BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİMSEL ARAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2013, Issue: 50, 327 - 341, 21.11.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı Atatürk Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesinde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının sınıf düzeyine göre incelemektir. Araştırma kapsamında Atatürk Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesinde öğrenim gören 312 Türkçe öğretmeni adayından veri toplanmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmada Korkmaz, Şahin ve Yeşil (2011a) tarafından geliştirilen “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarında “Araştırmalara Yönelik Olumsuz Tutum” ve “Araştırmacılara Yönelik Olumlu Tutum” alt boyutlarında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. 4. sınıf Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının diğer sınıf düzeylerine göre daha olumsuz olduğu saptanmıştır.

Year 2013, Issue: 50, 327 - 341, 21.11.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Nurşat Biçer This is me

Kürşad Bozkırlı This is me

Omur Er This is me

Publication Date November 21, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 50

Cite

APA Biçer, N., Bozkırlı, K., & Er, O. (2013). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİMSEL ARAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi(50), 327-341.