BibTex RIS Cite

ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE

Year 1995, Volume: 26 Issue: 4, - , 03.01.2011

Abstract

ÖZET: Çocuk ve gençlerin doğayı tanıması, kente ek yeşil alan kazandırılması,
olumsuz etkileşimin kısmen giderilmesi ve sağlıklı bir toplum için gereken önemin
verilmesi bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu bağlamda, Erzurum kentindeki bütün okul
bahçeleri araştırılmıştır. Erzurum'da bina ve bahçe alanı dahil 40 ha'lık eğitim alanı
bulunduğu ve öğrenci başına 6 m2 alan düştüğü belirlenmiştir. Elde edilen veriler yurtiçi
ve yurtdışı standartlarla karşılaştırılarak yeterlilik durumu ortaya konmuştur. Ayrıca yurt
dışındaki bazı okullar örnek alınarak, öneri bir okul bahçesi planlanmıştır.
Sonuç olarak, Erzurum'daki okul bahçelerinde öğrenci başına düşen eğitim ve
açık-yeşil alanın oldukça yetersiz olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu alanların peyzaj
planlaması yönünden de zayıf oldukları tespit edilmiştir.

 

SUMMARY : The school gardensı in the cities have very important role for
partially preventing the negative impressions, knomng and enjoying the nature,
enhancing the green area and growing-up a healthy population. Therefore, ali school
gardens in Erzurum city were searched. ît was detemüned that there was ar e educational
area of 40 hektares including building areas and gardens, which corresponds to an area of
6 m2 per person. The results obtained were compared with domestic and international
standards and the sufficiency was determined. In addition, considering a foreign school
as a model, aproposal of a school garden M^as drawn.
în conclusion, the educational and open-green area per person in the school
gardens in Erzurum w as found not enough. Moreover, these areas are not in a good
situation in terms of landscape planning.

Year 1995, Volume: 26 Issue: 4, - , 03.01.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Hasan Yılmaz This is me

Publication Date January 3, 2011
Published in Issue Year 1995 Volume: 26 Issue: 4

Cite

APA Yılmaz, H. (2011). ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 26(4).
AMA Yılmaz H. ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. January 2011;26(4).
Chicago Yılmaz, Hasan. “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 26, no. 4 (January 2011).
EndNote Yılmaz H (January 1, 2011) ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 26 4
IEEE H. Yılmaz, “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 4, 2011.
ISNAD Yılmaz, Hasan. “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 26/4 (January 2011).
JAMA Yılmaz H. ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;26.
MLA Yılmaz, Hasan. “ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 4, 2011.
Vancouver Yılmaz H. ERZURUM KENTİ OKUL BAHÇELERİNİN PEYZAJ MİMARLIĞI İLKELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ / A RESEARCH ON THE SCHOOL GARDENS IN ERZURUM IN TERMS OF PRINCIPLES OF LANDSCAPE ARCHITECTURE. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;26(4).

Articles published in this journal are published under the Creative Commons International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). This allows the work to be copied and distributed in any medium or format provided that the original article is appropriately cited. However, the articles work cannot be used for commercial purposes.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/