Bu çalışmada Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü filmi ile Rosencrantz
ve Guildenstern Öldüler (Rosencrantz and Guildenstern are Dead) oyunu
arasındaki ortak noktalar gösterilmeye çalışıldı.
İki yapıt arasındaki en belirgin özellik başka metinlere yapılan göndermelerdir.
Politikacılara yöneltilen sert eleştiriler, çıkarcı yöneticilerin ikiyüzlülüğü ve
konumlarını kötüye kullanmaları dikkati çeken diğer bir ortak noktadır.
Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler’in yazarı Tom Stoppard gibi Hacivat ve
Karagöz Neden Öldürüldü’nün senaryo yazarları Levent Kazak ile Ezel Akay da
bir yandan yerleşik düşünceleri ve alışkanlıkları yıkmaya çalışırken, bir yandan
da geçmişi tekrar canlandırıp insanları düşündürmeyi, eğlendirmeyi ve
güldürmeyi amaçlarlar.
Adı geçen eserlerdeki iki yönlülük, tıpkı yazı ve tura gibi, bireyin farklı yönlerini
ortaya koyar. İnsanoğlunun zayıflığı ve çaresizliği, ölümün kaçınılmazlığı,
ahlakın hiçbir şeyin ve kimsenin tekelinde olmadığı, aksine tamamen bireysel
olduğu üzerinde durulmuştur.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 9 Issue: 1 |