Abstract
This study investigates the discourse features of dialogues in textbooks of Turkish dialogues as a foreign language. These dialogues seem to be different from their authentic equivalents in terms of length, terminal overlap, latching, hesitation devices, and false starts, repetitions, and pragmatic appropriateness of a conversation. The implications of the inclusion and absence of these features are discussed and for future textbooks of Turkish, as a promising foreign language, the use of more natural discourse features are suggested.
Key Words: Teaching Turkish, textbook, authenticity, textbook dialogues.
Özet
Bu çalışma, Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği ders kitaplarında geçen diyalogların söylemsel özelliklerini araştırmaktadır. Bu ders kitaplarında geçen diyalogların, uzunluk, durak, konuşma sırası, duraksama araçları, hatalı giriş, bağlama, tekrarlama ve konuşmanın pragmatik uygunluğu açısından gerçek hayatta geçen diyaloglardan farklı olduğu görünmektedir. Bu konuşmalarda geçen özelliklerin varlığı ya da yer verilmeyişi tartışılmış, yabancı dil olarak öğrenimi önemli ve gelecek vadeden Türkçenin ilgili ders kitaplarında daha orijinal ve doğal söylem özelliklerine yer verilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, ders kitabı, orijinallik, yabancı dil ders kitabı diyalogları.
Bu çalışma, Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği ders kitaplarında
geçen diyalogların söylemsel özelliklerini araştırmaktadır. Bu ders kitaplarında geçen
diyalogların, uzunluk, durak, konuşma sırası, duraksama araçları, hatalı giriş, bağlama,
tekrarlama ve konuşmanın pragmatik uygunluğu açısından gerçek hayatta geçen
diyaloglardan farklı olduğu görünmektedir. Bu konuşmalarda geçen özelliklerin varlığı
ya da yer verilmeyişi tartışılmış, yabancı dil olarak öğrenimi önemli ve gelecek vadeden
Türkçenin ilgili ders kitaplarında daha orijinal ve doğal söylem özelliklerine yer verilmesi
önerilmektedir
Primary Language | en; tr |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 13 Issue: 1 |