Atatürk'ün eğitim alanındaki çalışmaları Milli Mücadele yıllarında başlamıştır. Dolayısıyla Atatürk dönemi eğitim politikaları ile mesleki ve teknik eğitimdeki gelişmeleri inceleyen bu çalışma, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin (TBMM) açılışıyla kurulan İcra Vekilleri Heyeti dönemiyle başlamaktadır. Cumhuriyetin ilanından sonra oluşturulan dokuz hükümet programı da bu çerçevede incelenmiştir. Eğitim politikalarında meslek eğitimine yapılan vurgular ele alınmış ve bu dönemde mesleki ve teknik eğitimin gelişimi için yapılan çalışmalar ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, 1920-1938 yılları arasında yapılan çalışmaların günümüz eğitim politikalarına ve mesleki eğitimin gelişim süreçlerine katkılarını ortaya koymaktır. Dönemin eğitim politikalarının, yıllar süren savaşlarla yıpranan Türk milletine gerekli ilgiyi göstermek ve Anadolu'yu eğiterek Cumhuriyet ilkelerinin devamlılığını sağlamak amacıyla yürütüldüğü söylenebilir. Atatürk'ün fikir ve düşüncelerinin dönemin eğitim politikalarını önemli ölçüde etkilediği görülmektedir. 1920-1938 yılları arasında ülke gerçeklerine ve koşullarına uygun meslek elemanları yetiştirme çabaları, ulusal bir mesleki ve teknik eğitim sisteminin kurulmasına yol açmıştır.
Atatürk's work in the field of education started during the years of the National Struggle. Therefore, this study, which analyses the educational policies and developments in vocational and technical education in Atatürk's era, starts with the period of the Committee of Executive Deputies established with the opening of the Grand National Assembly of Turkey (TBMM). The nine government programmes formed after the proclamation of the Republic are also examined within this framework. The emphasis on vocational education in educational policies is discussed and the efforts made for the development of vocational and technical education in this period are analysed. The aim of this study is to reveal the contributions of the studies carried out between 1920-1938 to today's education policies and the development processes of vocational education. It can be said that the education policies of the period were carried out in order to show the necessary attention to the Turkish nation, which was worn out by years of wars, and to ensure the continuity of the principles of the Republic by educating Anatolia. It is seen that Atatürk's ideas and thoughts significantly influenced the education policies of the period. Between 1920-1938, efforts to train professional staff in accordance with the realities and conditions of the country led to the establishment of a national vocational and technical education system.
Education Policy Vocational and Technical Education History of Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 6 |
По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала