Koronavirüs (COVID-19) küresel salgınından en çok etkilenen alanlardan biri de eğitimdir. Küresel salgın dönemi ile birlikte yürütülemeyen eğitim etkinliklerinin geçici olarak çevrimiçi ortama taşınarak acil uzaktan öğretim (AUÖ) uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, lisans ve lisansüstü öğrenenlerin küresel salgın sürecinde yürütülen AUÖ uygulamalarına yönelik düşündüklerini belirlemek, kavramsal bir çerçeve içerisinde tartışmaktır. Bu çalışma, durum çalışması olarak desenlemiş̧ ve çevrimiçi bir anket ile veri toplanıştır. Ankette, üç açık uçlu sorunun yanı sıra öğrenenlerin bazı özellikleri sorgulanmıştır. İlk soruda eğitimlerine devam ettikleri uzaktan eğitim deneyimlerinin geliştirilmesi gereken yönlerini belirlemeleri, ikinci soruda, bu deneyimlerine ilişkin beğendikleri ve olumlu buldukları tarafların neler olduğunu ifade etmeleri istenmiştir. Üçüncü soruda, gelecekte uzaktan eğitimle eğitim almayı isteyip istemediklerini nedenleriyle açıklamaları istenmiş ve bu cevaplar Ekolojik Sistem Teorisi (EST) bağlamında tartışılmaya çalışılmıştır. Çalışma sonunda, AUÖ uygulamalarının altyapı, erişim, tasarım, içerik, mevzuat ve pedagojik açıdan gözden geçirilmesinin gerektiği belirlenmiştir. Öğrenenlerin görüş ve önerilerinin sürecin öğretim tasarımı üzerinde yoğunlaştığı da dikkati çekmiştir.
Derginizin alana yapmış olduğu katkıdan dolayı teşekkürler.
Education was one of the most affected areas during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. Because of unrealizability of face-to-face teaching-learning activities in all levels of educational systems, they have temporarily transferred to online environments and offered as Emergency Remote Teaching (ERT). This study intended to explore and discuss the undergraduate and graduate learners’ perspectives regarding the ERT implementations through the Ecological System Theory. The study was designed as a qualitative case study and the data collected via an online questionnaire that included three open-ended questions and some others concerning the participants’ characteristics. The first open ended question asked the learners indicate the areas to be improved while the second was about the dimensions of ERT they enjoyed and found useful. The last one examined the learners’ tendency to take some or all their courses online in the future and the rationales behind their tendencies. The findings were discussed in the light of the Ecological System Theory (EST). The study has revealed that technological infrastructure, accessibility, design, content, and legislation dimensions of the ERT implementations evaluated should be revised. The learners’ perspectives and recommendations mostly focused on the design of the courses and programs.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 3 |