Research Article
BibTex RIS Cite

2010-2020 YILLARI ARASI SINIF YÖNETİMİ ALANINDA YAPILAN TEZLERİN İNCELENMESİ

Year 2022, Volume: 1 Issue: 12, 133 - 165, 31.12.2022

Abstract

Bu çalışma ile sınıf yönetimi konusunda 2010-2020 yılları arasında hazırlanmış 25 adet lisansüstü tez çalışması mercek altına alınarak belli kriterler eşliğinde içerik analizi yapılmıştır. Çalışmaya konu edilen tezler, hazırlanma yılları, tezlerin hazırlandığı üniversitelerin türleri, örneklem bölgeleri, örneklem belirleme yöntemleri, örneklem için seçilen bölgeler, veri toplama araçları, analiz türleri ve konu alan değişken bağlamında içerik analizi yapılmıştır.
Araştırma sonucunda, sınıf yönetimi konusunda hazırlanan 25 tezin büyük çoğunluğunun yüksek lisans tezi olduğu, konu hakkında doktora tezinin çok az sayıda bulunmakta olduğu belirlenmiştir. Ayrıca örneklem bölgesi olarak daha fazla Doğu Anadolu bölgesinin seçildiği, lisansüstü tezlerin genelde devlet üniversitelerinde hazırlandığı ve veri toplama araçlarından en fazla anket ve görüşme tekniğinden yararlanıldığı görülmüştür.

References

  • Ünal, S. ve Ada, S. (2003). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Birimi. Yaka, A., (2006). Sınıf yönetimi modelleri (yaklaşımları). İçinde M. Yılman (Ed.). Sınıf yönetimi (ss. 37-44). Ankara: Nobel. Yiğit, B. (2007). “Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışının Yönetimi”, Sınıf Yönetimi. Editör: Mehmet Şişman ; Selahattin Turan. Ankara: Öğreti Yayınları.

EXAMINATION OF THESIS MADE IN THE FIELD OF CLASSROOM MANAGEMENT BETWEEN 2010-2020

Year 2022, Volume: 1 Issue: 12, 133 - 165, 31.12.2022

Abstract

With this study, 25 postgraduate thesis studies prepared between 2010-2020 on classroom management were examined and content analysis was carried out with certain criteria. Content analysis was carried out in the context of the theses, the years of preparation, the types of universities where the theses were prepared, sampling regions, sampling methods, selected regions for sampling, data collection tools, analysis types and subject variable.
As a result of the research, it was determined that the majority of the 25 theses prepared on classroom management were master's theses, and there were very few doctoral theses on the subject. In addition, it was observed that more Eastern Anatolia regions were chosen as the sample region, postgraduate theses were generally prepared in state universities, and survey and interview techniques were the most used data collection tools.

References

  • Ünal, S. ve Ada, S. (2003). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Birimi. Yaka, A., (2006). Sınıf yönetimi modelleri (yaklaşımları). İçinde M. Yılman (Ed.). Sınıf yönetimi (ss. 37-44). Ankara: Nobel. Yiğit, B. (2007). “Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışının Yönetimi”, Sınıf Yönetimi. Editör: Mehmet Şişman ; Selahattin Turan. Ankara: Öğreti Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Hatice Reşitoğlu Çavdar 0000-0002-0885-3994

Kadri Yılmaz 0000-0002-2505-7439

Oya Ekin 0000-0002-9877-8595

Aziz Tuncay 0000-0002-0063-1123

Ali Yılmaz 0000-0003-0943-8941

Yücel Yıldız 0000-0002-0487-9222

Early Pub Date December 29, 2022
Publication Date December 31, 2022
Submission Date November 7, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 12

Cite

APA Reşitoğlu Çavdar, H., Yılmaz, K., Ekin, O., Tuncay, A., et al. (2022). 2010-2020 YILLARI ARASI SINIF YÖNETİMİ ALANINDA YAPILAN TEZLERİN İNCELENMESİ. Atlas Sosyal Bilimler Dergisi, 1(12), 133-165.