BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİMDEN YÜKSEK ÖĞRETİME TAŞINAN BAZI OKUMA PROBLEMLERİ VE NEDENLERİ

Year 2003, Volume: 10 Issue: 22, - , 25.02.2010

Abstract

ÖZET
Bu araştınnada ilk ve ortaöğretimde okumaya karşı duyulan
ilgisizligin, Türkçe'yi kullanma açısından yüksek ögretime yansıyan
yönleri tespit edilmiştir. Bu dönemde okuma ahşkanlığı
kazanamayan öğncilerin 'ianlama-anlatma" problemi ile karşı
karşıya kaldıkları görülmüştür. Yüksek ögrelimde başarılarının
artması bakımından bazı tekliflerde bulunulmuştur.

ABSTRACT
In this study. the reflections in terms of using proper Turkish
language in higher educatian stemming from the luck of interest in reading on the part of the students during elementary and secondary school years were investigated. it was determined that the students who have not acquired reading habits faced comprehension and expressian problems. In conclusion, same suggestions were made to increase the success of the students in higher educatian.

 

 

 

 

Year 2003, Volume: 10 Issue: 22, - , 25.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr; en
Journal Section Makaleler
Authors

Feridun Alper This is me

Publication Date February 25, 2010
Published in Issue Year 2003 Volume: 10 Issue: 22

Cite

APA Alper, F. (2010). İLKÖĞRETİMDEN YÜKSEK ÖĞRETİME TAŞINAN BAZI OKUMA PROBLEMLERİ VE NEDENLERİ. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 10(22).