Bu araştırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde gerçekleştirilen ev ziyaretleri uygulamasının öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma evreni gönüllülük esasına dayalı olarak örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup, 2019-2020 öğretim yılında Erzincan ilinde görev yapan 26 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Ev ziyaretleri öğrencileri motive etmekte ve onlarda olumlu davranış değişiklikleri meydana getirmektedir. Nitekim bulgulara göre, öğretmen-veli ilişkisinin önemi kavranmış, taraflar birbirlerini yakından tanıma fırsatı bulmuştur. Velilerin okul ve öğretmenlerle ilgili bazı ön yargıları yıkılmış, karşılıklı güven duygusu artmıştır. Bu durum eğitim-öğretim sürecini pek çok yönden olumlu etkilemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 24 Issue: Özel Sayı |