Ö Z E T
Bilgideki hızlı değişmeler ve gelişmeler bireyin kendi öğrenme yöntemlerini, var
olan yeterliklerinin niteliklerini yükseltmek için yaşam boyu öğrenen olmalarını
gerektirmektedir. Çağımızda her alanda olduğu gibi eğitimde de rekabet ortamında
olması bireylerin daha fazla başarılı olarak varlık gösterebilmeleri kendi öğrenme
sürecini yöneten olmayı gerekli kılmaktadır. Bilişsel gelişim çalışmalarında temel
ilerlemelerden biride bireyin kendi öğrenmeleri üzerindeki öz düzenleme
durumlarını anlamak ve bunları geliştirmek için uygun stratejilerin oluşturmaktır.
Yapılan araştırmalar öğretmenlerin öz düzenleme durumlarının çeşitli kademe ve
alanlarda farklı etkilerini ortaya koymuşlardır. Bu konuda yapılan araştırmalar
olmakla birlikte öğretmen adaylarında farklı ders ve ünite düzeyinde deneysel
(nicel ve nitel) araştırmalar yapılması öğretmen adaylarının öz düzenleme
durumlarının akademik başarılarına etkisinin ortaya koyduğu sonuçların
geçerliliği ve genellenebilirliği açısından önem taşımaktadır. Yapılacak yeni ve
farklı araştırmalar öğretmen adaylarının öz-düzenleme durumlarının nasıl
değişikliğe uğratılması açısından veri oluşturacaktır. Bu nedenle bu araştırma
öğretmen adaylarının öz-düzenleme algılarının değişimini ortaya koyması
amaçlamıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde cinsiyet
değişkenine göre öğretmen adaylarının ön testte ve son testte farklılık
göstermediği, öğretmen adaylarının öz-düzenleme algılarının ön test – son test
sonuçlarına göre ise farklılık gösterdiği görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Öz-düzenleme, Motivasyon, Yapılandırmacı Öğrenme
AB S T R AC T
Due to rapid changes and developments individuals, in order to improve their
learning methods and the quality of their adequacy, have to be learners throughout
their life. Like in all fields today there is a competition environment in education
and the individual in order to be successful in such an environment has to be the
manager of his own learning process. To comprehend the self-regulation
conditions on one’s own learning and to strategize in order to develop are basic
progresses in cognitive development studies. Conducted research shows different
effects of the teacher’s self-regulation conditions in various stages and fields.
Experimental research (quantitative and qualitative) on teacher candidates in different lessons and units are important for validation and generalization of the
results that show the candidates’ self regulation condition effect on academic
success. New and different researches to be conducted will provide the data for
how the candidates’ self-regulation conditions could be changed. This research
therefore aims to illustrate the change in the self-regulation conditions of teacher
candidates. From the findings obtained from the research it is seen that on the
basis of gender there is no difference between the pre-test and last-test but there is
a difference in the results of the pre-test and last-test according to the selfregulation
conditions of the teacher candidates.
Keywords: Self-regulation, motivation, Constructivist Learning
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 44 |