BibTex RIS Cite

Tarih Öğretmenlerinin Harita Kullanımı ile İlgili Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği

Year 2011, Volume: 15 Issue: 2, 205 - 218, 23.05.2012

Abstract

Bu araştırmada, tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili görüşleri ve
kendilerini bu açıdan ne kadar yeterli gördükleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Araştırmada tarih öğretmenlerinin büyük bir kısmının lisans eğitimleri sırasında coğrafya dersi ile ilgili herhangi bir eğitim almadıkları, harita bilgi ve becerisini önemli bir
gereksinim olarak gördükleri, harita bilgi ve becerilerini yetersiz buldukları, okullarında
harita donanımlarının istenen düzeyde olmadığı, coğrafya öğretmenleri ile işbirliği yapmanın
gerekliliğine inandıkları, tarih derslerinde harita kullanımının eğitimsel açıdan
daha verimli sonuçlar ortaya koyduğu, başta siyasi konular olmak üzere hemen her konuda
haritaya ihtiyaç duyulduğu, mevcut harita bilgi ve beceri yeterliliklerini daha çok
kendi bireysel çalışmaları sonucu edindikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Bisset, R. T. (2005). Creative Teaching History In The Primary Classroom. Great Britain: David Fulton Publishers.
  • Dance, E. H. (1971), Orta Dereceli Okullarda Tarihin Yeri. Çev: Osman Horasanlı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Demirkaya, H. (2009), Üniversite Öğrencilerinin Coğrafya Okuryazarlığı Burdur Örneği. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Doğanay, H., Zaman, S., Alım, M. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Klasik Ders Materyali Kullanımı ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Konya: Aktif Yayınevi. Faroqhı, S. (1999). Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir? (Çev: Z. Altok). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Girgin, M, Koca, H, Sever, R. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımı ve Sorunlar. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildirileri. Ankara: 318- 324.
  • Girgin, M., Ertürk, M., Sever, R., Güner, İ. (2001) Coğrafya Öğretiminde Atlaslar, Konya: Doğu Coğrafya Dergisi. Sayı: 6, 45-59.
  • Gümüşçü, O. (2008). Tarih İncelemelerinde Arazi Araştırması ve Harita Kullanımı, Erdem, 113 (51), 111-135.
  • Güven, S. (1998). İlköğretimde GörevYapan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin DerslerdeAraç- Gereç Kullanımına İlişkin Görüş ve Beklentileri. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Konya: Cilt II.
  • Haydn, T, Counsell, C. (2004). History, ICT and Learning in theSecondarySchooll. Londonand New York: RoutledgeFalmer Taylor& Francis Group.
  • History-Social Science Curriculum Framework and Criteria Committee. (2005). Science History-Social Science Framework for California Public Schools. California: California Department of Education.
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Güney Ofset ve Matbaacılık.
  • Kurtulgan, K., Köstüklü, N. (2010). “İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde, Öğretmen ve Müfettiş Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 173-196.
  • MEB. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Eğitim Öğretim Ekipmanları Envanteri, http://earged.meb.gov.tr/tamamlanan/Egitim_ogretim_envanteri.pdf 25. 03. 2011 tarihinde erişilmiştir.
  • t.t.k.meb.gov.tr 25.02.2009 tarihinde erişilmiştir. Taş, H. İ. (2007). Coğrafya Eğitimi, Tarih, Standartlar, Hedefler. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Uçar, D. (2000). (http://karto.ins.itu.edu.tr/kb/doku1.htm). 22.04.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Ulusoy, K, Gülüm, K. (2009). Sosyal Bilgiler Dersinde Tarih ve Coğrafya Konuları İş- lenirken Öğretmenlerin Materyal Kullanma Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10/2, 85-99.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaman, S, Coşkun, O. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karşı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği. Konya: Doğu Coğrafya Dergisi. Sayı: 17, 17-32
Year 2011, Volume: 15 Issue: 2, 205 - 218, 23.05.2012

Abstract

References

  • Bisset, R. T. (2005). Creative Teaching History In The Primary Classroom. Great Britain: David Fulton Publishers.
  • Dance, E. H. (1971), Orta Dereceli Okullarda Tarihin Yeri. Çev: Osman Horasanlı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Demirkaya, H. (2009), Üniversite Öğrencilerinin Coğrafya Okuryazarlığı Burdur Örneği. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Doğanay, H., Zaman, S., Alım, M. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Klasik Ders Materyali Kullanımı ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Konya: Aktif Yayınevi. Faroqhı, S. (1999). Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir? (Çev: Z. Altok). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Girgin, M, Koca, H, Sever, R. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımı ve Sorunlar. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildirileri. Ankara: 318- 324.
  • Girgin, M., Ertürk, M., Sever, R., Güner, İ. (2001) Coğrafya Öğretiminde Atlaslar, Konya: Doğu Coğrafya Dergisi. Sayı: 6, 45-59.
  • Gümüşçü, O. (2008). Tarih İncelemelerinde Arazi Araştırması ve Harita Kullanımı, Erdem, 113 (51), 111-135.
  • Güven, S. (1998). İlköğretimde GörevYapan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin DerslerdeAraç- Gereç Kullanımına İlişkin Görüş ve Beklentileri. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Konya: Cilt II.
  • Haydn, T, Counsell, C. (2004). History, ICT and Learning in theSecondarySchooll. Londonand New York: RoutledgeFalmer Taylor& Francis Group.
  • History-Social Science Curriculum Framework and Criteria Committee. (2005). Science History-Social Science Framework for California Public Schools. California: California Department of Education.
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Güney Ofset ve Matbaacılık.
  • Kurtulgan, K., Köstüklü, N. (2010). “İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde, Öğretmen ve Müfettiş Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 173-196.
  • MEB. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Eğitim Öğretim Ekipmanları Envanteri, http://earged.meb.gov.tr/tamamlanan/Egitim_ogretim_envanteri.pdf 25. 03. 2011 tarihinde erişilmiştir.
  • t.t.k.meb.gov.tr 25.02.2009 tarihinde erişilmiştir. Taş, H. İ. (2007). Coğrafya Eğitimi, Tarih, Standartlar, Hedefler. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Uçar, D. (2000). (http://karto.ins.itu.edu.tr/kb/doku1.htm). 22.04.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Ulusoy, K, Gülüm, K. (2009). Sosyal Bilgiler Dersinde Tarih ve Coğrafya Konuları İş- lenirken Öğretmenlerin Materyal Kullanma Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10/2, 85-99.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaman, S, Coşkun, O. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karşı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği. Konya: Doğu Coğrafya Dergisi. Sayı: 17, 17-32
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Serhat Zaman This is me

Hasan Günal This is me

Nilgün Zaman This is me

Publication Date May 23, 2012
Published in Issue Year 2011 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Zaman, S., Günal, H., & Zaman, N. (2012). Tarih Öğretmenlerinin Harita Kullanımı ile İlgili Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 205-218.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.