Research Article
BibTex RIS Cite

Havacılık Yönetimi lisans programı öğrenenlerinin genel profil analizi ile açıköğretim sistemine ilişkin memnuniyetlerinin ve bağlılıklarının incelenmesi

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 64 - 86, 29.04.2021
https://doi.org/10.51948/auad.854625

Abstract

Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesine bağlı Havacılık Yönetimi Lisans Programı 2019-2020 güz dönemi öğrenenlerinin, demografik özelliklerine, kariyer önceliklerine, programı tercih etme nedenlerine yönelik genel profili tanımlanmaktadır. Bununla birlikte öğrenenlerin Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminin sunduğu uzaktan eğitim ve destek hizmetlerine ilişkin memnuniyetlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca çalışmada net tavsiye skoru ölçülerek öğrenenlerin eğitime devam ettiği programa ve uzaktan eğitime karşı bağlılık düzeyleri incelenmiştir. Öğrenenlerin demografik özellikleri, eğitim aldıkları programı seçme amaçları ve değerlendirme sonuçları regresyon analizi kullanılarak net tavsiye skorunu ne derecede etkiledikleri ölçülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre, öğrenenlerin verdiği cevaplardan uzaktan eğitim sistemine karşı olumlu bir yaklaşımı olduğu ve lisansüstü eğitime de uzaktan eğitim yoluyla devam etme eğilimleri olduğu anlaşılmaktadır. Öğrenenlerin, Havacılık Yönetimi programı için Net Tavsiye Skoru (NPS), 29 çıkmıştır. Bu sonuçta öğrenenlerin Açıköğretim sisteminden memnun olduklarını göstermektedir.

References

  • Anadolu Üniversitesi. (2016). Açıköğretim Raporları. A. Bilim. https://acikbilim.anadolu.edu.tr/aosyayinlari.html
  • Bozkurt, A., Büyük, K., Kılınç, H., & Özdamar, N. (2017). Kitlesel Kaynak Kullanımı ve Yaşamboyu Öğrenenler: Açıköğretim Fakültesi Kalite Elçileri Örneği.
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • Demir, H. C. (2016). Sosyal Paylaşım Siteleri Üzerinden Kullanılan İzlenim Yönetimi Taktiklerinin İstihdam Edilebilirlik Ve Çalışan Net Tavsiye Skoru Üzerindeki Etkisinde Sübjektif Kariyer Başarısının Aracı Rolü; Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma
  • Diehl, W. C., & Cano, L. (2018). Innovation, Leadership, and Influence. Handbook of Distance Education.
  • Erkan, S., Tuğrul, B., Üstün, E., Akman, B., & Şendoğdu, M. (2002). Okulöncesi öğretmenliği öğrencilerine ait türkiye profil araştıması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23).
  • Hörsch, K., & Rudinger, G. (2009). Der Net Promoter Score an der Universität Bonn. Forschung und Beratung–Das Zentrum für Evaluation und Methoden, Bonn University Press, Göttingen, 75-88.
  • Husgafvel, L. (2011). How non-financial customer based metrics are associated with company performance? An analysis of customer satisfaction, customer retention and Net Promoter Score in Telecommunications Industry.
  • LaPadula, M. (2003). A comprehensive look at online student support services for distance learners. The American Journal of Distance Education, 17(2), 119-128.
  • Netpromoter. (2020). What Is Net Promoter. Retrieved 04.01.2021 from https://www.netpromoter.com/know/
  • ÖSYM. (2020). ÖSYS Yerleştirme Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler. https://www.osym.gov.tr/TR,13046/2017.html
  • Özdamar, N. (2015). Coğrafya ve coğrafya öğretmenliği lisans öğrencilerinin profilleri Gazi Üniversitesi].
  • Özsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’ye ilişkin bazı ampirik bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 301-334.
  • Reichheld, F. F. (2003). The one number you need to grow. Harvard business review, 81(12), 46-55.
  • Schmatz, R., Wolf, G., & Landmann, M. (2015). Students as customers. EAIR.
  • SHGM-YÖK Sivil Havacılık Komisyonu. (2015a). Sivil Havacılık Komisyonu 6. Toplantısı. SHGM. http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/shgm_calisma_gruplari/SHK-6_Toplanti_Raporu.pdf
  • SHGM-YÖK Sivil Havacılık Komisyonu. (2015b). Sivil Havacılık Komisyonu 7. Toplantısı. SHGM. http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/shgm_calisma_gruplari/SHK-7_RAPOR.pdf
  • SHGM-YÖK Sivil Havacılık Komisyonu. (2018). Sivil Havacılık Komisyonu 11. Toplantısı. http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/calisma_gruplari/11/rapor.pdf
  • Theus, K. T. (1993). Academic reputations: The process of formation and decay. Public relations review, 19(3), 277-291.
  • Wiseback. (2018). NPS(Net Tavsiye Skoru) nasıl hesaplanır? NPS kaç olmalı? Retrieved 14.01.2020 from https://medium.com/@wiseback/nps-net-tavsiye-skoru-nas%C4%B1l-hesaplan%C4%B1r-nps-ka%C3%A7-olmal%C4%B1-3ba3e201bc6f
  • Zawacki-Richter, O., & Anderson, T. (2014). Online distance education: Towards a research agenda. Athabasca University Press.

Examining their satisfaction and commitment in open education with the general profile analysis of Aviation Management undergraduate program learners

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 64 - 86, 29.04.2021
https://doi.org/10.51948/auad.854625

Abstract

In this study, the general profile of the students of the Aviation Management Undergraduate Program 2019-2020 fall semester, affiliated to Anadolu University Faculty of Business Administration, regarding their demographic characteristics, career priorities, and reasons for choosing the program is defined. It aims to determine learners' satisfaction with the distance education and support services offered by the Anadolu University Open Education system. Similarly, by measuring the study's net promoter score, the learners' level of commitment to the program and distance education was examined. The learners' demographic characteristics, the goals of choosing the program they studied, and the evaluation results were measured using regression analysis to calculate how much they affect the net recommendation score. According to the results, it is understood from the answers given by the learners that they have a positive approach towards the distance education system, and they have a tendency to continue postgraduate education through distance education. The Net Promoter Score (NPS) of learners for the Aviation Management program is 29. This result shows that the learners are satisfied with the Open Education system.

References

  • Anadolu Üniversitesi. (2016). Açıköğretim Raporları. A. Bilim. https://acikbilim.anadolu.edu.tr/aosyayinlari.html
  • Bozkurt, A., Büyük, K., Kılınç, H., & Özdamar, N. (2017). Kitlesel Kaynak Kullanımı ve Yaşamboyu Öğrenenler: Açıköğretim Fakültesi Kalite Elçileri Örneği.
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • Demir, H. C. (2016). Sosyal Paylaşım Siteleri Üzerinden Kullanılan İzlenim Yönetimi Taktiklerinin İstihdam Edilebilirlik Ve Çalışan Net Tavsiye Skoru Üzerindeki Etkisinde Sübjektif Kariyer Başarısının Aracı Rolü; Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma
  • Diehl, W. C., & Cano, L. (2018). Innovation, Leadership, and Influence. Handbook of Distance Education.
  • Erkan, S., Tuğrul, B., Üstün, E., Akman, B., & Şendoğdu, M. (2002). Okulöncesi öğretmenliği öğrencilerine ait türkiye profil araştıması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23).
  • Hörsch, K., & Rudinger, G. (2009). Der Net Promoter Score an der Universität Bonn. Forschung und Beratung–Das Zentrum für Evaluation und Methoden, Bonn University Press, Göttingen, 75-88.
  • Husgafvel, L. (2011). How non-financial customer based metrics are associated with company performance? An analysis of customer satisfaction, customer retention and Net Promoter Score in Telecommunications Industry.
  • LaPadula, M. (2003). A comprehensive look at online student support services for distance learners. The American Journal of Distance Education, 17(2), 119-128.
  • Netpromoter. (2020). What Is Net Promoter. Retrieved 04.01.2021 from https://www.netpromoter.com/know/
  • ÖSYM. (2020). ÖSYS Yerleştirme Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler. https://www.osym.gov.tr/TR,13046/2017.html
  • Özdamar, N. (2015). Coğrafya ve coğrafya öğretmenliği lisans öğrencilerinin profilleri Gazi Üniversitesi].
  • Özsoy, S. (2004). Üniversite öğrenci profili: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’ye ilişkin bazı ampirik bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 301-334.
  • Reichheld, F. F. (2003). The one number you need to grow. Harvard business review, 81(12), 46-55.
  • Schmatz, R., Wolf, G., & Landmann, M. (2015). Students as customers. EAIR.
  • SHGM-YÖK Sivil Havacılık Komisyonu. (2015a). Sivil Havacılık Komisyonu 6. Toplantısı. SHGM. http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/shgm_calisma_gruplari/SHK-6_Toplanti_Raporu.pdf
  • SHGM-YÖK Sivil Havacılık Komisyonu. (2015b). Sivil Havacılık Komisyonu 7. Toplantısı. SHGM. http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/shgm_calisma_gruplari/SHK-7_RAPOR.pdf
  • SHGM-YÖK Sivil Havacılık Komisyonu. (2018). Sivil Havacılık Komisyonu 11. Toplantısı. http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/calisma_gruplari/11/rapor.pdf
  • Theus, K. T. (1993). Academic reputations: The process of formation and decay. Public relations review, 19(3), 277-291.
  • Wiseback. (2018). NPS(Net Tavsiye Skoru) nasıl hesaplanır? NPS kaç olmalı? Retrieved 14.01.2020 from https://medium.com/@wiseback/nps-net-tavsiye-skoru-nas%C4%B1l-hesaplan%C4%B1r-nps-ka%C3%A7-olmal%C4%B1-3ba3e201bc6f
  • Zawacki-Richter, O., & Anderson, T. (2014). Online distance education: Towards a research agenda. Athabasca University Press.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Murat Durali 0000-0001-6167-2976

Nilgün Özdamar 0000-0002-0634-5734

Publication Date April 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Durali, M., & Özdamar, N. (2021). Havacılık Yönetimi lisans programı öğrenenlerinin genel profil analizi ile açıköğretim sistemine ilişkin memnuniyetlerinin ve bağlılıklarının incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 64-86. https://doi.org/10.51948/auad.854625