Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma

Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 148 - 163, 27.01.2021

Abstract

Dünya çapında meydana gelen salgın nedeniyle yüksek öğretim kurumlarında 2019 – 2020 bahar dönemi eğitiminin büyük bir kısmı uzaktan eğitim yolu ile yapılmıştır. Bu durum pek çok akademisyen ve öğrenci için bir ilki oluşturmuştur. Bu çalışmada Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kütahya Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektronik ve Otomasyon Bölümü Mekatronik ve Elektronik Teknolojisi Programı öğrencilerinin uzaktan eğitim sistemine ne derece uyum sağladıkları, derslere katılım oranları ve sınav başarıları açısından incelenmiştir. Araştırmanın sonunda uzaktan eğitimin başlangıcında olan öğrenci ilgisinin dönemin sonuna doğru azaldığı görülmüştür.

References

  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 1-9.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14 (1-2), 363-374.
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme: öğrenci adaylarının bakış açısı. Ankara. Pegem Akademi.
  • Boz Yüksekdağ, B. (2016). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 127-138.
  • Bozkaya, M. (2006). Televizyonun uzaktan eğitimde kullanımı. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4 (3), 146-158.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye'de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ. ve Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 29-51.
  • Işık, A. H., Işık, İ. ve Güler, İ. (2008). Uzaktan eğitimde güvenlik uygulamaları. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1 (2), 1-3.
  • Karaağaçlı, M. ve Erden, O. (2008). İnternet destekli uzaktan eğitimde dokuz aşamalı öğretim durumunun tasarımı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1 (2), 21-29.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye'deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 52-70.
  • Larsson, H. ve Kurt, M. (1995). İsveç üniversite ve yüksek okullarında uzaktan öğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28 (1), 59-63.
  • Teker, N. (1995). Uzaktan öğretimde yapı ve işleyiş. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28 (2), 269-280.
  • Uğur, S. ve Okur, M. R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 104-126.
Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 148 - 163, 27.01.2021

Abstract

References

  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 1-9.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14 (1-2), 363-374.
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme: öğrenci adaylarının bakış açısı. Ankara. Pegem Akademi.
  • Boz Yüksekdağ, B. (2016). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 127-138.
  • Bozkaya, M. (2006). Televizyonun uzaktan eğitimde kullanımı. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4 (3), 146-158.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye'de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ. ve Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 29-51.
  • Işık, A. H., Işık, İ. ve Güler, İ. (2008). Uzaktan eğitimde güvenlik uygulamaları. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1 (2), 1-3.
  • Karaağaçlı, M. ve Erden, O. (2008). İnternet destekli uzaktan eğitimde dokuz aşamalı öğretim durumunun tasarımı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1 (2), 21-29.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye'deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 52-70.
  • Larsson, H. ve Kurt, M. (1995). İsveç üniversite ve yüksek okullarında uzaktan öğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28 (1), 59-63.
  • Teker, N. (1995). Uzaktan öğretimde yapı ve işleyiş. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28 (2), 269-280.
  • Uğur, S. ve Okur, M. R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 104-126.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Ceyhun Erkoca 0000-0003-3571-1606

Publication Date January 27, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Erkoca, M. C. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148-163.