BibTex RIS Cite

NİZAMÎ VE FUZÛLÎ'NİN İMGELER DÜNYASININ MEMMED GULİYEV'İN MÜZİK ESERLERİNDEKİ YERİ

Year 2002, Volume: 9 Issue: 19, - , 23.02.2010

Abstract

Azerbaycan'ın büyük bestekarlarından Memmed Guliyev'in
sanatında ve eserlerinde, Nizami ve FuzfiJi gibi şair ve
düşünürlerin sanatsal imgeleri önemli yer tutmaktadır. Guliyev ,
Nizami ve Fuzuli'nin felsefi, etik ve hümanist ideallerini, müzik
aracılı~ıyla geniş kitlelere ulaştırmak istemiştir. Nizarni'nin
sanatını sunmak için,"Hamse'den Damlalar" İsimli senfonİsini
yazmıştır.Guliyev'in saprano ve senfoni orkestra için bestelediği
"Lirik Poema"eserinde de Nizarnİ'nin etkisi görülür.
Karışık koro ve telli çalgılar büyük orkestrası için bestelediği
"Şeb-i Hicran"da ise geniş ölçüde Fuzu]j'den esinlenmiştir.

 

ABSRACT
Artistic fictions of Nizami and Fuzuli, poet and phılosopher,
fiil an important position in thc art and works of M. Guliyev, one
of the greatest composer in Azerbaijan. Guliyev wanted to be came
into contact with large mass by music for exp!ainig Fuzuli and
Nizami's ethics, phılosophical and humanist ideals. He wrote his
symphony with the narne of "Harnse'den Darnlalar" for putting
forward the art of Nizami. The effect of Nizarnj is seen in his
work, "Lirik Poema" which M. Guliyev composed for soprano and
symphony orchestra
He plagiarized from Fuzu\i in a large amount in his work,
"Şeb-i Hicran" wich he composed for compound chorus and
stri nged İnstruments

Year 2002, Volume: 9 Issue: 19, - , 23.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Rafael Memmedeliyev This is me

Nergiz Memmedeliyeva This is me

Publication Date February 23, 2010
Published in Issue Year 2002 Volume: 9 Issue: 19

Cite

APA Memmedeliyev, R., & Memmedeliyeva, N. (2010). NİZAMÎ VE FUZÛLÎ’NİN İMGELER DÜNYASININ MEMMED GULİYEV’İN MÜZİK ESERLERİNDEKİ YERİ. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 9(19).