BibTex RIS Cite

Muhasebe Dersine Yönelik Endişeler ve Tutumlar: Samsun Ondokuzmayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 0 - 0, 18.03.2016

Abstract

Özet: Muhasebe dersi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinde en önemli ve öğrenciler açısından
en fazla zorlanılan derslerden birisidir. Bu nedenle öğrencilerin muhasebe dersi ile ilgili ile
ilgili birtakım endişeleri bulunmaktadır. Bu endişeler muhasebe dersine yönelik tutumları da değiştirmektedir.
Derse yönelik endişeler arttıkça, derse yönelik olumsuz tutumlar ortaya çıkmaktadır.
Yani ikisi arasında zıt yönlü ilişki beklenmektedir.
Muhasebe dersine yönelik endişe ve tutum ifadelerinin yöneltildiği anket soruları ile Ondokuzmayıs
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma
sonucunda 25 adet endişe ifadesi 5 faktör altında, 28 adet tutum ifadesi de 4 faktör altında toplanmıştır.
Endişe ile ilgili faktörler ders çalışma ve sınav kaygısı, bunalma ve ayak direme, karamsarlık,
korku ve çekingenlik olarak adlandırılmıştır. Tutum ile ilgili faktörler değer vermeme, isteklilik,
gereklilik ve olabilirlik olarak ifade edilmiştir. Araştırma bulgularında bayan öğrencilerin erkek
öğrencilere oranla daha karamsar oldukları ve ders çalışma ve sınav kaygıları açısından daha
endişeli oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin muhasebe dersine yönelik endişe düzeyleri arttıkça
derse yönelik tutumların negatife doğru ilerlediği tespit edilmiştir. Yani endişe ve tutum arasında
zıt yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Muhasebe dersinden bunalma ve derse ayak direme faktörü ile
muhasebe dersine değer vermeme faktörü arasında yüksek ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yine ders
çalışma ve sınav stresi faktörü ile gereklilik faktörü arasındaki ilişki de yüksek tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Muhasebe Dersi, Endişe, Tutum
Anxiety and Attitudes Towards Accounting Course: Samsun Ondokuz
Mayıs University Faculty of Economics and Administrative Sciences
Sample
Abstract: Accounting course is one of the most important and diffucult courses in student’s
case in the Faculty of Economics and Administrative Sciences. For this reason, students have some
concerns about accounting course. These anxieties change their attitudes towards accounting
course. When the anxieties towards the course increase, negative attitudes towards the course
arise. So, a negative relationship has been expected between the two.
A survey which has items of anxieties and attitudes towards accounting course has been conducted
with the students in Ondokuz Mayıs University Faculty of Economics and Administrative Sciences.
As a result of research, 25 anxiety items have been collected under 5 factors and 28 attitude items 

Özet: Muhasebe dersi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinde en önemli ve öğrenciler açısından
en fazla zorlanılan derslerden birisidir. Bu nedenle öğrencilerin muhasebe dersi ile ilgili ile
ilgili birtakım endişeleri bulunmaktadır. Bu endişeler muhasebe dersine yönelik tutumları da değiştirmektedir.
Derse yönelik endişeler arttıkça, derse yönelik olumsuz tutumlar ortaya çıkmaktadır.
Yani ikisi arasında zıt yönlü ilişki beklenmektedir.
Muhasebe dersine yönelik endişe ve tutum ifadelerinin yöneltildiği anket soruları ile Ondokuzmayıs
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma
sonucunda 25 adet endişe ifadesi 5 faktör altında, 28 adet tutum ifadesi de 4 faktör altında toplanmıştır.
Endişe ile ilgili faktörler ders çalışma ve sınav kaygısı, bunalma ve ayak direme, karamsarlık,
korku ve çekingenlik olarak adlandırılmıştır. Tutum ile ilgili faktörler değer vermeme, isteklilik,
gereklilik ve olabilirlik olarak ifade edilmiştir. Araştırma bulgularında bayan öğrencilerin erkek
öğrencilere oranla daha karamsar oldukları ve ders çalışma ve sınav kaygıları açısından daha
endişeli oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin muhasebe dersine yönelik endişe düzeyleri arttıkça
derse yönelik tutumların negatife doğru ilerlediği tespit edilmiştir. Yani endişe ve tutum arasında
zıt yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Muhasebe dersinden bunalma ve derse ayak direme faktörü ile
muhasebe dersine değer vermeme faktörü arasında yüksek ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yine ders
çalışma ve sınav stresi faktörü ile gereklilik faktörü arasındaki ilişki de yüksek tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Muhasebe Dersi, Endişe, Tutum
Anxiety and Attitudes Towards Accounting Course: Samsun Ondokuz
Mayıs University Faculty of Economics and Administrative Sciences
Sample
Abstract: Accounting course is one of the most important and diffucult courses in student’s
case in the Faculty of Economics and Administrative Sciences. For this reason, students have some
concerns about accounting course. These anxieties change their attitudes towards accounting
course. When the anxieties towards the course increase, negative attitudes towards the course
arise. So, a negative relationship has been expected between the two.
A survey which has items of anxieties and attitudes towards accounting course has been conducted
with the students in Ondokuz Mayıs University Faculty of Economics and Administrative Sciences.
As a result of research, 25 anxiety items have been collected under 5 factors and 28 attitude items

Year 2015, Volume: 19 Issue: 3, 0 - 0, 18.03.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

İdris Varıcı This is me

Elif Bulut This is me

Publication Date March 18, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 19 Issue: 3

Cite

APA Varıcı, İ., & Bulut, E. (2016). Muhasebe Dersine Yönelik Endişeler ve Tutumlar: Samsun Ondokuzmayıs Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.