579/jocress.377
  • Plano-Clark, V. L. and Creswell, J. W. (2015). Understanding research: A consumer’s guide. New Jersey: Pearson.
  • Reimers, F. M. (2020). What the Covid-19 Pandemic will change in education depends on the thoughtfulness of education responses today. Worlds of Education. 26-06-2020 tarihinde https://www.worldsofeducation.org/en/woe_homepage/woe_detail /16727/%E2%80%9Cwhat-the-covid-19-pandemic-will-change-in-education-depe nds-on-the-thoughtfulnessofeducation-responses-today%E2%80%9D-by-fernando-mreimers adresinden erişilmiştir.
  • Roy, D. (2020). Trying to home school because of coronavirus? Here are 5 tips to help your childlearn. 29-12-2020 tarihinde https://theconversation.com/trying-to-homeschool-because-of-coronavirus-here-are-5-tips-to-help-your-child-learn-133773 adresinden erişilmiştir.
  • Saavedra, J. (2020). Educational challenges and opportunities of the Coronavirus (Covid-19) pandemic. World Bank Blogs. 17-11-2020 tarihinde https://blogs.worldbank.org/education/educational-challengesandopportunitiesco vid-19-pandemic adresinden erişilmiştir.
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. https://dx.doi.org/10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of covid-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-6.
  • Solak, H. İ., Ütebay, G. ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 41-52.
  • Suna, H. E., Tanberkan, H., Gür, B. S., Perc, M. ve Ozer, M. (2020). Socioeconomic status and school type as predictors of academic achievement. Journal of Economy Culture and Society, 61, 41-64. https://dx.doi.org/10.26650/JECS2020-0034
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35. https://dx.doi.org/10.17244/eku.643224
  • URL-1 (2020). Google Haberler-Koronavirüs (Covid-19) Güncel Bilgiler. 25.12.2020 tarihinde https://news.google.com/covid19/map?hl=tr&gl=TR&ceid=TR%3Atr adresinden erişilmiştir.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). Covid-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25, Özel Sayı 1, 142-153. https://dx.doi.org/10.21673/anadolu klin.721864
  • Wang,Y., Di, Y., Ye, J. and Wei, W. (2020). Study on the public psychological states and its related factors during the outbreak of coronavirus disease 2019 covid-19 in some regions of China. Psychology, Health & Medicine, 1-11. http://dx.doi.org/10.1080/13548506.2020.1746817
  • Yanarateş, E. ve Yılmaz, A. (2020). Öğretmen adaylarının “çevre duyarlılığı” kavramına yönelik metaforik algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050. https://doi.org/10.17152/gefad.699406
  • Yıldız, E. ve Seferoğlu, S. S. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrim içi teknolojilere yönelik öz yeterlik algılarının incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 33-46. https://dx.doi.org/10.18026/cbayarsos. 514904
  • Yılmaz, A. (2018). Fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarında kalite standartlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme ve uygulama çalışması. Doktora tezi. Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Yılmaz, A. (2021). The effect of technology integration in education on prospective teachers' critical and creative thinking, multidimensional 21st century skills and academic achievements. Participatory Educational Research, 8(2), 163-199. http://dx.doi.org/10.17275/per.21.35.8.2
  • Yılmaz-Altuntaş, E., Başaran, M., Özeke, B. ve Yılmaz, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(2) 8-23.
  • Yılmaz, A. ve Aydın, S. (2019). Fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarının içeriğine ve öğrenci kabulüne yönelik kalite standartlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme ve uygulama çalışması. Online Fen Eğitimi Dergisi, 4(1), 44-65.
  • Yılmaz, A., Ayyıldız, P. ve Baltacı, H. S. (2020). Speak now or forever hold your peace: Turkish academics’ self-efficacy beliefs in their spoken English. International Journal of Progressive Education, 16(6), 325-343. https://doi.org/10.29329/ ijpe.2020.280.20
  • Yılmaz, A. ve Yanarateş, E. (2020). Determination of metaphorical perceptions of prospective teachers on the concept of “water pollution” through triangulation. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1500-1528. https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.722554
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),6(4), 237-250.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2020). Covid-19 bilgilendirme. 25.12.2020 tarihinde https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuk sekogretimi.aspx adresinden erişilmiştir.
  • Yüksel, A., Çetin, E. ve Berikan, B. (2019). 3D tasarım öğrenme deneyiminin süreç değerlendirmesi ve eğitsel çıktılarının keşfedilmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(1), 21-49. https://dx.doi.org/10.17943/etku.419386
  • Zorlu, F (2020). İşbirlikli öğrenme modelinin uzaktan eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüş ve önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 219-232. https://dx.doi.org/10.20860/ijoses.835074

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE KALİTE STANDARTLARI VE PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ

Year 2021, Issue: 42, 26 - 50, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.850063

Abstract

2019 yılında başlayan ve bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 küresel salgını, insanları birçok
açıdan etkilemektedir. Ulaşım, sağlık, beslenme, barınma, güvenlik, spor ve sosyal faaliyetler gibi alanlar
bakımından insanlar daha sınırlı ve tedbirli bir şekilde yaşamak zorunda kalmaktadır. Birçok alanda olduğu
gibi eğitim hizmetlerinde de Covid-19 küresel salgını nedeniyle birtakım değişiklik, yenilik ve adaptasyon
uygulamaları hayata geçirilmeye başlanmıştır. Bu noktadan hareketle araştırmada, fen bilimleri eğitimi
kapsamında uzaktan eğitime yönelik kalite standartları hakkında paydaş görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme ile belirlenmiş 96 öğretim üyesi, 124 fen
bilimleri öğretmeni ve 168 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde nitel ve nicel
yaklaşımlar bir arada kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında kelime ilişkilendirme testi ve yarı
yapılandırılmış açık uçlu görüşme sorularından yararlanılmıştır. Nicel verilerin toplanmasında daha önce
geçerliği ve güvenirliği sağlanan 5’li likert türünde bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde
betimsel ve çıkarımsal istatistik teknikleri ile içerik analizine yer verilmiştir. Araştırma sonuçları,
paydaşların uzaktan eğitim sürecine alışmalarının zaman aldığı ve içerik geliştirme konusunda ilk başlarda
sorunlar yaşadıklarını göstermektedir. Ancak ilerleyen süreçte uzaktan eğitimin hayatın bir parçası haline
geldiği ve acil zorunlu uzaktan eğitim uygulamalarının daha nitelikli bir hale geldiği belirlenmiştir. Ayrıca
uzaktan eğitime uyum sağlama ve kalite standartlarını belirleme konusunda öğretim üyeleri ve öğretmenler
arasında farklılıklar olduğu ve bu farklılıkların çeşitli değişkenlere göre şekillendiği görülmüştür.

References

  • Acar, İ. H. (2017). Temel ve gelişmiş karma yöntem desenleri. Sözbilir. M. (Çev. Edt.). Karma yöntem araştırmalarına giriş içinde, (s. 35-51). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N. ve Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 küresel salgın sürecinde İstanbul Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarına genel bir bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 1-42. https://dx.doi.org/10.26650/ SJ.2020.40.2.0076
  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546. https://dx.doi.org/10.47129/bartiniibf.795863
  • Akgün, F., Özgür, H. ve Çuhadar, C. (2016). The investigation of technopedagogical knowledge competencies of teacher candidates and pedagogical formation students. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 837-872.
  • Akkaş-Baysal, E., Ocak, G. ve Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://dx.doi.org/10.47615/issej.835211
  • Aktürk, C. (2020). Uzaktan eğitim iş sürecinin eğitim 4.0 perspektifiyle yeniden yapılandırılması: Kilis 7 Aralık Üniversitesi örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 12(23), 322-339.
  • Alpaslan, M. (2020). Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 126-147.
  • Altuntaş-Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Angoletto, R. and Queiroz, V. C. (2020). Covid-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia, 5(2), 1-2.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baran, H. (2020). Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 28-40.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Baytiyeh, H. (2019). Why school resilience should be critical for the post-earthquakere covery of communities in divided societies. Education and Urban Society, 51(5), 693-711.
  • Bilir, A. (2011). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin tarihsel evrimi ve İstihdam Politikası. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 223-246.
  • Binbaşıoğlu, C. (2009) Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (Eds.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde, (s. 56-78). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakır, R. ve Arslan, F. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 114-133. https://dx.doi.org/10.46778/goputeb.732565
  • Çavuşoğlu, G. ve Acar, K. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri ile yaşam boyu öğrenme düzeyleri arasındaki ilişki. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 11(3), 207-220. https://dx.doi.org/10.17155/ omuspd.819058
  • Doğan, İ. (2012). Türk eğitim tarihinin ana evreleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 14(1), 787-809. https://dx.doi.org/10.17522/balikesirnef.743080
  • Dündar, R. ve Yeşilyurt, S. (2020). Assessment of social studies teachers' perspectives on distance education specific to education information network. International Journal of Social Science Research, 9(1), 79-95.
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ] (2020). WHO director-general's opening remarks at the media briefing on COVID-19. 26-12-2020 tarihinde https://www. who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-COVID-19---11-march-2020 adresinden erişilmiştir.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133. https://dx.doi.org/10.2399/yod.20.002
  • Eroğlu, F. ve Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027.
  • ETF (2020). Coping with COVID-19: Mapping education and training responses to the health crisis in ETF partner countries. Torino: ETF Publishing.
  • Fraenkel, W., Wallen, N. E. and Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th Edition). New York: McGraw-Hill Education.
  • Göçen, S. (2020). Açık ve uzaktan öğrenmede dijital ikiz teknolojisinin kullanımına ilişkin bir Değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 155-173.
  • Gurol, M., Türkan, A. ve Som, İ. (2018). Evaluation of pedagogical formation certificate program. Electronic Journal of Social Sciences, 17(65), 103-122.
  • Iwai, Y. (2020). Online learning during the covid-19 pandemic: What do we gain and what do we lose when classrooms go virtual? 23/12/2020 tarihinde https://blogs.scientificamerican.com/observations/online-learning-during-the-COVID-19-pandemic/ adresinden erişilmiştir.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (Geliştirilmiş 4.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaban, A. ve Kılıç-Çakmak, E. (2016). Uzaktan eğitim kalite standartlarının belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 719-736.
  • Kaçan, A. ve Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat - İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56. https://dx.doi.org/10.46641/medeniyetsanat.741737
  • Kocatürk-Kapucu, N. ve Uşun, S. (2020). Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 8-27.
  • Kocayiğit, A. ve Uşun, S. (2020). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur ili örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis an introduction to its methodology. (Second edition). Thousands Oaks, USA: Sage Publications, Inc.
  • Kuloğlu, M. E. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik başarıları, başarı motivasyonları ve can sıkıntıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Academic Platform Journal of Education and Change, 3(1), 48-60.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 2(3), 262-288.
  • Lee, S. A. (2020). Coronavirus anxiety scale: A brief mental health screener for covid-19 related anxiety. Death Studies, 44(7), 1-9. http://dx.doi.org/10.1080/ 07481187.2020.1748481
  • Lin, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (covid-19). Social Health Behaviour, 3, 1-2.
  • Miks, J. And McIlwaine, J. (2020). Keeping the world’s children learning through covid-19. Research report, UNICEF. 21-12-2020 tarihinde https://www.un_cef.org/ coronav_rus/keep_ng-worlds-ch_ldren-learn_ng-through-cov_d-19 adresinden erişilmiştir.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousands Oaks, Ca: Sage.
  • Motiejūnaitė-Schulmeister, A. and Crosier, D. (2020). How is covid-19 affecting schools in Europe? Research report. European Commission, EURYDICE. 25-12-2020 tarihinde https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/how-co vid-19-affecting-schools-europe_ adresinden erişilmiştir.
  • Mulenga, E. M. and Marbán, J. M. (2020). Is covid-19 the gateway for digital learning in mathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2), 1-11. https://dx.doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Orçanlı, K. ve Bekmezci, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin covid-19 pandemisinde uzaktan eğitim algısının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 88-108. https://dx.doi.org/10.29131uiibd.836277
  • Özdemir, A. ve Sarıcan, E. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim derslerindeki akademik başarıları üzerine karma bir araştırma. International Journal of Field Education, 6(1), 57-78.
  • Özer, M. (2019). Background of problems in vocational education and training and its road map to solution in Turkey’s Education Vision 2023. Journal of Higher Education and Science, 9(1), 1-11.
  • Özer, M. (2020). The contribution of the strengthened capacity of vocational education and training system in Turkey to the fight against Covid-19. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 134–140. https://dx.doi.org/10.2399/yod.20.726951
  • Özkan, U. B. (2019). Eğitim bilimleri araştırmaları için doküman inceleme yöntemi. (1.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Pınar, M. A. ve Dönel-Akgül, G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the covid-19 pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486. https://dx.doi.org/10.26579/jocress.377
  • Plano-Clark, V. L. and Creswell, J. W. (2015). Understanding research: A consumer’s guide. New Jersey: Pearson.
  • Reimers, F. M. (2020). What the Covid-19 Pandemic will change in education depends on the thoughtfulness of education responses today. Worlds of Education. 26-06-2020 tarihinde https://www.worldsofeducation.org/en/woe_homepage/woe_detail /16727/%E2%80%9Cwhat-the-covid-19-pandemic-will-change-in-education-depe nds-on-the-thoughtfulnessofeducation-responses-today%E2%80%9D-by-fernando-mreimers adresinden erişilmiştir.
  • Roy, D. (2020). Trying to home school because of coronavirus? Here are 5 tips to help your childlearn. 29-12-2020 tarihinde https://theconversation.com/trying-to-homeschool-because-of-coronavirus-here-are-5-tips-to-help-your-child-learn-133773 adresinden erişilmiştir.
  • Saavedra, J. (2020). Educational challenges and opportunities of the Coronavirus (Covid-19) pandemic. World Bank Blogs. 17-11-2020 tarihinde https://blogs.worldbank.org/education/educational-challengesandopportunitiesco vid-19-pandemic adresinden erişilmiştir.
  • Sayan, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. https://dx.doi.org/10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of covid-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-6.
  • Solak, H. İ., Ütebay, G. ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 41-52.
  • Suna, H. E., Tanberkan, H., Gür, B. S., Perc, M. ve Ozer, M. (2020). Socioeconomic status and school type as predictors of academic achievement. Journal of Economy Culture and Society, 61, 41-64. https://dx.doi.org/10.26650/JECS2020-0034
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35. https://dx.doi.org/10.17244/eku.643224
  • URL-1 (2020). Google Haberler-Koronavirüs (Covid-19) Güncel Bilgiler. 25.12.2020 tarihinde https://news.google.com/covid19/map?hl=tr&gl=TR&ceid=TR%3Atr adresinden erişilmiştir.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). Covid-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25, Özel Sayı 1, 142-153. https://dx.doi.org/10.21673/anadolu klin.721864
  • Wang,Y., Di, Y., Ye, J. and Wei, W. (2020). Study on the public psychological states and its related factors during the outbreak of coronavirus disease 2019 covid-19 in some regions of China. Psychology, Health & Medicine, 1-11. http://dx.doi.org/10.1080/13548506.2020.1746817
  • Yanarateş, E. ve Yılmaz, A. (2020). Öğretmen adaylarının “çevre duyarlılığı” kavramına yönelik metaforik algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1019-1050. https://doi.org/10.17152/gefad.699406
  • Yıldız, E. ve Seferoğlu, S. S. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrim içi teknolojilere yönelik öz yeterlik algılarının incelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 33-46. https://dx.doi.org/10.18026/cbayarsos. 514904
  • Yılmaz, A. (2018). Fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarında kalite standartlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme ve uygulama çalışması. Doktora tezi. Kastamonu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Yılmaz, A. (2021). The effect of technology integration in education on prospective teachers' critical and creative thinking, multidimensional 21st century skills and academic achievements. Participatory Educational Research, 8(2), 163-199. http://dx.doi.org/10.17275/per.21.35.8.2
  • Yılmaz-Altuntaş, E., Başaran, M., Özeke, B. ve Yılmaz, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(2) 8-23.
  • Yılmaz, A. ve Aydın, S. (2019). Fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarının içeriğine ve öğrenci kabulüne yönelik kalite standartlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme ve uygulama çalışması. Online Fen Eğitimi Dergisi, 4(1), 44-65.
  • Yılmaz, A., Ayyıldız, P. ve Baltacı, H. S. (2020). Speak now or forever hold your peace: Turkish academics’ self-efficacy beliefs in their spoken English. International Journal of Progressive Education, 16(6), 325-343. https://doi.org/10.29329/ ijpe.2020.280.20
  • Yılmaz, A. ve Yanarateş, E. (2020). Determination of metaphorical perceptions of prospective teachers on the concept of “water pollution” through triangulation. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1500-1528. https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.722554
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),6(4), 237-250.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2020). Covid-19 bilgilendirme. 25.12.2020 tarihinde https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuk sekogretimi.aspx adresinden erişilmiştir.
  • Yüksel, A., Çetin, E. ve Berikan, B. (2019). 3D tasarım öğrenme deneyiminin süreç değerlendirmesi ve eğitsel çıktılarının keşfedilmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(1), 21-49. https://dx.doi.org/10.17943/etku.419386
  • Zorlu, F (2020). İşbirlikli öğrenme modelinin uzaktan eğitim ortamlarında uygulanmasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüş ve önerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 219-232. https://dx.doi.org/10.20860/ijoses.835074
There are 75 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Adem Yılmaz 0000-0002-1424-8934

Publication Date June 30, 2021
Submission Date December 30, 2020
Acceptance Date February 7, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 42

Cite

APA Yılmaz, A. (2021). FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE KALİTE STANDARTLARI VE PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 26-50. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.850063