Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of Theses Done Regarding School Climate between 2014-2019

Year 2022, Volume: 9 Issue: 4 - Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 1799 - 1817, 31.12.2022

Abstract

This study aims to examine theses done regarding school climate between 2014-2019. In the study, document analysis, one of quantitative research methods, was used. Fifty-eight postgraduate and doctoral these, done between 2014-2019 and obtained from database of YÖK-The Counsil of Higher Education (National Thesis Center), constitute sample of the study. In analyzing data obtained in the study, context analysis was used. According to results obtained in the study; it was seen that fifty-two out of 58 theses were postgraduate ones and six were doctoral ones. It was also seen that data collection tools of theses examined in the study were scale, in general. Theses are generally descriptive studies in type of correlational survey/research (relational screening model). Data in theses were supported mostly by tables and graphics.

Year 2022, Volume: 9 Issue: 4 - Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 1799 - 1817, 31.12.2022

Abstract

Year 2022, Volume: 9 Issue: 4 - Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 1799 - 1817, 31.12.2022

Abstract

2014-2019 Yılları Arasında Okul İklimi ile İlgili Yapılan Tezlerin İncelenmesi

Year 2022, Volume: 9 Issue: 4 - Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 1799 - 1817, 31.12.2022

Abstract

Bu araştırma, 2014-2019 yılları arasında okul iklimi ile ilgili yapılan tezlerin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2019 yılları arasında yapılan ve YÖK (Ulusal Tez Merkezi) veri tabanından erişilen 58 lisansüstü ve doktora tezi (cümle bu şekilde değiştirildi) oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; tezlerin 52’sinin yüksek lisans ve 6’sının doktora tezi olduğu görülmüştür. Araştırmada incelenen tezlerin veri toplama araçlarının genellikle ölçek olduğu görülmüştür. Tezler genellikle ilişkisel tarama türünde betimsel araştırmalardır. Tezlerde veriler çoğunlukla tablo ve grafikler ile desteklenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Veysel Üstündaş This is me 0000-0002-3185-5525

Gündoğan Tanboğa 0000-0002-9127-9611

Ali Analay This is me 0000-0002-0519-1972

Ayfer Altunç This is me 0000-0002-8213-0954

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 4 - Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi

Cite

APA Üstündaş, V., Tanboğa, G., Analay, A., Altunç, A. (2022). 2014-2019 Yılları Arasında Okul İklimi ile İlgili Yapılan Tezlerin İncelenmesi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 9(4), 1799-1817.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC