Research Article
BibTex RIS Cite

Effects of Kaizen Philosophy on Cost, Productivity and Quality Levels of Organizations in the Context of Total Quality Management

Year 2020, Volume: 24 Issue: 3, 1191 - 1207, 30.09.2020

Abstract

In today's world, a constantly increasing and intense competitive environment has forced businesses to use total quality management more effectively in order to meet constantly changing customer needs. To realize the quality at low cost has been the main purpose of the enterprises in order to obtain advantages against the competitors in the competitive environment. In addition, companies have been able to implement continuous improvement efforts in their management in order to adapt to changing technological conditions and global economic practices. Kaizen applications that have been used in all management activities, from increasing productivity, decreasing at costs, shortening of business processes and from production to marketing have ensured businesses find a place in the competitive market, which is becoming more and more difficult. In this paper, the effects of Kaızen philosophy and total quality management approach and practices on productivity in businesses are theoretically discussed with the support of the literature.

References

  • Acar, D. (2005). Küresel Rekabette Maliyet Yönetimi ve Yaklaşımları: Tekstil Sektörü ile İlgili Bir Araştırma. Asil Yayın Dağıtım, 1.Baskı, Ankara.
  • Akgün, M. (2005). Kalite Maliyetlerinin Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Sistemine Entegrasyonu. Muhasebe ve Denetime Bakış, Mayıs: 31-48.
  • Aktaş,R. (2002). Toplam Kalite Yönetimiyle Uyumlu İnsan Kaynakları Yönetimi Süreci. Verimlilik Dergisi, 1, 5-25.
  • Alkan, H. (2001). İşletme Başarısında Maliyet Yönetiminin Rolü ve Maliyet Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A(2): 177-192.
  • Altınok, M. ve Saçlı, C. (2009). Toplam Kalite Yönetiminin Verimliliğe Etkisi-Panel Mobilya Üreten Bir İşletmede Çerçeve Uygulama. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18: 63-86. Alanya Akademik Bakış Dergisi Yıl:2017, C:1, S:1, 1-13.
  • Basık, F. (2012). Rekabet Stratejisinde Maliyet Yönetimi. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Baykara, S. (1999). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi’nin Uygulanabilirliği ve Bir Model Öneris. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Berber, İ. (2013). Yalın Üretim Teknikleri, Kaizen ve Sektörel Uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay.
  • Berger, A. (1997). Continuous Improvement and Kaizen: Standardization and Organizational Designs, Integrated Manufacturing Systems. 8(2), 110-117.
  • Bolat, T. (2000). Toplam Kalite Yönetimi (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması). 1.Baskı. Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Brunet, A. P. ve New, S. (2003). Kaizen in Japan: An Empirical Study. International Journal of Operations & Production Management. 23(12), 1426-1446.
  • Cavlak. (2010). Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ve Kocaeli İli Gebze İlçesindeki İşletmelerin İncelenmesi, Muğla Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Cheser, R. (1994). Kaizen, Sürekli Gelişimden Daha Fazlasıdır, Kalite Gelişimi, Nisan, 23-26.
  • Çetinay, H. (2013). Kaizen El Kitabı - Sürekli İyileştirme. Treem Kaizen El Kitabı, Treem Eğitim Danışmanlık, http://www.treem.com.tr/kaizenelkitabi.pdf, Erişim: 20.09.2016.
  • Çoban, S. (2004). Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde İçsel Pazarlama Anlayışı. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22, 85-98.
  • Daft, R.L.(2000). Management. The Dryden Press, Orlando.
  • Dale, B.G. and LEES J.( 1987). “A Snapshot ofthe Profile of A Quality Circle Programme atthe Eighteenth Monthstage”, Ieee Proceedıngs, Vol. 134, Pt. A, No: 9, November, 747-751.
  • Elvinaz, T. (2002). Toplam Kalite Yönetiminde Çalışanların İş Tatmini İle Bireysel Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
  • Eskin, M., Tiryakioğlu, U. ve Yüceil, D. (2011). Sanayide Sürekli Gelişme için: “Kaizen”. İstanbul Sanayi Odası, İkinci Baskı, İstanbul. Eyitmiş, M. (2000). Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, SBE, Bursa.
  • Gapp, R., Fisher, R. ve Kobayashi, K. (2008). Implementing 5S within a Japanese Context: An Integrated Management System. Management Decision, Vol.46, (AMD), Ausralia.
  • Genç, A. (2007). Toplam Verimli Bakım Uygulaması. Yayınlanmış Yüksek lisan Tezi, Erciyes Üniversitesi, FBE, Kayseri.
  • Geçikli, F. (1999). Sürekli İyileştirme Kaizen ve Sürekli İyileştirme İçinde Yönetimin Yeri. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 5: 225-239.
  • Gökçe O., Göküş. M., Kutlu, Ö. ve Şahin, A. (2004). Kamu Yönetimi Ders Notları, Dizgi Ofset Matbaacılık, Konya.
  • Gökçen, E. (2006). “Halkla İlişkilerdeki Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde ISO 9000: 9001 Kalite Güvence Sistemleri”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hacırüstemoğlu, R. ve Şakrak, M. (2002). Maliyet Muhasebesinde Güncel Yaklaşımlar. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Ichıro, M. (1999). Japonya’da Kalite Yönetimi. MESS Yayınları, Yayın no:301, İstanbul, 1999.
  • Imai, M. (1986). Kaizen: Japonya'nın Rekabetçi Başarısının Anahtarı , Imai, M. (1997). Kaizen, İstanbul: Kalder Yayınları.
  • Kamaşoğlu, T. (2020). Kaizen Nedir, iienstitu/blog, İstanbul İşletme Enstitüsü, İstanbul.
  • Kandebo, S.W. (1995). Sikorsky, Kaliteyi Artırıyor, Kaizen, Havacılık Haftası ve Uzay ile Maliyetleri Azaltıyor. Teknoloji , 1 Mayıs, sf. 39-40.
  • Karakaya, M. (2004). Maliyet Muhasebesi. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Karcıoğlu, R. (2001). Toplam Kalite Yönetiminde Faaliyete Dayalı Maliyetlime Yönteminin Kullanılması. Muhasebe ve Denetime Bakış, Ocak: 9-18.
  • Kavrakoğlu, İ. (1998). Toplam KaliteYönetimi.Kalder Yayınları, İstanbul.
  • Kaya, C. T. (2013). Hedef Maliyetleme Sistemiyle Kaizen ve Yaşam Çevrim Maliyetleri Arasındaki Çapraz İlişkiler. MÖDAV, 2013/4: 135-154.
  • Kutlu, H. A. (2008). Kalite Maliyetleri ve Yaşam Boyu Maliyetlime Yöntemi. Muhasebe ve Denetime Bakış, Ekim: 85-101.
  • Kutlu, S. ve Duran, C. (2010). Sanayi İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Uygulamalarının Performans Üzerine Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28.
  • Lillrank, P. ve Kano, N. (1989). Sürekli İyileştirme: Japon Endüstrisinde Kalite Kontrol Çevreleri, Merkez Japon Araştırmaları, Michigan Üniversitesi, Ann Arbor.
  • Ling, I.N. (2004). Internal Market Orientation Construct and Consequences, Journal of Business Research, 57, 405-406.
  • Macpherson, W., Lockhart, J. ve Kavan, H. (2015). Kaizen: A Japanese Philosophy and System for Business Excellence. Journal of Business Strategy, September, 36(5), 3-9.
  • Monden, Y. ve Hamada, K. (1991). Target Çiştin and Kaizen Costing in Japanese Automobile Companies. Journal of Management Accounting Research, Fall: 16-34.
  • Öğünç, H. ve Doğru, E. (2017). Kaizen Felsefesi ile Toplam Kalite Yönetiminin Verimlilik ve Maliyet Üzerine Etkisi. Alanya Academic Review Journal, 1(1), 1-13.
  • Ören, K. (2002). Toplam Kalite Yönetiminde İnsan Gücü Faktörü. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Öz, İ. (2006). Kalite ve Sistem Belgelerinin Etkinlik ve Verimlilik Üzerindeki Etkilerinin Analizi – Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özbirecikli, M. (2001). Kalite Maliyetlerinin Muhasebe Sistemindeki Yeri ve Yönetsel Kararlara Etkileri. Muhasebe ve Denetime Bakış, Mayıs: 82.
  • Özevren, M. (1997). Toplam Kalite Yönetimi-Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Alfa Basın Yayın, İstanbul.
  • Rahman, M.N.A., Khamis, N.K., Zain, R.M., Deros, B.M. ve Mahmood, W.H.W. (2010). Implementation of 5S Practices in the Manufacturing Companies: A Case Study´ Malaysia: American Journal of Applied Sciences, 7(8), s.1182.
  • Robinson, A. (1991). Operasyonlarda Sürekli İyileştirme: Atıklara Sistematik Bir Yaklaşım Azaltma , Verimlilik Basın, Cambridge MA.
  • Schermerhorn, J.R. (1999). Management, John Wiley&Sons Inc. New York.
  • Senge, P. (1993). Beşinci Disiplin. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Sevim, A. (1999). Toplam Kalite Yönetiminde Bir Araç Olarak Toplam Kalite Maliyet Sisteminin Kurulması Ve Bir Uygulama, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Stuart, M., Mullins E. ve Drew, E. (1996). İstatistiksel Kalite Kontrol ve İyileştirme, Avrupa Dergisi Yöneylem Araştırması , Vol. 88, sayfa 203-214.
  • Şimşek, M. (2001). Toplam Kalite Yönetimi. Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Şimşek, Ş. (2014). Yönetim ve Organizasyon. Eğitim Yayınevi,Konya.
  • Tek, Ö.B. (1997). Pazarlama İlkeleri: Global Yönetsel Yaklaşım. Cem Ofset Matbaacılık, İzmir.
  • Topçu, N. (2005). Faaliyete Dayalı Maliyetlime Yöntemine Göre Kalite Maliyetlerinin Ölçülmesi: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 343-356.
  • Uluğ, M. (2002). Örgütlerde Grup Yönetiminin Toplam Kalite Yönetimi Üzerine Etkisi-Bir Uygulama-. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Velioğlu, Y. (2012). Maliyet-Verimlilik-Kalite Yönetiminde Modern Yaklaşım: Kaizen Felsefesi www.muhasebetr.com.007. Womack, J.P. (1990). Dünyayı Değiştiren Makine , Özgür Basın, İstanbul.
  • Yükçü, S. (2000). Maliyet Düşürmede Sistematik Yaklaşımlar. Muhasebe ve Denetime Bakış, Ekim: 23-42.
  • Yama, 0. (1998). Kalite Odaklı Yönetim. Panel Matbaacılık, İstanbul.

Toplam Kalite Yönetimi Bağlamında Kaizen Felsefesinin Örgütlerin Maliyet, Verimlilik ve Kalite Düzeylerine Etkileri

Year 2020, Volume: 24 Issue: 3, 1191 - 1207, 30.09.2020

Abstract

Günümüzde artan yoğun rekabet işletmelerin sürekli değişen müşteri gereksinimlerini karşılamaları konusunda toplam kalite yönetimini daha etkin kullanmalarını mecbur bırakmıştır. Rekabet ortamında rakiplere karşı üstünlük sağlamak için kaliteyi, düşük maliyetle gerçekleştirmek işletmelerin temel amacı olmuştur. Bunun yanı sıra işletmeler değişen teknolojik şartlara, küresel ekonomik uygulamalara uyum sağlayabilmek için sürekli iyileştirme çalışmalarını organizasyonlarında uygulamak zorunda kalmışlardır. Verimliliğin artması, maliyetlerdeki azalma, iş süreçlerinin kısalması ve üretimden pazarlamaya kadar tüm yönetim faaliyetlerinde kullanılmaya başlanan Kaizen uygulamaları işletmelerin her geçen gün daha zor hale gelen rekabet pazarında kendilerine yer bulmalarını sağlamıştır. Bu çalışmada Kaizen felsefesi ve toplam kalite yönetimi yaklaşımı ve uygulamalarının, işletmelerdeki verimliliğe olan etkileri literatür desteği ile teorik olarak ele alınmıştır.

References

  • Acar, D. (2005). Küresel Rekabette Maliyet Yönetimi ve Yaklaşımları: Tekstil Sektörü ile İlgili Bir Araştırma. Asil Yayın Dağıtım, 1.Baskı, Ankara.
  • Akgün, M. (2005). Kalite Maliyetlerinin Faaliyet Tabanlı Maliyetleme Sistemine Entegrasyonu. Muhasebe ve Denetime Bakış, Mayıs: 31-48.
  • Aktaş,R. (2002). Toplam Kalite Yönetimiyle Uyumlu İnsan Kaynakları Yönetimi Süreci. Verimlilik Dergisi, 1, 5-25.
  • Alkan, H. (2001). İşletme Başarısında Maliyet Yönetiminin Rolü ve Maliyet Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, A(2): 177-192.
  • Altınok, M. ve Saçlı, C. (2009). Toplam Kalite Yönetiminin Verimliliğe Etkisi-Panel Mobilya Üreten Bir İşletmede Çerçeve Uygulama. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18: 63-86. Alanya Akademik Bakış Dergisi Yıl:2017, C:1, S:1, 1-13.
  • Basık, F. (2012). Rekabet Stratejisinde Maliyet Yönetimi. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Baykara, S. (1999). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi’nin Uygulanabilirliği ve Bir Model Öneris. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Berber, İ. (2013). Yalın Üretim Teknikleri, Kaizen ve Sektörel Uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay.
  • Berger, A. (1997). Continuous Improvement and Kaizen: Standardization and Organizational Designs, Integrated Manufacturing Systems. 8(2), 110-117.
  • Bolat, T. (2000). Toplam Kalite Yönetimi (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması). 1.Baskı. Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Brunet, A. P. ve New, S. (2003). Kaizen in Japan: An Empirical Study. International Journal of Operations & Production Management. 23(12), 1426-1446.
  • Cavlak. (2010). Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ve Kocaeli İli Gebze İlçesindeki İşletmelerin İncelenmesi, Muğla Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Cheser, R. (1994). Kaizen, Sürekli Gelişimden Daha Fazlasıdır, Kalite Gelişimi, Nisan, 23-26.
  • Çetinay, H. (2013). Kaizen El Kitabı - Sürekli İyileştirme. Treem Kaizen El Kitabı, Treem Eğitim Danışmanlık, http://www.treem.com.tr/kaizenelkitabi.pdf, Erişim: 20.09.2016.
  • Çoban, S. (2004). Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde İçsel Pazarlama Anlayışı. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22, 85-98.
  • Daft, R.L.(2000). Management. The Dryden Press, Orlando.
  • Dale, B.G. and LEES J.( 1987). “A Snapshot ofthe Profile of A Quality Circle Programme atthe Eighteenth Monthstage”, Ieee Proceedıngs, Vol. 134, Pt. A, No: 9, November, 747-751.
  • Elvinaz, T. (2002). Toplam Kalite Yönetiminde Çalışanların İş Tatmini İle Bireysel Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
  • Eskin, M., Tiryakioğlu, U. ve Yüceil, D. (2011). Sanayide Sürekli Gelişme için: “Kaizen”. İstanbul Sanayi Odası, İkinci Baskı, İstanbul. Eyitmiş, M. (2000). Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, SBE, Bursa.
  • Gapp, R., Fisher, R. ve Kobayashi, K. (2008). Implementing 5S within a Japanese Context: An Integrated Management System. Management Decision, Vol.46, (AMD), Ausralia.
  • Genç, A. (2007). Toplam Verimli Bakım Uygulaması. Yayınlanmış Yüksek lisan Tezi, Erciyes Üniversitesi, FBE, Kayseri.
  • Geçikli, F. (1999). Sürekli İyileştirme Kaizen ve Sürekli İyileştirme İçinde Yönetimin Yeri. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 5: 225-239.
  • Gökçe O., Göküş. M., Kutlu, Ö. ve Şahin, A. (2004). Kamu Yönetimi Ders Notları, Dizgi Ofset Matbaacılık, Konya.
  • Gökçen, E. (2006). “Halkla İlişkilerdeki Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde ISO 9000: 9001 Kalite Güvence Sistemleri”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hacırüstemoğlu, R. ve Şakrak, M. (2002). Maliyet Muhasebesinde Güncel Yaklaşımlar. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Ichıro, M. (1999). Japonya’da Kalite Yönetimi. MESS Yayınları, Yayın no:301, İstanbul, 1999.
  • Imai, M. (1986). Kaizen: Japonya'nın Rekabetçi Başarısının Anahtarı , Imai, M. (1997). Kaizen, İstanbul: Kalder Yayınları.
  • Kamaşoğlu, T. (2020). Kaizen Nedir, iienstitu/blog, İstanbul İşletme Enstitüsü, İstanbul.
  • Kandebo, S.W. (1995). Sikorsky, Kaliteyi Artırıyor, Kaizen, Havacılık Haftası ve Uzay ile Maliyetleri Azaltıyor. Teknoloji , 1 Mayıs, sf. 39-40.
  • Karakaya, M. (2004). Maliyet Muhasebesi. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Karcıoğlu, R. (2001). Toplam Kalite Yönetiminde Faaliyete Dayalı Maliyetlime Yönteminin Kullanılması. Muhasebe ve Denetime Bakış, Ocak: 9-18.
  • Kavrakoğlu, İ. (1998). Toplam KaliteYönetimi.Kalder Yayınları, İstanbul.
  • Kaya, C. T. (2013). Hedef Maliyetleme Sistemiyle Kaizen ve Yaşam Çevrim Maliyetleri Arasındaki Çapraz İlişkiler. MÖDAV, 2013/4: 135-154.
  • Kutlu, H. A. (2008). Kalite Maliyetleri ve Yaşam Boyu Maliyetlime Yöntemi. Muhasebe ve Denetime Bakış, Ekim: 85-101.
  • Kutlu, S. ve Duran, C. (2010). Sanayi İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9000 Uygulamalarının Performans Üzerine Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28.
  • Lillrank, P. ve Kano, N. (1989). Sürekli İyileştirme: Japon Endüstrisinde Kalite Kontrol Çevreleri, Merkez Japon Araştırmaları, Michigan Üniversitesi, Ann Arbor.
  • Ling, I.N. (2004). Internal Market Orientation Construct and Consequences, Journal of Business Research, 57, 405-406.
  • Macpherson, W., Lockhart, J. ve Kavan, H. (2015). Kaizen: A Japanese Philosophy and System for Business Excellence. Journal of Business Strategy, September, 36(5), 3-9.
  • Monden, Y. ve Hamada, K. (1991). Target Çiştin and Kaizen Costing in Japanese Automobile Companies. Journal of Management Accounting Research, Fall: 16-34.
  • Öğünç, H. ve Doğru, E. (2017). Kaizen Felsefesi ile Toplam Kalite Yönetiminin Verimlilik ve Maliyet Üzerine Etkisi. Alanya Academic Review Journal, 1(1), 1-13.
  • Ören, K. (2002). Toplam Kalite Yönetiminde İnsan Gücü Faktörü. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Öz, İ. (2006). Kalite ve Sistem Belgelerinin Etkinlik ve Verimlilik Üzerindeki Etkilerinin Analizi – Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özbirecikli, M. (2001). Kalite Maliyetlerinin Muhasebe Sistemindeki Yeri ve Yönetsel Kararlara Etkileri. Muhasebe ve Denetime Bakış, Mayıs: 82.
  • Özevren, M. (1997). Toplam Kalite Yönetimi-Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Alfa Basın Yayın, İstanbul.
  • Rahman, M.N.A., Khamis, N.K., Zain, R.M., Deros, B.M. ve Mahmood, W.H.W. (2010). Implementation of 5S Practices in the Manufacturing Companies: A Case Study´ Malaysia: American Journal of Applied Sciences, 7(8), s.1182.
  • Robinson, A. (1991). Operasyonlarda Sürekli İyileştirme: Atıklara Sistematik Bir Yaklaşım Azaltma , Verimlilik Basın, Cambridge MA.
  • Schermerhorn, J.R. (1999). Management, John Wiley&Sons Inc. New York.
  • Senge, P. (1993). Beşinci Disiplin. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Sevim, A. (1999). Toplam Kalite Yönetiminde Bir Araç Olarak Toplam Kalite Maliyet Sisteminin Kurulması Ve Bir Uygulama, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Stuart, M., Mullins E. ve Drew, E. (1996). İstatistiksel Kalite Kontrol ve İyileştirme, Avrupa Dergisi Yöneylem Araştırması , Vol. 88, sayfa 203-214.
  • Şimşek, M. (2001). Toplam Kalite Yönetimi. Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Şimşek, Ş. (2014). Yönetim ve Organizasyon. Eğitim Yayınevi,Konya.
  • Tek, Ö.B. (1997). Pazarlama İlkeleri: Global Yönetsel Yaklaşım. Cem Ofset Matbaacılık, İzmir.
  • Topçu, N. (2005). Faaliyete Dayalı Maliyetlime Yöntemine Göre Kalite Maliyetlerinin Ölçülmesi: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 343-356.
  • Uluğ, M. (2002). Örgütlerde Grup Yönetiminin Toplam Kalite Yönetimi Üzerine Etkisi-Bir Uygulama-. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi.
  • Velioğlu, Y. (2012). Maliyet-Verimlilik-Kalite Yönetiminde Modern Yaklaşım: Kaizen Felsefesi www.muhasebetr.com.007. Womack, J.P. (1990). Dünyayı Değiştiren Makine , Özgür Basın, İstanbul.
  • Yükçü, S. (2000). Maliyet Düşürmede Sistematik Yaklaşımlar. Muhasebe ve Denetime Bakış, Ekim: 23-42.
  • Yama, 0. (1998). Kalite Odaklı Yönetim. Panel Matbaacılık, İstanbul.
There are 58 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Kaya Ağın 0000-0003-2783-5334

Publication Date September 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Ağın, K. (2020). Toplam Kalite Yönetimi Bağlamında Kaizen Felsefesinin Örgütlerin Maliyet, Verimlilik ve Kalite Düzeylerine Etkileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(3), 1191-1207.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.