This study aims to examine theses done regarding school climate between 2014-2019. In the study, document analysis, one of quantitative research methods, was used. Fifty-eight postgraduate and doctoral these, done between 2014-2019 and obtained from database of YÖK-The Counsil of Higher Education (National Thesis Center), constitute sample of the study. In analyzing data obtained in the study, context analysis was used. According to results obtained in the study; it was seen that fifty-two out of 58 theses were postgraduate ones and six were doctoral ones. It was also seen that data collection tools of theses examined in the study were scale, in general. Theses are generally descriptive studies in type of correlational survey/research (relational screening model). Data in theses were supported mostly by tables and graphics.
Okul iklimi Doküman incelemesi İçerik analizi. School Climate Document review Context analysis
Okul iklimi Doküman incelemesi İçerik analizi. School Climate Document review Context analysis
Bu araştırma, 2014-2019 yılları arasında okul iklimi ile ilgili yapılan tezlerin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2019 yılları arasında yapılan ve YÖK (Ulusal Tez Merkezi) veri tabanından erişilen 58 lisansüstü ve doktora tezi (cümle bu şekilde değiştirildi) oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; tezlerin 52’sinin yüksek lisans ve 6’sının doktora tezi olduğu görülmüştür. Araştırmada incelenen tezlerin veri toplama araçlarının genellikle ölçek olduğu görülmüştür. Tezler genellikle ilişkisel tarama türünde betimsel araştırmalardır. Tezlerde veriler çoğunlukla tablo ve grafikler ile desteklenmiştir.
Okul iklimi Doküman incelemesi İçerik analizi. School Climate Document review Context analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 4 - Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала