Schools have very important place in Education system. Managers of schools must fully implement management processes. Effective managers should demonstrate an effective management approach that envisages participation and cooperation, centering on people. It is envisaged that effective school can be achieved by effective management in school and full implementation of management processes. The aim of the study is to determine the level of meeting the expectations of the teachers in the planning process, which is one of the management processes of the education managers to create an effective school. In addition, it was tried to determine whether there was a significant difference between the teachers' expectations about the planing process, the level of being met by school principals and age, gender, seniority and branch variables. As a result of the study, it was determined that the education administrators in the schools rarely meet the teacher expectations in terms of the planing process. In addition, there were significant differences between age, gender, seniority and branch variables at the level of meeting the expectations of teachers in the planing process.
Eğitim sistemi içerisinde okullar çok önemli bir yere sahiptir. Okul yöneticileri, yönetim süreçlerini tam anlamıyla uygulaması gerekir. Etkili yöneticiler katılım ve işbirliğini öngören, insanı merkeze alan, etkili bir yönetim anlayışı sergilemelidir. Okulda etkili yönetimin sergilenmesi ve yönetim süreçlerinin tam anlamıyla uygulanmasıyla etkili okula ulaşılabileceği öngörülmektedir. Araştırmanın amacı etkili okul oluşturmak için eğitim yöneticilerinin planlama sürecinde, öğretmen beklentilerini karşılama düzeyinin belirlenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin planlama süreci ile ilgili beklentilerinin, okul müdürlerince karşılanma düzeyi ile yaş, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda uygulama sınırlılıkları çerçevesinde okullardaki eğitim yöneticilerinin, planlama süreci bakımından öğretmen beklentilerini ‘’nadiren’’ karşıladığı tespit edilmiştir. Ayrıca, planlama sürecinde öğretmen beklentilerinin karşılanma düzeyinde yaş, cinsiyet, kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 5 - AKADEMİK TARİH VE DÜŞÜNCE DERGİSİ- Prof. Dr. Yagub Mahmudov 80. Yıl Armağanı Özel Sayısı/ |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала