Araştırmada, müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda 2018 müzik dersi öğretim programı 8. sınıf kazanımlarının hedeflerine ulaşma düzeylerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma, Betimsel Araştırma Modeline dayalı olup, tarama (survey) yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak 2018 müzik öğretim programı 8. Sınıf Müzik Dersi programındaki kazanımların sorulara dönüştürüldüğü bir anket kullanılmış ve müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda kazanımların hedeflerine ulaşma düzeyleri sorgulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’nin yedi bölgesindeki (Akdeniz, Doğu Anadolu, Ege, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu, Karadeniz ve Marmara) 413 müzik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda, “Müziksel Algı ve Bilgilenme” ve “Müziksel Yaratıcılık” öğrenme alanlarına ait kazanımların büyük ölçüde hedefine ulaşmadığı; “Dinleme-Söyleme” ve “Müzik Kültürü” öğrenme alanlarına ait kazanımların ise çoğunlukla hedefine ulaşmasına rağmen, özellikle Türk müziğinin çeşitli türlerinin seslendirilmesi, Türk müziğinin makamsal yapısı, Türk topluluklarının müzik kültürleri ve Türk müziği biçimlerine yönelik kazanımların hedefine ulaşmadığı sonuçlarına varılmıştır. Ayrıca, İstiklâl Marşı’nı yönetme kazanımının da çoğunlukla hedefine ulaşmadığı tespit edilmiştir.
In the research, it was aimed to reveal the goal attainment levels of the 2018 music course curriculum 8th grade gains in line with the opinions of the music teachers. The research is based on the Descriptive Research Model and was carried out by the survey method. As a data collection tool used a questionnaire in which the gains in the 8th Grade Music Lesson program of the 2018 music education program was turned into questions, and the levels of achievement of the objectives were questioned in line with the opinions of the music teachers. Working group of the research consists of 413 music teachers in Turkey's seven regions (Mediterranean, Eastern Anatolia, the Aegean, Southeastern Anatolia, Central Anatolia, Marmara and Black Sea). In line with the data obtained from the research, it has been determined that the achievements of the "Musical Perception and Enlightenment" and "Musical Creativity" learning areas do not reach their target to a large extent. It is concluded that the gains of the fields of learning "Listening-Singing" and "Music Culture" mostly reach their goals, but especially the vocalization of various genres of Turkish music, the makam structure of Turkish music, the musical cultures of Turkish communities and the forms of Turkish music do not reach their goals. In addition, it was determined that managing the National Anthem did not reach its target.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 24 Issue: 1 |