GİRişKENÖZET
Sağlam ve köklü eğitimin temeli, her şeyden önce, kişiye
iyi ve gerekli alışkanlıklar kazandırmakla atılır. Bunun için
de, en uygun zaman çocukluk çağıdır. Çocukluk çağında iyi
bir eğitimin temelleri atılmam~sa, daha. sonra/arı uygulanacak
eğitimden kesin ve olumlu sonuçlar almak çok güçtür. Bu
nedenle,. eğitime çok küçük yaşlarda· başlamak, çocukları iyi
davranışlara alıştırmak ve onları topluma yararlı birer insan
olarak yetiştirmek gerekir. Alışkanlıkların oluşmasında,' ai·
le, okul ve sokak çevresinin etkisi büyüktür. En etkin eğitim
ocağı ise, ailedir. Çocuk birçok iyi ve kötü alışkanlıkları aile
çevresinde gördüğü tutum ve davranış[arı taklit ederek kazanır.
Çocuğun eğitinıinde sorumlu olan kişiler, çocuk üzerinde
en büyük etkiyi sözle değil, hareketleriyle yaparlar. Kendileri
iyi birer örnek olmadıkça, hareketleri sözlerini yalanladıkça
öğütün etkisi olmaz. Çocuğa iyi ve kötü örneği verecek'
olan aile ve çevresidir.
Eğitimde ne aşırı hoşgörürıÜğe, ne de aşırı otoriteye yer
vermelidir. Çocuk, ikisi araSı bir ortamda yetiştirilmelidir.
Birçok anne ve babanın eğitimdeki bilgisizlik v.e anlayışız1ıkları
yüzünden, devamlı olarak hata yapma/an çocukları
kötü yollara sürüklemektedir. Kişilerde görülen; yalan
söylemek, hırsızlık yapmak, kişisel çıkarlar için başkalarına
türlü iftiralar atmak gibi kötü niteliklerin tümü, iyi yetiştirilmemenin
acı sonuçlandır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | DERLEMELER |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2010 |
Published in Issue | Year 1974 Volume: 5 Issue: 2-3 |
Articles published in this journal are published under the Creative Commons International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). This allows the work to be copied and distributed in any medium or format provided that the original article is appropriately cited. However, the articles work cannot be used for commercial purposes.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/