Küresel çaptaki
değişimler, dünyada ve ülkemizde değerlerin yeni yetişen nesle kazandırılması konusundaki
hassasiyeti artırmıştır. Bu nedenle ülkemizde okul öncesi kurumlardan
başlanarak eğitimin bütün aşamalarında değerler eğitimi üzerinde titizlikle
durulmaktadır. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (İDKAB) dersi öğretim
programında da öğrenciler tarafından kazanılması beklenen birtakım değerler
vardır. Bu değerlerden biri de, “ hatır gözetme, hatır sayma, bazı şeyleri
önemseme ve onları incitmekten çekinme, kıymet verme itibar etme, mukaddes
bilinen şeyleri yüceltme duygusu” olarak tanımlanan saygıdır. Literatür
taramasında, bir değer olarak saygının eğitim sistemindeki özellikle İDKAB
dersi öğretim programındaki yerine yönelik araştırmaya rastlanılmamıştır. İşte
bu araştırmanın amacı da, yürüklükteki ve Temmuz 2017 tarihinde askıya
çıkarılan İDKAB dersi öğretim programında kazanılması beklenen değerlerden biri
olan saygı değerinin programın genelinde, amaçlarında, öğrenme alanlarında,
ünite içerikleri ve kazanımlarında nasıl yer aldığını tespit etmektir. Araştırmada,
İDKAB dersi öğretim programlarında saygı değerine yer verilmesine rağmen
eksiklerin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Saygı İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı değer
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 1 |