Review
BibTex RIS Cite

Taşımalı Eğitimde Nöbetçi Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar

Year 2023, Volume: 10 Issue: 5, 1414 - 1424, 03.11.2023

Abstract

Bu çalışmanın amacı, taşımalı eğitimde nöbetçi öğretmenlerin karşılaştığı sorunları belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler, 2022-2023 eğitim öğretim yılının güz döneminde Diyarbakır ilinde Bağlar ilçesinde görev yapan 12 öğretmenden “yarı yapılandırılmış, yönlendirici olmayan görüşme tekniği” ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin sunumunda temalar, kodlar kullanılmış ve bazı görüşlerden doğrudan alıntı yapılarak yorumlar desteklenmiştir. Verilerin analizinde “betimsel ve içerik” analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler, taşımalı eğitim öğretmenlerin kaygı düzeyini yükseltiğini ve akademik başarıyı olumsuz olumsuz etkilediği konsunda birleşmişlerdir. Bunun yanı sıra öğrencilerin ve öğretmenlerin taşımalı eğitim uygulaması, taşıma merkezi okul, veliler, servis aracı ve servis sürücüsü kategorileri altında ise bazı sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin motivasyonuda olumsuz etkilediğini ifade etmişerdir.

References

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. (25. Baskı). PegemA.
  • Arı, A. (2002). Normal, Taşımalı ve Yatılı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 153-154, s. 169-179.
  • Bulut, F. (2003). Taşımalı Eğitim Sistemine İlişkin İlköğretim Müfettişleri, Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Beklentileri (Gaziantep İli Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi].
  • Çavuşoğlu, D. ve Dönmez, B. (2018). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kurumsal Eğitim Bilim Dergisi, 11 (4), 646-675.
  • İyibaş, M. A. (2017). Taşımalı Eğitim: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri [Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Mardin Artuklu Üniversitesi].
  • Kaya, Y. K. (1993). İnsan Yetiştirme Düzenine Yeni Bir Bakış. Bilim.
  • Küçükoğlu, A. (2001). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Sistemi İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi].
  • MEB (1995). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 1994-1995 Yılı. MEB Strateji Geliştirme Bşk.lığı, www.sgb.meb.gov.tr.
  • MEB (2007).Taşımalı İlköğretim 20007/53 Nolu Genelge.
  • https://www.memurlar.net/common/news/documents/98185/meb-2007-53.pdf

Problems Encountered by Duty Teachers in Bussed Education

Year 2023, Volume: 10 Issue: 5, 1414 - 1424, 03.11.2023

Abstract

The aim of this study is to determine the problems faced by duty teachers in bussed education. In this study, in which the qualitative research method was used, the data were obtained from 12 teachers working in the Bağlar district of Diyarbakır province in the fall semester of the 2022-2023 academic year, with the "semi-structured, non-directive interview technique". Themes and codes were used in the presentation of the research data and comments were supported by quoting directly from some opinions. In the analysis of the data, "descriptive and content" analysis methods were used. According to the research findings, the teachers were unanimous that bussed education increased the anxiety level of teachers and negatively affected academic achievement. In addition, it has been observed that students and teachers have some problems under the categories of bussed education application, transportation center school, parents, bus and bus drivers. In addition, they stated that it affects teachers' motivation negatively.

References

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi. (25. Baskı). PegemA.
  • Arı, A. (2002). Normal, Taşımalı ve Yatılı İlköğretim Okullarının Karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 153-154, s. 169-179.
  • Bulut, F. (2003). Taşımalı Eğitim Sistemine İlişkin İlköğretim Müfettişleri, Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Beklentileri (Gaziantep İli Örneği) [Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi].
  • Çavuşoğlu, D. ve Dönmez, B. (2018). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kurumsal Eğitim Bilim Dergisi, 11 (4), 646-675.
  • İyibaş, M. A. (2017). Taşımalı Eğitim: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri [Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Mardin Artuklu Üniversitesi].
  • Kaya, Y. K. (1993). İnsan Yetiştirme Düzenine Yeni Bir Bakış. Bilim.
  • Küçükoğlu, A. (2001). İlköğretimde Taşımalı Eğitim Sistemi İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi].
  • MEB (1995). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 1994-1995 Yılı. MEB Strateji Geliştirme Bşk.lığı, www.sgb.meb.gov.tr.
  • MEB (2007).Taşımalı İlköğretim 20007/53 Nolu Genelge.
  • https://www.memurlar.net/common/news/documents/98185/meb-2007-53.pdf
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Information Systems Education
Journal Section Articles
Authors

Metin Kan 0009-0002-4979-7834

Osman Alataş 0000-0002-8125-148X

Semra Mengüç 0009-0002-8854-9729

Turgay Çınar 0009-0007-7360-4023

Talip Karaalp 0009-0003-7531-8988

Yeşim Sanal 0009-0002-8854-9729

Mustafa Özgür Kurtoğlu 0000-0002-1838-3375

Early Pub Date October 15, 2023
Publication Date November 3, 2023
Acceptance Date October 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 5

Cite

APA Kan, M., Alataş, O., Mengüç, S., Çınar, T., et al. (2023). Taşımalı Eğitimde Nöbetçi Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 10(5), 1414-1424.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC