Research Article
BibTex RIS Cite

Y Kuşağının Girişimcilik Eğiliminin Belirlenmesi ve Stratejik Yönetim: Telekomünikasyon Sektöründe Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma

Year 2019, Volume: 23 Issue: 2, 703 - 717, 15.06.2019

Abstract

Bu araştırma kapsamında, telekomünikasyon sektöründe
çalışmakta olan Y kuşağının demografik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri
üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırma, telekomünikasyon sektöründe çalışan
Y kuşağı üzerine girişimcilik eğiliminin belirlenmesi ve bu sonuçların
şirketlerin yönetsel yaklaşımlar geliştirilmesi konularında şirketlerin bakış
açılarını genişletebilmelerine olanak sağlarken diğer yandan girişimcilik
literatürüne katkı sağlamaktadır. Araştırma grubu oluşturulurken,
telekomünikasyon sektörünü temsilen, sektörün ileri gelen firmalarının farklı
birimlerinde, farklı sorumluluk düzeylerinde görev alan Y kuşağı çalışan
bireyler amaçsal örneklem olarak seçilmiştir.
Araştırmanın amacı doğrultusunda hazırlanan, online anket
formu üzerinden, katılımcıların dokuz soruda demografik özellikleri ve 36
soruda girişimcilik eğilimleri üzerine yöneltilen sorular ile veriler
toplanmıştır. Toplanan veriler, SPSS 24.0 programı ile analiz edilerek,
değişkenlik
gösteren demografik özellikleri karşısında girişimcilik eğilimi üzerinde oluşan
farklılıklar ortaya konulmuştur.

References

  • Aktan, Coskun, Can, Özal. (2011). Değisim Modeli Ve Değisime Karsı Direnen Güçlerin Tahlili.
  • Alexander, C.S., Sysko, J.M., (2013). I'm Gen Y, I Love Feeling Entitled, And It Shows. Academy Of Educational Leadership Journal, 17(4), 127-131.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu Ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 205.
  • Avşar, M. (2007). Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştirilmasi Çukurova Üniversitesinde Bir Uygulama Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi.
  • Aytaç, Ö. (2006). "Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif", Dumlupinar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 139-160.
  • Başal, A. (2014). Ş Kuşaği. İstanbul: Akin Başal Eğitim ve Yayincilik.
  • Behrstock-Sherratt E., Coggshall, J. (2010). Realizing The Promise Of Generation Y, Educational Leadership.
  • Berkup, Baysal. S. (2015). Sosyal Ağlarda Bireysel Mahremiyet Paylaşımı: X ve Y Kuşakları Arasında Karşılaştırmalı Bir Analiz. Doktora Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı.
  • Deloitte Danışmanlık. (2018). İletişim Teknolojileri Sektörü, https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/technology-media-and telecommunications/articles/tubisad-bilgi-ve-iletisim-teknolojileri-sektoru-2016-pazar-verileri.html
  • Gürdoğan, N. (2008). Girişimcilik Ve Girişimcilik Kültürü. İstanbul: İgiad Yayınları.
  • İbicioğlu H., Özdaşlı K., Alparslan A.M. (2009)."Girişimci Özellikler Ve Girişimcilik Türü Tercihi Üzerinde Ebeveyn Etkisi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Araştırması", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 12(1-2), 521-538.
  • Kıgem. (2017). http://www.kigem.com/is-basarisinda-kusak-farki.html
  • Morgan C. Neil, (2011). Usa:Generational Differences in The Workplace.
  • Negiz, N., Özdaşlı, K., Özkul, G. Ve Alparslan, A.M., (2009), Girişimcilik Özellikleri Ve Tipleri Açısından Cinsiyet Farklılıkları: Sdü-İibf Araştırması, Uluslararası Disiplinlerarası Kadın Çalışmaları Kongresi, 05 – 07 Mart, Sakarya Üniversitesi Rektörlüğü, 241-251.
  • Örücü, Edip, Kılıç, Recep Ve Özer Y. (2007). "Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinde Ailesel Faktörlerin Etkisi", Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 2(2): 27-47.
  • Senbir, H. (2004). Z Son Insan Mi?, Istanbul: O Kitaplar, 1.
  • TDK Sözlük. (2006). Yaş Kavrami.
  • Thornton, P.H. (1999). The Sociology Of Entrepreneurship, Annual Review Of Sociology, 25.
  • Yılmaz ve Sünbül. (2009). "Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21.
  • Yüksekbilgili, Z. (2017). http://www.subconturkey.com/2017/ocak/koseyazisi--turkiye--de-y-kusagi.html
  • Zhang, K. Ve Bonk, C. J. (2010). Generational Learners Ve E-Learning Technologies, Handbook Of Research On Practices And Outcomes In E- Learning: Issues And Trends. Usa: Igi-Global, 76-92.
Year 2019, Volume: 23 Issue: 2, 703 - 717, 15.06.2019

Abstract

References

  • Aktan, Coskun, Can, Özal. (2011). Değisim Modeli Ve Değisime Karsı Direnen Güçlerin Tahlili.
  • Alexander, C.S., Sysko, J.M., (2013). I'm Gen Y, I Love Feeling Entitled, And It Shows. Academy Of Educational Leadership Journal, 17(4), 127-131.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu Ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 205.
  • Avşar, M. (2007). Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştirilmasi Çukurova Üniversitesinde Bir Uygulama Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi.
  • Aytaç, Ö. (2006). "Girişimcilik: Sosyo-Kültürel Bir Perspektif", Dumlupinar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 139-160.
  • Başal, A. (2014). Ş Kuşaği. İstanbul: Akin Başal Eğitim ve Yayincilik.
  • Behrstock-Sherratt E., Coggshall, J. (2010). Realizing The Promise Of Generation Y, Educational Leadership.
  • Berkup, Baysal. S. (2015). Sosyal Ağlarda Bireysel Mahremiyet Paylaşımı: X ve Y Kuşakları Arasında Karşılaştırmalı Bir Analiz. Doktora Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı.
  • Deloitte Danışmanlık. (2018). İletişim Teknolojileri Sektörü, https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/technology-media-and telecommunications/articles/tubisad-bilgi-ve-iletisim-teknolojileri-sektoru-2016-pazar-verileri.html
  • Gürdoğan, N. (2008). Girişimcilik Ve Girişimcilik Kültürü. İstanbul: İgiad Yayınları.
  • İbicioğlu H., Özdaşlı K., Alparslan A.M. (2009)."Girişimci Özellikler Ve Girişimcilik Türü Tercihi Üzerinde Ebeveyn Etkisi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Araştırması", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 12(1-2), 521-538.
  • Kıgem. (2017). http://www.kigem.com/is-basarisinda-kusak-farki.html
  • Morgan C. Neil, (2011). Usa:Generational Differences in The Workplace.
  • Negiz, N., Özdaşlı, K., Özkul, G. Ve Alparslan, A.M., (2009), Girişimcilik Özellikleri Ve Tipleri Açısından Cinsiyet Farklılıkları: Sdü-İibf Araştırması, Uluslararası Disiplinlerarası Kadın Çalışmaları Kongresi, 05 – 07 Mart, Sakarya Üniversitesi Rektörlüğü, 241-251.
  • Örücü, Edip, Kılıç, Recep Ve Özer Y. (2007). "Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinde Ailesel Faktörlerin Etkisi", Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 2(2): 27-47.
  • Senbir, H. (2004). Z Son Insan Mi?, Istanbul: O Kitaplar, 1.
  • TDK Sözlük. (2006). Yaş Kavrami.
  • Thornton, P.H. (1999). The Sociology Of Entrepreneurship, Annual Review Of Sociology, 25.
  • Yılmaz ve Sünbül. (2009). "Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi", Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21.
  • Yüksekbilgili, Z. (2017). http://www.subconturkey.com/2017/ocak/koseyazisi--turkiye--de-y-kusagi.html
  • Zhang, K. Ve Bonk, C. J. (2010). Generational Learners Ve E-Learning Technologies, Handbook Of Research On Practices And Outcomes In E- Learning: Issues And Trends. Usa: Igi-Global, 76-92.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Turgay Doğan 0000-0002-1438-2383

İhsan Gülay This is me 0000-0003-3507-9241

Publication Date June 15, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Doğan, T., & Gülay, İ. (2019). Y Kuşağının Girişimcilik Eğiliminin Belirlenmesi ve Stratejik Yönetim: Telekomünikasyon Sektöründe Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 703-717.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.