Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers' Opinions On Values Education

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 224 - 240, 25.03.2023

Öz

This research aims to determine the views of teachers working in primary education institutions on values education. With this study, it is expected that the values education practices of educational institutions, which are more needed today, should be determined, and that necessary precautions should be taken. The study was designed by the phenomenology method, one of the qualitative research methods. The study consists of teachers working in primary schools located within the borders of Sur and Bağlar districts of Diyarbakır province in the 2021-2022 academic year. In this study, in which the qualitative research method was used, the data were obtained from 20 teachers working in primary schools, by the semi-structured and non-directive interview technique. r. Validity and reliability were tried to be ensure by explaining the data collection process in detail and by citing direct quotations from the answers given by the participants. As a result of the study, it was seen that teachers stated that values education had many positive effects on students such as contributing to their personal development, being tolerant towards the environment, increasing moral sensitivity. In addition, it has been concluded that students gain academic success, responsibility and environmental awareness. It was emphasized that in order to increase the effectiveness of values education, activities and training programs should be organized to increase cooperation between education administrators, teachers and families.

Kaynakça

  • KAMER, S. T. ve ŞAHİN, M., “Değerlere ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”, Milli Eğitim Dergisi, 50/230, 2021, s. 725-744.
  • KAYA M. ve TAŞKIN, O., Okulda Değerler Eğitimi”, Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2019.
  • KENAN, S., “Modern Eğitimde Kaybolan Nokta: Değerler Eğitimi”, Eğitim Bilimleri Dergisi, 2009, s. 259-285.
  • KÖSEOĞLU, A., “Ahlak Gelişimi” Gelişim Psikolojisi, Nobel, Ankara 2017.
  • KULA, M. N., “Erken Çocukluk Döneminde Dijital Bağımlılıkla Mücadelede Değerlerin Önemi”, Erken Çocukluk Dönemi Din - Ahlak - Değerler Eğitimi ve Sorunları 2, Palet Yayınevi, Konya 2020.
  • PEKER ÜNAL, D. ve ŞEN E. Ö., ‘’İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Materyallerle Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlişkilendirilmesi’’, Ded Değerler Eğitimi Dergisi, 37 (17), 2019, s. 77-107.
  • ŞİMŞİR, Z., ve Bülent D., Değerlerin Sınıflandırılması, Karakter ve Değerler Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2020.
  • YILMAZ, S., Şahsiyet ve Değerler Eğitimi, Vize Yayınevi, Aksaray 2016. ZİEGLER, J.H., ‘’Din Psikolojisi ve Din Eğitimi’’, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (Çev. Hüseyin Yılmaz), 7 (1) 2003, s. 417-429.

Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Hakkında Görüşleri

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 224 - 240, 25.03.2023

Öz

Bu araştırma ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin değerler eğitimi konusunda görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile eğitim kurumlarının günümüzde daha fazla ihtiyaç duyulan değerler eğitimi uygulamalarının belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması beklenmektedir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim yöntemi ile desenlenmiştir. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Sur ve Bağlar ilçe sınırları içerisinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında çalışan 20 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda öğretmenler değerler eğitiminin öğrenciler üzerinde kişisel gelişimlerine katkı sağladığı, çevreye karşı hoşgörülü olduğu, ahlaki duyarlılığı artırdığı gibi birçok olumlu etkisinin olduğunu ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca öğrencilere akademik başarı, sorumluluk ve çevre bilinci kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Değerler eğitiminin etkinliğini artırmak için eğitim yöneticileri, öğretmenler ve aileler arasında işbirliğini artıracak etkinlikler ve eğitim programlarının düzenlenmesi gerektiği vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • KAMER, S. T. ve ŞAHİN, M., “Değerlere ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”, Milli Eğitim Dergisi, 50/230, 2021, s. 725-744.
  • KAYA M. ve TAŞKIN, O., Okulda Değerler Eğitimi”, Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2019.
  • KENAN, S., “Modern Eğitimde Kaybolan Nokta: Değerler Eğitimi”, Eğitim Bilimleri Dergisi, 2009, s. 259-285.
  • KÖSEOĞLU, A., “Ahlak Gelişimi” Gelişim Psikolojisi, Nobel, Ankara 2017.
  • KULA, M. N., “Erken Çocukluk Döneminde Dijital Bağımlılıkla Mücadelede Değerlerin Önemi”, Erken Çocukluk Dönemi Din - Ahlak - Değerler Eğitimi ve Sorunları 2, Palet Yayınevi, Konya 2020.
  • PEKER ÜNAL, D. ve ŞEN E. Ö., ‘’İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Materyallerle Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlişkilendirilmesi’’, Ded Değerler Eğitimi Dergisi, 37 (17), 2019, s. 77-107.
  • ŞİMŞİR, Z., ve Bülent D., Değerlerin Sınıflandırılması, Karakter ve Değerler Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2020.
  • YILMAZ, S., Şahsiyet ve Değerler Eğitimi, Vize Yayınevi, Aksaray 2016. ZİEGLER, J.H., ‘’Din Psikolojisi ve Din Eğitimi’’, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (Çev. Hüseyin Yılmaz), 7 (1) 2003, s. 417-429.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Karaalp 0009-0002-4203-4930

Karaman Karaalp 0009-0001-8018-9119

Ezber Karaalp 0009-0009-0499-5598

Özgür Balık 0009-0003-1023-4433

Tugay Çakı 0000-0002-9111-2627

Erken Görünüm Tarihi 28 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaalp, H., Karaalp, K., Karaalp, E., Balık, Ö., vd. (2023). Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Hakkında Görüşleri. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 10(1), 224-240.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC