Ö Z E T
Bu çalışma, üniversite düzeyindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil sınıf
kaygısı hakkındaki duygu ve düşüncelerini araştırmayı amaçlamıştır. Ayrıca, bu
çalışmayla yabancı dil öğrenme kaygısı ve öğrencilerin yaşları, cinsiyetleri,
bölümleri ve İngilizce seviyeleri arasındaki ilişkiyi araştırmakta da
amaçlanmaktadır. Çalışma Atatürk Üniversitesi’nde Yabancı Diller Yüksek
Okulu’ndan 102 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar iki farklı
seviye sınıfından–başlangıç ve başlangıç üstü, rastgele seçilmişlerdir. Ayrıca
öğrenciler, İngilizce hazırlık sınıfının ardından üniversitenin farklı bölümlerinde-
Tıp, Mühendislik, Turizm ve Kimya- öğrenim göreceklerdir.
Anahtar Kelimeler: Yabancı diller okulu, foreign language, preparatory class students
AB S T R AC T
This study investigated university level preparatory class students’ feelings and
perceptions about foreign language classroom anxiety. It also aimed to find out the
relationship between foreign language learning anxiety and age, gender, majors,
and proficiency levels of the students was also investigated. The study was
conducted at Ataturk University, with the participation of 102 students from
School of Foreign Languages. Subjects were randomly chosen from two different
proficiency levels: elementary and pre-intermediate. The subjects are also from
different departments: Medicine, Engineering, Tourism and Chemistry.
Keywords: School of Foreign Languages, yabancı dil, hazırlık sınıfı öğrencileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 47 |