Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Anatomi Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği

Year 2021, Volume: 4 Issue: 3, 143 - 155, 01.11.2021

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı Van YYÜ Tıp Fakültesi bünyesinde; Anatomi dersinin işleyişi ve tıp fakültesi dönem 1-6 öğrencileriyle özellikle son 2 yılda geçirilen pandemi süreci de düşünülerek Anatomi eğitim süreci ve yeterliliğinin ölçme-değerlendirmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmanın amacına uygun olarak 24 soru içeren Anatomi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği, 351 öğrenciye çevrimiçi (online) olarak uygulanmıştır. Ölçekte; ‘Hiçbir Zaman’, ‘Nadiren’, ‘Bazen’, ‘Sık sık’ ve ‘Her zaman’ seçeneklerini içeren 5’li likert tipinde 24 soru bulunmaktadır. Her zaman: 1’, ‘Sık sık: 2’, ‘Bazen: 3’, ‘Nadiren: 4’, ‘Hiçbir zaman: 5’ olarak derecelendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin sorulara toplamda verdikleri cevaplar baz alınarak Anatomi dersine ilgilerinin ve Anatomi eğitimine karşı tutumlarının;%1,4’ünün düşük düzeyde %38,2’sinin orta düzeyde ve %60.4’ünün ise yüksek düzeyde olduğu görülür. Anatomi Tutum Ölçeği” puan ortalaması ise 92,07±14,43 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Anatomi eğitiminde geleneksel yani maket,kadavra,kemik gibi materyallerle yüzyüze eğitimin daha etkili ve daha kalıcı olacağı ama yeni teknolojik eğitim şekillerinin de öğrenciler için yararlı ve cazip olabileceği saptanan çalışmanın sonucunda Anatomi eğitiminin; hekimlik mesleği ve özellikle ileride seçilebilecek cerrahi branşlar açısından birebir uygulamalı şekliyle daha efektif ve kalıcı olacağı düşünülmüştür..

Thanks

Saygıdeğer Editör ve dergi yayın kurulu; Tevazü gösterip makalemizi kabul ettiğiniz için öncelikle çok teşekkür ederiz. Böyle kıymetli bir bilimsel dergide bulunmak bizim için bir onurdur. Şimdiden ellerinize sağlık değerli hocam. Saygılarımla.

References

  • 1. Ortadeveci A,• Ermez M.N,• Oz S.,• Ozden H; A survey study on distance anatomy education: challenges unique to anatomy; Surgical and Radiologic Anatomy https://doi.org/10.1007/s00276-021-02772
  • 2. Alsaida, ,Bertrand M.; Students’ memorization of anatomy, influence of drawing; Morphologie,Volume 100;Issue 3,28,March 2016;pages 2-6
  • 3. Boeckers A. et al;How can we deal with mental distressin the dissection room?-An evaluation of the need for pyschological support,August 2010
  • 4. Bahçeci,D (2006). Anatomi dersinde portfolyo kullanmanın öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi (Yayınlanmış doktora tezi). Gazi Üniversitesi,Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Ankara
  • 5. Verhoeven B. H. , Verwijnen G. M.,. Scherpbier A. J. J. A et al., “An analysis of progress test results of PBL and non-PBL students,” Medical Teacher, vol. 20, no. 4, pp. 310–316, 1998
  • 6. Turney BW;Anatomy in a modern curriculum;Ann R Coll Surg Engl 2007;89:104-107
  • 7. Bahşi İ, Topal Z, Çetkin M, Orhan M, Kervancıoğlu P, Odabaşıoğlu M.E., Cihan Ö.F.; Evaluation of attitudes and opinions of medical faculty students against the use of cadaver in anatomy education and investigation of the factors afecting their emotional responses related thereto; Surgical and Radiologic Anatomy (2021) 43:481–487)
  • 8. Yammine K; The Current Status of Anatomy Knowledge: Where Are We Now? Where Do We Need to Go and How Do We Get There?; Teaching and Learning in Medicine, 26(2), 184–188
  • 9. Singh K et al;Teaching Anatomy using an active and engaging learning strategy;19:149,2019
  • 10.. Ainscough L, Leung R, and Colthorpe X.K; Learning how to learn: can embedded discussion boards help first-year students discover new learning strategies?,October 2019
  • 11.Estai M, Bunt S; Best teaching practices in Anatomy education:A critical review,February 2016
  • 12. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y; Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri; Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 5, Sayı 3, Aralık 2015; Sayfa 316-323)
  • 13. Triepels, Koppes C. P. R.,, Kuijk V D. M., , Popeijus S. M. J.,,., Lamers H. E, Gorp V. W. H.,, T& Notten, K. J. B. (2018). Medical students’ perspective on training in anatomy. Annals of Anatomy-Anatomischer Anzeiger, 217, 60-65.
  • 14. Papa V , Vaccarezza M; Teaching Anatomy in the XXI Century: New Aspects and Pitfalls; Hindawi Publishing Corporation The Scientific World Journal Volume 2013, Article ID 310348, 5 pages
Year 2021, Volume: 4 Issue: 3, 143 - 155, 01.11.2021

Abstract

References

  • 1. Ortadeveci A,• Ermez M.N,• Oz S.,• Ozden H; A survey study on distance anatomy education: challenges unique to anatomy; Surgical and Radiologic Anatomy https://doi.org/10.1007/s00276-021-02772
  • 2. Alsaida, ,Bertrand M.; Students’ memorization of anatomy, influence of drawing; Morphologie,Volume 100;Issue 3,28,March 2016;pages 2-6
  • 3. Boeckers A. et al;How can we deal with mental distressin the dissection room?-An evaluation of the need for pyschological support,August 2010
  • 4. Bahçeci,D (2006). Anatomi dersinde portfolyo kullanmanın öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi (Yayınlanmış doktora tezi). Gazi Üniversitesi,Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Ankara
  • 5. Verhoeven B. H. , Verwijnen G. M.,. Scherpbier A. J. J. A et al., “An analysis of progress test results of PBL and non-PBL students,” Medical Teacher, vol. 20, no. 4, pp. 310–316, 1998
  • 6. Turney BW;Anatomy in a modern curriculum;Ann R Coll Surg Engl 2007;89:104-107
  • 7. Bahşi İ, Topal Z, Çetkin M, Orhan M, Kervancıoğlu P, Odabaşıoğlu M.E., Cihan Ö.F.; Evaluation of attitudes and opinions of medical faculty students against the use of cadaver in anatomy education and investigation of the factors afecting their emotional responses related thereto; Surgical and Radiologic Anatomy (2021) 43:481–487)
  • 8. Yammine K; The Current Status of Anatomy Knowledge: Where Are We Now? Where Do We Need to Go and How Do We Get There?; Teaching and Learning in Medicine, 26(2), 184–188
  • 9. Singh K et al;Teaching Anatomy using an active and engaging learning strategy;19:149,2019
  • 10.. Ainscough L, Leung R, and Colthorpe X.K; Learning how to learn: can embedded discussion boards help first-year students discover new learning strategies?,October 2019
  • 11.Estai M, Bunt S; Best teaching practices in Anatomy education:A critical review,February 2016
  • 12. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y; Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri; Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 5, Sayı 3, Aralık 2015; Sayfa 316-323)
  • 13. Triepels, Koppes C. P. R.,, Kuijk V D. M., , Popeijus S. M. J.,,., Lamers H. E, Gorp V. W. H.,, T& Notten, K. J. B. (2018). Medical students’ perspective on training in anatomy. Annals of Anatomy-Anatomischer Anzeiger, 217, 60-65.
  • 14. Papa V , Vaccarezza M; Teaching Anatomy in the XXI Century: New Aspects and Pitfalls; Hindawi Publishing Corporation The Scientific World Journal Volume 2013, Article ID 310348, 5 pages
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Research article
Authors

Ece Buru 0000-0002-2984-6582

Publication Date November 1, 2021
Acceptance Date October 21, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Buru, E. (2021). Öğrencilerin Anatomi Dersine İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Örneği. Tıp Fakültesi Klinikleri Dergisi, 4(3), 143-155.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png