Duygu ve düşünce dünyamızı şekillendiren yazınsal metinler her
yaşta insanlara yeni edinimler sunar. Çocuk yazını da çocuk olarak
tanımlanan yaş grubuna okuma-anlama; konuşma-yazma becerilerini
geliştirmede lokomotif olarak hizmet eder. Çocuk yazını içinde çocuk
dünyasına en yakın tür masallardır. Bu nedenle çocuklara gerekli
becerileri öğreterek davranış edindiren masalların anlatımı düzenli ve
açık olmalıdır. Anlam düzeyinde mesaj tam olarak iletilmelidir.
Sosyalleşmenin temelleri bu dönemlerde atıldığı için çocuk yazını
yetişkinlerinkine kıyasla üstün çaba ve sabır gerektirir.
Çalışmamızda da bu öneme dikkat çekmek için günümüz çocuk
yazınının verimli yazarlarından Aytül Akal’ın çocuk masallarını
inceledik. Çocuklar için yazılan metinlerde anlatım bozukluklarının
engellenmesi için bu konuyu seçtik. İncelememizde yazarın* 33 çocuk
masalı incelenmiştir. Anlatım bozuklukları tespit edilmiştir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2010 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 14 Issue: 33 |