Bu çalışma öğretmen, rehberlik öğretmeni ve okul yöneticilerinin kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarının başarısını etkileyen etmenleri değerlendirmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma verileri Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinden Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen, rehberlik öğretmeni ve okul yöneticilerinden kartopu örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Genel Bilgi Formu ve Kaynaştırma Uygulamalarının Başarısını Etkileyen Etmenler Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya 13 okul yöneticisi, 218 Öğretmen ve 15 Rehberlik Öğretmeni olmak üzere toplam 246 katılımcı dâhil edilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin kaynaştırmanın başarılı bir biçimde gerçekleşmesinde fiziki koşulları, normal gelişim gösteren öğrencileri ve aileleri öncelikli etken olarak gördükleri, kendilerini (öğretmenler), rehberlik öğretmenlerini ve okul idarecilerini ise en son etken olarak gördükleri bulunmuştur. Bununla beraber okul yöneticilerinin kaynaştırmanın başarılı bir biçimde gerçekleşmesinde önemli bir etken olarak sivil toplum örgütlerini, normal gelişim gösteren öğrencileri ve fiziki koşulları gördükleri, kendilerini (okul idarecileri), rehberlik öğretmenlerini ve Rehberlik Araştırma Merkezi’ni ise en son etken olarak gördükleri, rehberlik öğretmenlerinin ise normal gelişim gösteren öğrencileri, fiziki koşulları ve aileleri öncelikli, ancak kendilerini (rehberlik öğretmenleri), Rehberlik Araştırma Merkezi’ni, Mevzuat ve Yönetmeliğini ise en son etken olarak gördükleri bulunmuştur. Son olarak araştırma bulgularına göre cinsiyet ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi olup olmaması değişkenleri öğretmen, rehberlik öğretmeni ve okul yöneticilerinin kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenlerle ilgili görüşlerinde farklılık göstermezken öğrenim durumu değişkeninin farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Submission Date | December 28, 2020 |
Acceptance Date | January 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 44 |