The course books are the mostly used materials for teaching Turkish as a
foreign language. The courses are generally conducted via following the course
books inside of the curriculum. In terms of being effective and valid for
teaching Turkish as a foreign language, it is expected that the course books
are designed with the determined standards. One of these standards is to
contain some texts for target culture of taught language.
The values can be defined as the basic thought and principles that are
aimed to be taught. One of the aims of teaching is to gain target values to
students. The values given in texts which are used to teach Turkish as a
foreign language are quite significant for international students’ perceptions
on Turkish culture and Turkish people. In this study, the main reason of
choosing texts for target culture is these texts’ vital role on presenting
information and values of Turkish culture to international students.
In this study, the sample is determined as the texts for target culture in
the course book named Institute of Yunus Emre Turkish Language Teaching Set C1
due to the common use of it both in country and in abroad. The determination of
values is concluded as considering the basic values prepared by Ministry of
National Education.
Ders kitapları yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde en fazla
kullanılan materyal durumundadır. Çoğunlukla dersler, program dâhilinde ders
kitabı takip edilerek işlenmektedir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin
etkin ve geçerli olabilmesi açısından ders kitaplarının belirli standartlarda
hazırlanması beklenir. Bu standartlardan biri de öğretilen dilin kültürüne
yönelik metinlere yer verilmesidir.
Değerler, kazandırılmak istenen temel düşünce ve prensipler olarak
tanımlanabilir. Öğretimin amaçlarından biri de öğrencilere hedeflenen değerleri
kazandırmaktır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan metinlerdeki
değerler uluslararası öğrencilerin Türk kültürü ve Türk insanı algısı için
oldukça önemlidir. Çalışmada hedef kültüre yönelik metinlerin seçilmesinin
nedeni, uluslararası öğrencilere Türk kültürüne yönelik bilgi ve değer
aktarımında bu metinlerin başat rol üstlenmesidir.
Çalışmada yurt içinde ve yurt dışında kullanım sıklığı sebebiyle
Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Seti C1 Ders Kitabı’ndaki hedef kültüre
yönelik metinler örneklem olarak alınmıştır. Değer tespiti, Millî Eğitim
Bakanlığı tarafından hazırlanan kök değerler dikkate alınarak yapılmıştır.
Çalışma
sonucunda yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde hedef kültüre yönelik
kullanılan metinlerde bazı değerlerin sıklıkla yer almasına karşın bazı
değerlerin daha az bulunduğu görülmüştür. Hedef kültüre yönelik birkaç metinde
öğrenende olumsuz Türk, Türkiye algısı oluşturabilecek unsurlar tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 64 |