Bu araştırmada, 4. sınıf ilkokul öğrencilerinin (9–10 yaş) cinsiyet, okul spor takımına katılma, lisanslı
spor yapma ve aile gelir seviyesi değişkenlerine göre fiziksel aktivite ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme beceri düzeyleri incelenmiştir. Ayrıca, fiziksel aktivite ve problem çözmeye
yönelik yansıtıcı düşünme beceri düzeyleri arasındaki ilişki ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı
düşünme becerilerinin fiziksel aktivite becerilerini yordama düzeyi incelenmiştir. Gümüşhane ili
merkez ilkokullarında öğrenim gören, 95 kız ve 88 erkek, toplam 183 ilköğretim öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan ilişkisel tarama yöntemi, hâkim araştırma yöntemidir. Araştırmada, “Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme
Beceri Ölçeği” ve “Çocuklar için Fiziksel Aktivite Anketi” kullanılarak veriler elde edilmiştir. Veri
analizinde, öğrencilerin demografik verilerini çözümlemek amacıyla frekans ve yüzde, değişkenler bağlamında ölçeklerin alt boyutları arasında olası anlamlı farklılıkları tespit etmek amacıyla
Multivariate Analysis of Variance (MANOVA); alt boyutlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla
Pearson Kolerasyon Çarpımı testi ve öğrencilerin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme
becerilerinin fiziksel aktivite düzeylerini tahmin etme derecesini belirlemek için Çoklu Doğrusal
Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, fiziksel aktivite ve değerlendirme arasında
pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, değerlendirmenin fiziksel aktivitenin önemli
bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin cinsiyet, okul spor takımlarına katılma,
lisanslı spor yapma ve aile gelir düzeyi değişkenleri açısından fiziksel aktivite ve problem çözmeye
yönelik yansıtıcı düşünme becerileri arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. İlkokul öğrencilerinde değerlendirme davranışının fiziksel aktivite düzeyi üzerinde etkili olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2022 |
Submission Date | February 14, 2021 |
Acceptance Date | June 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 46 |