Bu araştırmanın amacı, yabancı dil derslerinde yaratıcı drama yöntemi kullanımının üniversite
öğrencilerinin akademik başarılarına ve Fransızca konuşmaya yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır.
Araştırma ile ilgili uygulama, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği hazırlık
sınıfı öğrencileri ile üç hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Uygun örnekleme tekniğiyle oluşturulan örneklem
gruplarından biri kontrol grubu (N=15), diğeri ise deney grubu (N=16) olarak atanmıştır. Araştırmanın verileri, başarı testi, tutum ölçeği ve deney grubuna ders sonunda yazdırılan günlüklerden elde
edilmiştir. Öğrencilere, başarı testi ders sonlarında, tutum ölçeği ise uygulama öncesinde ve sonrasında
uygulanmıştır. Toplanan nicel verilerin analizinde parametrik analiz türlerinden t-testi ve ANCOVA testi
kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, deney grubu öğretmen adaylarının Fransızca öğrenme başarılarında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olmasına rağmen, Fransızca konuşmaya yönelik tutumlarında anlamlı bir fark
bulunmadığını ortaya koymuştur. Deney grubu öğretmen adaylarının günlüklerinden edinilen bilgilere
göre, yapılan sınıf içi yaratıcı drama uygulamaları yararlı ve etkili olmuştur. Bu bulgular ışığında, yabancı
dil derslerinde, yaratıcı drama yöntemi kullanımının öğrencilerin Fransızca öğrenme başarılarına
olumlu yönde etkisi olduğu söylenebilir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 2 |