Bu araştırmada, tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili görüşleri ve
kendilerini bu açıdan ne kadar yeterli gördükleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Araştırmada tarih öğretmenlerinin büyük bir kısmının lisans eğitimleri sırasında coğrafya dersi ile ilgili herhangi bir eğitim almadıkları, harita bilgi ve becerisini önemli bir
gereksinim olarak gördükleri, harita bilgi ve becerilerini yetersiz buldukları, okullarında
harita donanımlarının istenen düzeyde olmadığı, coğrafya öğretmenleri ile işbirliği yapmanın
gerekliliğine inandıkları, tarih derslerinde harita kullanımının eğitimsel açıdan
daha verimli sonuçlar ortaya koyduğu, başta siyasi konular olmak üzere hemen her konuda
haritaya ihtiyaç duyulduğu, mevcut harita bilgi ve beceri yeterliliklerini daha çok
kendi bireysel çalışmaları sonucu edindikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Tarih Eğitimi Harita Okur-Yazarlığı Coğrafya Tarih-Coğrafya İşbirliği Etkili Harita Kullanımı
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 15 Issue: 2 |