Bu araştırmanın, öğrenciler arasındaki yaş farkının öğrenmeler üzerindeki etsine yönelik çalışmaları destekleyeceği düşünülmektedir. Bu araştırmanın genel amacı, ilkokul birinci sınıfa devam eden 60-66-72 aylık öğrencilerin dil becerilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemi, 2012-2013 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki 8 ilçeden (Ataşehir, Bayrampaşa, Bağcılar, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Esenler, Küçükçekmece, Sultangazi) sosyo-ekonomik durumları göz ününde bulundurularak seçilen on okulda 1. sınıfa devam eden 60-66-72 aylık 418 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmada, dört temel dil becerisini (dinleme-konuşma-okuma-yazma) kapsayan dil becerileri ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerle ilgili yapılan analizlerde, süreksiz değişkenlere ait bilgiler yüzde ve frekans değerleri, 60-66-72 aylık öğrencilerin dil becerileri ölçeğindeki maddelerden aldıkları puanların dağılımı ve öğrencilerin dil beceri düzeyleri aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri bulunarak belirlenmiştir. Öğrencilerin dil becerilerinin cinsiyet ve okul öncesi değişkenlerine göre farklılaşma durumunu belirlemek için ilişkisiz grup t testi, dil becerilerinde 60-66-72 aylık yaş gruplarına göre fark olup olmadığını tespit etmek ve dil beceri düzeylerinde sosyoekonomik düzeye göre fark olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), anlamlı fark olan sonuçlar için Dunnett C Testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır:
1. Araştırma sonucunda, 72 ay ve üzeri öğrencilerin dil becerileri düzeyinin, 66-72 aylık öğrencilere göre; 66-72 aylık öğrencilerin dil becerileri düzeyinin de 60-66 aylık öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür.
2. Araştırma sonucunda, ilkokul birinci sınıfa devam eden öğrencilerin dil becerilerinde (dinleme, konuşma, okuma, yazma) okul öncesi eğitim alma durumuna göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.
3. Araştırma sonucunda, ilkokul birinci sınıfa devam eden öğrencilerin dil becerilerinde (dinleme, konuşma, okuma, yazma) sosyo-ekonomik düzeye göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.
Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi
Süreç boyunca desteklerini esirgemeyen Hakan Yılmaz Bey'e en içten şükranlarımla..
It is thought that this study would support studies for impact of age difference among students on learnings (learning experiences). Main purpose of this study is to investigate (examine) 60-66-72 month-old students’ language (linguistic) skills, who are attending first grade of primary school. Sample of the study consists of 418 students at 60-66-72 months old attending 1st grade of primary school. The study was arranged in accordance with the screening model. In the study, we used a language skills scale covering four basic language skills (listening-speaking-reading-writing), and a personal information form. In analyses which were carried out of data obtained from the study, we determined information related to discrete (temporary) variables; percentage and frequency values; distribution of points (score), taken by 60-66-72 month-old students, from items in language skills scale; and students’ levels of language skills, by finding values for arithmetic mean (average) and standard deviation. We carried out the unrelated group t test to find/determine how students’ language skills differed by variables of gender and pre-school; one-way/direction analysis of variance (One-Way ANOVA) to find/determine whether or not there are differences by age groups of 60-66-72 month-old in language skills and by socio-economic status in levels of language skills; and Dunnett’s C test for results with meaningful differences.
60-66-72 month-old language development language skills 60-66-72 month-old, language development, language skills
Общая цель данного исследования - изучить языковые навыки учащихся в возрасте 60–66–72 месяцев, посещающих первый класс начальной школы.
Выборка исследования была 60-66-72 в десяти школах, выбранных с учетом их социально-экономического статуса из 8 районов в провинции Стамбул (Аташехир, Байрампаша, Багджылар, Бейликдюзю, Бююкчекмедже, Эсенлер, Кучукчекмедже, Султангази) в 2012-2013 учебном году. в год, в нем обучается 418 студентов в месяц.
Исследование организовано в соответствии с скрининговой моделью.
В исследовании использовалась шкала языковых навыков и форма личной информации, охватывающая четыре основных языковых навыка (аудирование-говорение-чтение-письмо). В ходе анализа данных, полученных в результате исследования, информация о прерывных переменных была определена путем нахождения процентных и частотных значений, распределения баллов учащихся в возрасте 60-66-72 месяцев по заданиям на языке. шкала навыков и уровни языковых навыков учащихся путем нахождения значений среднего арифметического и стандартного отклонения.Несвязанный групповой t-тест для определения дифференциации языковых навыков учащихся в зависимости от пола и переменных дошкольного образования, односторонний дисперсионный анализ, чтобы определить, есть ли разница в языковых навыках по возрастным группам 60-66-72 месяцев и есть ли там различия. разница в уровне языковых навыков в зависимости от социально-экономического уровня (односторонний дисперсионный анализ), тест Dunnett C для результатов с существенной разницей. Результаты исследования следующие:
1.По результатам исследования уровень владения языком студентов 72 месяцев и старше по данным студентов 66-72 месяцев; Также было отмечено, что уровень языковых навыков у 66-72-месячных школьников был выше, чем у 60-66-месячных учеников.
2.В результате исследования было обнаружено, что существует значительная разница в языковых навыках (аудирование, говорение, чтение, письмо) учащихся первого класса начальной школы в зависимости от их статуса дошкольного образования.
В результате исследования было установлено, что существует значительная разница в языковых навыках (аудирование, говорение, чтение, письмо) учащихся первого класса начальной школы в зависимости от социально-экономического.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2021 |
Acceptance Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 2 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала