Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2023, Volume: 10 Issue: 1, 276 - 290, 25.03.2023

Abstract

References

  • AKAR, İ., “Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler”, (Ed. Zeki Kaya), Sınıf Yönetimi içinde, 4. Basım, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2004, s. 485-525.
  • AYDIN, A., Sınıf Yönetimi, 12. Basım, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • BALCI, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara 1995.
  • BAŞAR, H., Sınıf Yönetimi, 15. Basım, Anı Yayıncılık, Ankara 2009.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • CAN, N., “Sınıfta Bir Lider Olarak Öğretmen”, (Ed. Mehmet Şişman ve Selahattin Turan), Sınıf Yönetimi içinde, 5. Basım, Öğreti Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2007, s. 174-190.
Year 2023, Volume: 10 Issue: 1, 276 - 290, 25.03.2023

Abstract

References

  • AKAR, İ., “Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler”, (Ed. Zeki Kaya), Sınıf Yönetimi içinde, 4. Basım, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2004, s. 485-525.
  • AYDIN, A., Sınıf Yönetimi, 12. Basım, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • BALCI, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara 1995.
  • BAŞAR, H., Sınıf Yönetimi, 15. Basım, Anı Yayıncılık, Ankara 2009.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • CAN, N., “Sınıfta Bir Lider Olarak Öğretmen”, (Ed. Mehmet Şişman ve Selahattin Turan), Sınıf Yönetimi içinde, 5. Basım, Öğreti Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2007, s. 174-190.

Examination of Graduate Studies on Classroom Management of Teachers in Primary Schools by Document Analysis

Year 2023, Volume: 10 Issue: 1, 276 - 290, 25.03.2023

Abstract

The aim of this study is to examine the graduate studies on classroom management of teachers in primary schools, by document analysis. In line with purpose of the study, a total of 106 postgraduate theses conducted between 2017-2022 were examined. Within the scope of this purpose, main characteristics of the studies examining the classroom management of teachers in primary schools are discussed. The document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the study. As a data analysis method, descriptive analysis technique, which is one of the qualitative data analysis techniques, was used. In the examination of the said graduate studies. The "Publication Review Form" developed by the researchers benefitting from the relevant literature was used. Publication review form was examined by years of the study data types, research designs, sample group and finally their themes. According to the study findings, it is seen that the most thesis in number related to graduate studies on classroom management of teachers in primary schools were made in 2019 and they preferred quantitative research methods as the type of research. At the same time, when the theses were examined according to the research themes, the theme of "classroom layout" came to the fore in the studies on classroom management of teachers.

References

  • AKAR, İ., “Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler”, (Ed. Zeki Kaya), Sınıf Yönetimi içinde, 4. Basım, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2004, s. 485-525.
  • AYDIN, A., Sınıf Yönetimi, 12. Basım, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • BALCI, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara 1995.
  • BAŞAR, H., Sınıf Yönetimi, 15. Basım, Anı Yayıncılık, Ankara 2009.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • CAN, N., “Sınıfta Bir Lider Olarak Öğretmen”, (Ed. Mehmet Şişman ve Selahattin Turan), Sınıf Yönetimi içinde, 5. Basım, Öğreti Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2007, s. 174-190.

İlköğretim Okullarında Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi İle İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Doküman Analizi İle İncelenmesi

Year 2023, Volume: 10 Issue: 1, 276 - 290, 25.03.2023

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında öğretmenlerin sınıf yönetimi üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların doküman analizi ile incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda 2017-2022 yılları arasında yürütülmüş olan toplam 106 lisansüstü tez incelenmiştir. Bu amaç kapsamında ilköğretim okullarında öğretmenlerin sınıf yönetimini inceleyen çalışmaların temel özelliklerinin neler olduğu ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak nitel veri analiz tekniklerinden olan betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. İlköğretim okullarında öğretmenlerin sınıf yönetimi ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların incelenmesinde; araştırmacılar tarafından ilgili literatürden yararlanılarak geliştirilen “Yayın İnceleme Formu” kullanılmıştır. Yayın inceleme formu; araştırmanın yıllarına, veri türlerine, araştırma desenlerine, örneklem grubuna ve son olarak temalarına göre incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; ilköğretim okullarında öğretmenlerin sınıf yönetimi ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmalar ile ilgili en fazla tezin 2019 yılında yapıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerini tercih ettikleri görülmektedir. Aynı zamanda tezler araştırma temalarına göre incelendiğinde öğretmenlerin sınıf yönetimi ile ilgili çalışmalarda “sınıf düzeni” teması ön plana çıkmıştır.

References

  • AKAR, İ., “Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler”, (Ed. Zeki Kaya), Sınıf Yönetimi içinde, 4. Basım, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2004, s. 485-525.
  • AYDIN, A., Sınıf Yönetimi, 12. Basım, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • BALCI, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara 1995.
  • BAŞAR, H., Sınıf Yönetimi, 15. Basım, Anı Yayıncılık, Ankara 2009.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara 2010.
  • CAN, N., “Sınıfta Bir Lider Olarak Öğretmen”, (Ed. Mehmet Şişman ve Selahattin Turan), Sınıf Yönetimi içinde, 5. Basım, Öğreti Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2007, s. 174-190.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Seda Yavuz Burçoğlu 0000-0003-2937-9010

Mehmet Bitirgiç 0000-0002-7916-9057

Remzi Nurbiye 0000-0003-4430-7787

Münir Bal 0000-0003-4074-5886

Ramazan Aslan 0009-0007-5784-7375

Early Pub Date April 28, 2023
Publication Date March 25, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Yavuz Burçoğlu, S., Bitirgiç, M., Nurbiye, R., Bal, M., et al. (2023). İlköğretim Okullarında Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi İle İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Doküman Analizi İle İncelenmesi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 10(1), 276-290.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC