Research Article
BibTex RIS Cite

Persian Author Saidi And Magic Realism In H is Works

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 898 - 914, 05.07.2019

Abstract

Magic
realism is known as a post-modern literary movement in which a magical or
extraordinary event is integrated with a real and ordinary event. Magical
events, ghosts, miracles and extraordinary situations take place in such works.
Although when magic realism is mentioned, the first name that is recalled by
the mind is Gabriel Garcia Marquez and the Latin America as the region related
to it, it must be said that this style originally belongs to the third world
countries. The most prominent author who reflected this trend in his works in
Iran was Golamhoseyn-i Saidi, who was one of the contemporary story and play
author of Iranian literature. Saidi, who was one of the important authors of
Iran in short story writing during 1350s (AH), gave valuable works in the field
of short stories, novels and especially theater plays.In this study, the
emergence of the Magical Realism Movement, its place and importance in the
Iranian literature, and the effects of it on the works of the Persian writer
Saidi have been tried to be explained.




References

  • ALİ EKBERÎ, M., “Gâv Meş Hasan, Meş Hasan Gâv (Nakd û Tahlil-I Gısseyi Gâv ez Ketâbi Ezâdârân-î Beyel Eser-î Golâmhoseyn-î Sâidî.)” www.civilica.com (12/02/2018). ÇEKİCİ, M., “Sâdık Hîdâyet’in Hayatı, Eserleri ve Eserlerinde İşlediği Ölüm Teması”,Yüksek lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, 2012. HABÎBÎ, M. H., Şehr-i Gomşode “Bâzhâni-yi Zindegî u Âsâr-i Golâmhoseyn-i Sâidî.” Tahran: İntişârât-i Hurmuz, 1393. HÂTEMÎ, A., Nigâh-i be Edebiyât-i Mu’âsır-i İrân, Tahran: Neşr-i İ’lm, 1396. HOSEYNÎ, M., Mektebhâ-yî Edebî-yi Cihân, Tahran: İntîşârât-i Fâtıme, 1396. MOŞEFEKKİ, Â. ve ALEVİ İLHÂCÎ, E., “Motâle’i Tatbikî-yi Realism-i Câdûyî der Âsâr-i Sâidî u Markez.” Motâle’ât-i Edebîyât-i Tatbikî 11, sy. 42 (1396):155-174. NAZIMYÂN, R., GENCİYÂN HÂNÂRÎ, A., ESPERHEM, D., ŞÂDMÂN, Y., “Berresî Gozârehâ-yi Realism-i Câdûyî der Românhâ-yi “Ezâdârân-i Beyel” Golâmhoseyn-i Sâidî u “Şebhâ-yi Hezâr Şeb” Necîb Mehfûz.” Edeb-i Arâbî, sy. 2 (1393):157-178. ÖRS, D., “Çağdaş İran Edebiyatında Öykü ve Roman Yazarlığı Üzerine Bir Değerlendirme.” Nüsha 8, sy. 27 (2008): 80-101. ÖZSEVGEÇ, Y., “Büyülü Gerçekçi Kurgu Üzerine.” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 39, (2015): 188-194.

İranlı Yazar Sâidî ve Eserlerinde Sihirli Gerçekçilik

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 898 - 914, 05.07.2019

Abstract

Öz



Sihirli gerçekçilik, içinde sihirli
ya da olağan dışı bir olayın gerçek ve sıradan bir olayla bütünleştiği postmodern
bir edebi akım olarak bilinmektedir. Bu tarz eserlerde sihirli olaylar,
hayaletler, mucizeler ve olağanüstü durumlar ele alınmaktadır. Sihirli
gerçekçilik denildiğinde ilk akla gelen isim Gabriel Garcia Marquez ve bölge
olarak da Latin Amerika gelse de bu üslubun üçüncü dünya ülkelerine ait olduğu
söylenmelidir. İran’da bu akımı eserlerine en güzel şekilde yansıtan kişi ise
çağdaş İran edebiyatının tanınmış öykü ve tiyatro yazarlarından Golâmhoseyn-i
Sâidî olmuştur. İran kısa öykücülüğünün ve özellikle H.1350 yıllarının önemli
yazarlarından olan Sâidî, kısa öykü, roman ve özellikle tiyatro oyunu yazma
alanında değerli eserler vermiştir. Bu makalede Sihirli Gerçekçilik akımının
ortaya çıkışı ve İran edebiyatındaki yeri ve önemi ile İranlı yazar Sâidî’nin
eserlerinde bu akımın etkisi anlatılmaya çalışılmıştır.




References

  • ALİ EKBERÎ, M., “Gâv Meş Hasan, Meş Hasan Gâv (Nakd û Tahlil-I Gısseyi Gâv ez Ketâbi Ezâdârân-î Beyel Eser-î Golâmhoseyn-î Sâidî.)” www.civilica.com (12/02/2018). ÇEKİCİ, M., “Sâdık Hîdâyet’in Hayatı, Eserleri ve Eserlerinde İşlediği Ölüm Teması”,Yüksek lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, 2012. HABÎBÎ, M. H., Şehr-i Gomşode “Bâzhâni-yi Zindegî u Âsâr-i Golâmhoseyn-i Sâidî.” Tahran: İntişârât-i Hurmuz, 1393. HÂTEMÎ, A., Nigâh-i be Edebiyât-i Mu’âsır-i İrân, Tahran: Neşr-i İ’lm, 1396. HOSEYNÎ, M., Mektebhâ-yî Edebî-yi Cihân, Tahran: İntîşârât-i Fâtıme, 1396. MOŞEFEKKİ, Â. ve ALEVİ İLHÂCÎ, E., “Motâle’i Tatbikî-yi Realism-i Câdûyî der Âsâr-i Sâidî u Markez.” Motâle’ât-i Edebîyât-i Tatbikî 11, sy. 42 (1396):155-174. NAZIMYÂN, R., GENCİYÂN HÂNÂRÎ, A., ESPERHEM, D., ŞÂDMÂN, Y., “Berresî Gozârehâ-yi Realism-i Câdûyî der Românhâ-yi “Ezâdârân-i Beyel” Golâmhoseyn-i Sâidî u “Şebhâ-yi Hezâr Şeb” Necîb Mehfûz.” Edeb-i Arâbî, sy. 2 (1393):157-178. ÖRS, D., “Çağdaş İran Edebiyatında Öykü ve Roman Yazarlığı Üzerine Bir Değerlendirme.” Nüsha 8, sy. 27 (2008): 80-101. ÖZSEVGEÇ, Y., “Büyülü Gerçekçi Kurgu Üzerine.” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 39, (2015): 188-194.

ИРАНСКИЙ ПИСАТЕЛЬ САИДИ И МАГИЧЕСКИЙ РЕА ЛИЗМ В ЕГО ПРОИЗВЕДЕНИЯХ

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 898 - 914, 05.07.2019

Abstract

Магический
реализм известен как постмодернистское литературное движение, в котором
магическое или сверхъестественное явление интегрировано в реальное и обычное
событие. В таких произведениях описываются волшебные явления, призраки, чудеса
и необычные ситуации. Когда дело доходит до магического реализма, первое имя,
которое приходит на ум - это Габриэль Гарсиа Маркес и если как регион к нам на
ум приходит Латинская Америка, следует сказать, что этот стиль принадлежит
странам третьего мира. Человеком, который в наилучшем образе отразил это
движение в Иране, был Голамхосейн-и-Саиди, один из известных
писателей-театралистов современной иранской литературы. Саиди, известный как
один из главных писателей 1350-ых годов и иранских коротких рассказов, оставил
ценные работы в области рассказов, романов и частности сочинений. Цель этой
статьи объяснить возникновение движения «Магический реализм», его место и
значение в иранской литературе, а также влияние этого движения на произведения
иранского писателя Саида.




References

  • ALİ EKBERÎ, M., “Gâv Meş Hasan, Meş Hasan Gâv (Nakd û Tahlil-I Gısseyi Gâv ez Ketâbi Ezâdârân-î Beyel Eser-î Golâmhoseyn-î Sâidî.)” www.civilica.com (12/02/2018). ÇEKİCİ, M., “Sâdık Hîdâyet’in Hayatı, Eserleri ve Eserlerinde İşlediği Ölüm Teması”,Yüksek lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, 2012. HABÎBÎ, M. H., Şehr-i Gomşode “Bâzhâni-yi Zindegî u Âsâr-i Golâmhoseyn-i Sâidî.” Tahran: İntişârât-i Hurmuz, 1393. HÂTEMÎ, A., Nigâh-i be Edebiyât-i Mu’âsır-i İrân, Tahran: Neşr-i İ’lm, 1396. HOSEYNÎ, M., Mektebhâ-yî Edebî-yi Cihân, Tahran: İntîşârât-i Fâtıme, 1396. MOŞEFEKKİ, Â. ve ALEVİ İLHÂCÎ, E., “Motâle’i Tatbikî-yi Realism-i Câdûyî der Âsâr-i Sâidî u Markez.” Motâle’ât-i Edebîyât-i Tatbikî 11, sy. 42 (1396):155-174. NAZIMYÂN, R., GENCİYÂN HÂNÂRÎ, A., ESPERHEM, D., ŞÂDMÂN, Y., “Berresî Gozârehâ-yi Realism-i Câdûyî der Românhâ-yi “Ezâdârân-i Beyel” Golâmhoseyn-i Sâidî u “Şebhâ-yi Hezâr Şeb” Necîb Mehfûz.” Edeb-i Arâbî, sy. 2 (1393):157-178. ÖRS, D., “Çağdaş İran Edebiyatında Öykü ve Roman Yazarlığı Üzerine Bir Değerlendirme.” Nüsha 8, sy. 27 (2008): 80-101. ÖZSEVGEÇ, Y., “Büyülü Gerçekçi Kurgu Üzerine.” Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, sy. 39, (2015): 188-194.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ceylan Mollamehmetoğlu 0000-0003-3271-7834

Publication Date July 5, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Mollamehmetoğlu, C. (2019). İranlı Yazar Sâidî ve Eserlerinde Sihirli Gerçekçilik. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 6(2), 898-914.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала


 

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır