Taşımalı Eğitimde Nöbetçi Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar
Year 2023,
Volume: 10 Issue: 5, 1414 - 1424, 03.11.2023
Metin Kan
,
Osman Alataş
,
Semra Mengüç
,
Turgay Çınar
,
Talip Karaalp
,
Yeşim Sanal
,
Mustafa Özgür Kurtoğlu
Abstract
Bu çalışmanın amacı, taşımalı eğitimde nöbetçi öğretmenlerin karşılaştığı sorunları belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler, 2022-2023 eğitim öğretim yılının güz döneminde Diyarbakır ilinde Bağlar ilçesinde görev yapan 12 öğretmenden “yarı yapılandırılmış, yönlendirici olmayan görüşme tekniği” ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin sunumunda temalar, kodlar kullanılmış ve bazı görüşlerden doğrudan alıntı yapılarak yorumlar desteklenmiştir. Verilerin analizinde “betimsel ve içerik” analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler, taşımalı eğitim öğretmenlerin kaygı düzeyini yükseltiğini ve akademik başarıyı olumsuz olumsuz etkilediği konsunda birleşmişlerdir. Bunun yanı sıra öğrencilerin ve öğretmenlerin taşımalı eğitim uygulaması, taşıma merkezi okul, veliler, servis aracı ve servis sürücüsü kategorileri altında ise bazı sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin motivasyonuda olumsuz etkilediğini ifade etmişerdir.
References
- Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. (25. Baskı). PegemA.
- Arı, A. (2002). Normal, Taşımalı ve Yatılı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 153-154, s. 169-179.
- Bulut, F. (2003). Taşımalı Eğitim Sistemine İlişkin İlköğretim Müfettişleri, Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Beklentileri (Gaziantep İli Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi].
- Çavuşoğlu, D. ve Dönmez, B. (2018). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kurumsal Eğitim Bilim Dergisi, 11 (4), 646-675.
- İyibaş, M. A. (2017). Taşımalı Eğitim: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri [Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Mardin Artuklu Üniversitesi].
- Kaya, Y. K. (1993). İnsan Yetiştirme Düzenine Yeni Bir Bakış. Bilim.
- Küçükoğlu, A. (2001). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Sistemi İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi].
- MEB (1995). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 1994-1995 Yılı. MEB Strateji Geliştirme Bşk.lığı, www.sgb.meb.gov.tr.
- MEB (2007).Taşımalı İlköğretim 20007/53 Nolu Genelge.
- https://www.memurlar.net/common/news/documents/98185/meb-2007-53.pdf
Problems Encountered by Duty Teachers in Bussed Education
Year 2023,
Volume: 10 Issue: 5, 1414 - 1424, 03.11.2023
Metin Kan
,
Osman Alataş
,
Semra Mengüç
,
Turgay Çınar
,
Talip Karaalp
,
Yeşim Sanal
,
Mustafa Özgür Kurtoğlu
Abstract
The aim of this study is to determine the problems faced by duty teachers in bussed education. In this study, in which the qualitative research method was used, the data were obtained from 12 teachers working in the Bağlar district of Diyarbakır province in the fall semester of the 2022-2023 academic year, with the "semi-structured, non-directive interview technique". Themes and codes were used in the presentation of the research data and comments were supported by quoting directly from some opinions. In the analysis of the data, "descriptive and content" analysis methods were used. According to the research findings, the teachers were unanimous that bussed education increased the anxiety level of teachers and negatively affected academic achievement. In addition, it has been observed that students and teachers have some problems under the categories of bussed education application, transportation center school, parents, bus and bus drivers. In addition, they stated that it affects teachers' motivation negatively.
References
- Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. (25. Baskı). PegemA.
- Arı, A. (2002). Normal, Taşımalı ve Yatılı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 153-154, s. 169-179.
- Bulut, F. (2003). Taşımalı Eğitim Sistemine İlişkin İlköğretim Müfettişleri, Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Beklentileri (Gaziantep İli Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi].
- Çavuşoğlu, D. ve Dönmez, B. (2018). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kurumsal Eğitim Bilim Dergisi, 11 (4), 646-675.
- İyibaş, M. A. (2017). Taşımalı Eğitim: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri [Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Mardin Artuklu Üniversitesi].
- Kaya, Y. K. (1993). İnsan Yetiştirme Düzenine Yeni Bir Bakış. Bilim.
- Küçükoğlu, A. (2001). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Sistemi İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi].
- MEB (1995). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 1994-1995 Yılı. MEB Strateji Geliştirme Bşk.lığı, www.sgb.meb.gov.tr.
- MEB (2007).Taşımalı İlköğretim 20007/53 Nolu Genelge.
- https://www.memurlar.net/common/news/documents/98185/meb-2007-53.pdf