Günümüz tüketicisinin sağlıklı yaşam ve formunu koruma isteği hem
yaşam şeklinde hem de tüketim kalıbında değişiklikler yapmasına, iş ve günlük
hayatında spora ve dengeli beslenmeye daha fazla önem vermesine neden
olmuştur. Bu gelişmelere paralel olarak, düşük kalorili gıda tüketimi oldukça
artmış ve düşük kalorili gıdaları tercih edenlerden oluşan yeni bir pazar ortaya
çıkmıştır. Günümüzde her gıda grubunun düşük kalorili versiyonunu bulmak
mümkündür. Düşük kalorili gıdaların, tüketici talepleri doğrultusunda pazarda
giderek büyüyen bir yer edinmesi nedeniyle bu çalışmada düşük kalorili gıda
kullanan ve kullanmayan tüketicilerin profilinin çıkarılması hedeflenmiştir.
Tüketicilerin düşük kalorili gıda satın alma davranışları, düşük kalorili ürünlere
yönelik tutumları ve gıda hakkındaki bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Çalışmanın ana kütlesini Atatürk Üniversitesi’nin Erzurum İl Merkezi’ndeki
fakültelerinde eğitimlerini sürdüren öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma
sonucunda düşük kalorili gıda kullanan tüketicilerin genel olarak, düşük kalorili
gıdalar hakkında olumlu tutumlara sahip oldukları ve düşük kalorili gıdaları
formlarını korumak için tercih ettikleri tespit edilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 2 |