Açık uçlu soruların oluşturduğu sınavların puanlanmasında, bir puanlayıcıdan beklenen soruların zorluk derecesinden ve değerlendirme yöntemlerinden bağımsız olarak değerlendirme aşamasını nesnel ve adil olarak gerçekleştirmesidir. 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle Açıköğretim Fakültesindeki bazı sınavlarda açık uçlu sorular kullanılmaya başlanmış ve bu denli nesnel yargılamaya açık sınavların değerlendirilmesinde yeni yöntemler arayışı içine girilmiştir. Mevcut yöntemlerden en etkililerinden biri de farklı yüzeyleri analize dâhil edebilen Çok Yüzeyli Rasch Modelidir. Bu çalışmada Rasch modelinin geliştirilmiş formu olan çok yüzeyli Rasch analizinin açık uçlu soruların değerlendirilmesi açısından açıköğretim sistemine sağlayacağı katkı açıklanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |