Bu araştırmada, liselerde; Türk Dili ve Edebiyatı ders süreci çeşitli
değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın evreni, Erzurum il merkezinde
Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı liselerde 2003-2004 öğretim yılında öğrenim
gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi, bu evrenden seçkisiz
(randomly) olarak belirlenen toplam 342 kişiden oluşmuştur. Araştırma
verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; öğrenci görüşüne göre öğrencilerin, “Türk Dili ve
Edebiyatı derslerinde edindikleri bilgilerden günlük hayatlarında
yararlanabilmelerinin” genel olarak orta düzeyde kümelendiği, “Okul kütüphanesi
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi bilgi kaynaklarından yararlanmalarının” genel
olarak alt düzeyde kümelendiği, “Türk Dili ve Edebiyatı müfredatının Üniversite
Giriş Sınavı’na hazırlayacak kapsamda olup olmadığının?” genel olarak alt
düzeyde kümelendiği ve “Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili ders dışı etkinliklerde
bulunabilmelerinin” genel olarak alt düzeyde kümelendiği tespit edilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 5 Issue: 1 |