Research Article
BibTex RIS Cite

Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan çoktan seçmeli bir teste ait madde güçlüklerinin ardışık aralıklar yöntemiyle ölçeklenmesi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 9 - 22, 31.01.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan bir çoktan seçmeli sınava ait maddelerin alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda ardışık aralıklar yöntemi ile ölçeklenmesi ve bu ölçek dğerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen madde güçlük değerleri arasındaki ilişkinin hesaplanmasıdır. Bu amaçla öncelikle, Anadolu Üniversitesi’nde görev yapan 72 İngiliz Dili eğitimcisinden toplanan verilerle İngilizce-I sınavına ait 20 maddeye ilişkin güçlük değerleri ölçeklenmiştir. Hesaplanan ölçek değerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen güçlük değerleri arasındaki korelasyonun ise düşük düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna göre aynı amaçla her sınav döneminde farklı madde setleri kullanılarak yapılan sınavların güçlük düzeylerinin birbirine denk olmasının sadece uzmanların görüşleri doğrultusunda sağlanmasının oldukça güç olduğu sonucuna varılmıştır. Sonraki çalışmalarda farklı test kuramları ile farklı madde ve farklı uzman gruplarından elde edilecek ölçek değerlerinin karşılaştırılması önerilmiştir.

References

  • Çüm, S., Gelbal, S. & Tsai, C.P. (2016). Sato Test Kuramı yöntemleriyle farklı örneklemlerden elde edilen madde parametrelerinin tutarlılığının incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(1), 170-181. Erkuş, A. (2014). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Karasar, N. (1991). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Bahçelievler/Ankara. Koçdar, S., Karadağ, N. & Şahin, M. D. (2016). Analysis of difficuilty and discrimination indices of multiple-choice questions according to cognitive levels in an open and distance learning context. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 15(4), 16-24. Puspitasari, K.A. (2010). Student assessment. Policy and practice in Asian distance education (Ed: T. Belawati ve J. Baggaley). New Delhi: SAGE, pp.60-65. Turgut, F. & Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları. Turgut, F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 9 - 22, 31.01.2018

Abstract

References

  • Çüm, S., Gelbal, S. & Tsai, C.P. (2016). Sato Test Kuramı yöntemleriyle farklı örneklemlerden elde edilen madde parametrelerinin tutarlılığının incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(1), 170-181. Erkuş, A. (2014). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Karasar, N. (1991). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Bahçelievler/Ankara. Koçdar, S., Karadağ, N. & Şahin, M. D. (2016). Analysis of difficuilty and discrimination indices of multiple-choice questions according to cognitive levels in an open and distance learning context. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 15(4), 16-24. Puspitasari, K.A. (2010). Student assessment. Policy and practice in Asian distance education (Ed: T. Belawati ve J. Baggaley). New Delhi: SAGE, pp.60-65. Turgut, F. & Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları. Turgut, F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Doğan Şahin This is me

Publication Date January 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Şahin, M. D. (2018). Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan çoktan seçmeli bir teste ait madde güçlüklerinin ardışık aralıklar yöntemiyle ölçeklenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 4(1), 9-22.