BibTex RIS Cite

Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma

Year 2008, Volume: 39 Issue: 1, 1 - 8, 10.01.2011

Abstract

Araştırmanın amacı, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesinde okuyan öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarını, genel
eğilimlerini, bölümleri tercih etme nedenlerini, okudukları bölümlerden memnun olma durumlarını, sahip oldukları eğitim alt
yapısını, alışkanlıkları ve kültürel faaliyetlere katılma durumlarının belirlenmesi ve genel profilinin çıkarılmasıdır. Bu amaçla
fakültede öğrenim gören öğrencilerle tam sayım yolu ile anket yapılmıştır. Anket sırasında öğrencilerin bir kısmının derse
katılmamasından dolayı toplam öğrencilerin yaklaşık %70’i ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar LİMDEP istatistik
programı ile yüzde olarak çizelge şeklinde verilmiştir. Sonuç olarak, erkek öğrenci oranı, kız öğrenci oranının yaklaşık iki katı
olduğu, yaş dağılımının genelde 18 ile 24 arasında olduğu, öğrencilerin %73,1’nün Doğu Anadolu dışındaki bölgelerden gelmiş
olduğu, ailelerinin eğitim düzeyinin genelde düşük olduğu, %65,4’ünün normal lise mezunu olduğu ve %69’unun devlet yurdunda
ve evde arkadaşları ile kaldıkları, istekli olarak tercih edenlerin oranının %46,4 olduğu, %71,2’sinin Ziraat Fakültelerini açıkta
kalmamak için tercih ettikleri, yaklaşık yarısından fazlasının okudukları bölümden memnun oldukları, belirtilen kötü
alışkanlıklardan sigara dışındaki diğer maddeleri kullanım oranının düşük olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Anonim, 2007.www.tuik.gov.tr, (15.01.2007)
  • Erkan, O., Budak, D., 2000. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesindeki Öğretim Elemanlarının Eğitim Yöntemleri ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri, IV. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi. Tekirdağ
  • Esengün, K., Matlaş Ö., 1991. Cumhuriyet Üniversitesi Tokat Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal ve Ekonomik Sorunları Üzerine Bir Araştırma, Kültür Araştırma Dergisi, Tokat.
  • Şenocak, C. 1967. Yayım ve Haberleşme, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Tosun, F. 1995. Türkiye’de Ziraat Mühendislerinin Eğitim ve Öğretimi, İstihdam Sorunları ve Bazı Çözüm Yolları, Tarım Öğretiminin 149. Yıl Dönümü Paneli, Tekirdağ.
  • Yapıcı, Ş., Keskin H., 2000. İlköğretimin ikinci kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özellikleri, AKU Sınıf Öğrt. ABD'nda yüksek lisans tez çalışması, Afyon.
  • Yurttaş, Z., 2000. Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları, Yayın No:67, Erzurum.
Year 2008, Volume: 39 Issue: 1, 1 - 8, 10.01.2011

Abstract

References

  • Anonim, 2007.www.tuik.gov.tr, (15.01.2007)
  • Erkan, O., Budak, D., 2000. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesindeki Öğretim Elemanlarının Eğitim Yöntemleri ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri, IV. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi. Tekirdağ
  • Esengün, K., Matlaş Ö., 1991. Cumhuriyet Üniversitesi Tokat Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal ve Ekonomik Sorunları Üzerine Bir Araştırma, Kültür Araştırma Dergisi, Tokat.
  • Şenocak, C. 1967. Yayım ve Haberleşme, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Tosun, F. 1995. Türkiye’de Ziraat Mühendislerinin Eğitim ve Öğretimi, İstihdam Sorunları ve Bazı Çözüm Yolları, Tarım Öğretiminin 149. Yıl Dönümü Paneli, Tekirdağ.
  • Yapıcı, Ş., Keskin H., 2000. İlköğretimin ikinci kademesindeki başarılı ve başarısız öğrencilerin kişilik özellikleri, AKU Sınıf Öğrt. ABD'nda yüksek lisans tez çalışması, Afyon.
  • Yurttaş, Z., 2000. Tarımsal Yayım ve Haberleşme, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları, Yayın No:67, Erzurum.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section ARAŞTIRMALAR
Authors

Ayşe Sezgin This is me

Tuğba Erem This is me

Adem Aksoy

Publication Date January 10, 2011
Published in Issue Year 2008 Volume: 39 Issue: 1

Cite

APA Sezgin, A., Erem, T., & Aksoy, A. (2011). Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 39(1), 1-8.
AMA Sezgin A, Erem T, Aksoy A. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. January 2011;39(1):1-8.
Chicago Sezgin, Ayşe, Tuğba Erem, and Adem Aksoy. “Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları Ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 39, no. 1 (January 2011): 1-8.
EndNote Sezgin A, Erem T, Aksoy A (January 1, 2011) Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 39 1 1–8.
IEEE A. Sezgin, T. Erem, and A. Aksoy, “Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 39, no. 1, pp. 1–8, 2011.
ISNAD Sezgin, Ayşe et al. “Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları Ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 39/1 (January 2011), 1-8.
JAMA Sezgin A, Erem T, Aksoy A. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;39:1–8.
MLA Sezgin, Ayşe et al. “Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları Ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 39, no. 1, 2011, pp. 1-8.
Vancouver Sezgin A, Erem T, Aksoy A. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Durumları ve Genel Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;39(1):1-8.

Articles published in this journal are published under the Creative Commons International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). This allows the work to be copied and distributed in any medium or format provided that the original article is appropriately cited. However, the articles work cannot be used for commercial purposes.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/