Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Graduate Thesis on the Life Skills of Students in Primary Education

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 191 - 207, 25.03.2023

Öz

The aim of this study is to examine the postgraduate studies on the life skills of primary school students, by document analysis method. In line with the purpose of the study, a total of 50 postgraduate theses conducted between 2017-2022 were examined. Within the scope of this purpose, main features of the studies examining the life skills of students studying in primary schools are discussed. The study was conducted in a qualitative design. Document analysis was used to collect data, and descriptive analysis for analysis. In the examination of the mentioned postgraduate studies; The "Publication Review Form" developed by the researchers benefitting from the relevant literature was used. Publication review form was examined by years of the study research, data types, research designs, sample group and finally their themes. According to the research findings; It is seen that the postgraduate studies on the life skills of the students are mostly carried out in 2022 and quantitative research methods are preferred as the research type. At the same time, when the theses are examined according to the research themes, it is seen that the codes of "joy" and "excitement" come to the fore in the theme of "the ability to cope with emotions and stress" of primary school students.

Kaynakça

  • AMUTHA S. ve RAMGANESH, E., ‘’Efficiency of Teacher Educators Through Life Skill Building’’, International Journal of Management and Development Studies, 2 (3), 13, 2013, s.13-18.
  • AVCI, E. ve KAMER, D., ‘’Views of Teachers Regarding the Life Skills Provided in Science Curriculum’’, Eurasian Journal of Educational Research, 77, 2018, s. 1-18.
  • BAHÇECİ, D. ve KURU, M., ‘’Portfolyo Değerlendirmenin Üniversite Öğrencilerinin Öz-Yeterlik Algısı ve Yaşam Becerileri Üzerine Etkisi’’, Ahi Evran Üniveristesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 2008, s. 97-111.

İlköğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Yaşam Becerileri Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 191 - 207, 25.03.2023

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretimde öğrenim gören öğrencilerin yaşam becerileri üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların doküman analizi yöntemi ile incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda 2017-2022 yılları arasında yürütülmüş olan toplam 50 lisansüstü tezi incelenmiştir. Bu amaç kapsamında ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin yaşam becerilerini inceleyen çalışmaların temel özelliklerinin neler olduğu ele alınmıştır. Araştırma nitel desende yapılmıştır. Verilerin toplanmasında doküman incelenmesi ve analizde betimsel analiz kullanılmıştır. İlköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerin yaşam becerileri ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların incelenmesinde; araştırmacılar tarafından ilgili literatürden yararlanılarak geliştirilen “Yayın İnceleme Formu” kullanılmıştır. Yayın inceleme formu; araştırmanın yıllarına, veri türlerine, araştırma desenlerine, örneklem grubuna ve son olarak temalarına göre incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin yaşam becerileri ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmalar en fazla 2022 yılında yapıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği görülmektedir. Aynı zamanda tezler araştırma temalarına göre incelendiğinde İlköğretim öğrencilerinin “duygularla ve stresle başa çıkma becerisi” temasında “sevinç” ve “heyecan” kodlarının ön plana çıktığı görülmektedir.

Kaynakça

  • AMUTHA S. ve RAMGANESH, E., ‘’Efficiency of Teacher Educators Through Life Skill Building’’, International Journal of Management and Development Studies, 2 (3), 13, 2013, s.13-18.
  • AVCI, E. ve KAMER, D., ‘’Views of Teachers Regarding the Life Skills Provided in Science Curriculum’’, Eurasian Journal of Educational Research, 77, 2018, s. 1-18.
  • BAHÇECİ, D. ve KURU, M., ‘’Portfolyo Değerlendirmenin Üniversite Öğrencilerinin Öz-Yeterlik Algısı ve Yaşam Becerileri Üzerine Etkisi’’, Ahi Evran Üniveristesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 2008, s. 97-111.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Özkan 0009-0009-3250-8056

Kadir Karakuş 0009-0007-4563-9771

Didem Binol 0000-0002-6352-3146

Arzu Kır 0009-0002-3108-5484

Halil Günay 0009-0007-6562-5908

Erken Görünüm Tarihi 28 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan, H., Karakuş, K., Binol, D., Kır, A., vd. (2023). İlköğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Yaşam Becerileri Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 10(1), 191-207.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC