Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sustainability of open and distance accounting education and the Covid19 pandemic experience

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 408 - 431, 31.01.2023
https://doi.org/10.51948/auad.1203846

Öz

In this study, which aims to reveal the situation of benefiting from open and distance education opportunities for the sustainability of accounting education, the applications during the Covid19 Pandemic period were examined. The data used in the research were collected from the literature review and institutional web pages, and YÖK Courses Platform, were examined and the contribution made in this way was determined. The support provided by the learning environment and materials of the open and distance education systems clearly demonstrates this contribution to the elimination of the disruptions in formal education due to the Covid19 Pandemic. In the digital age, where rapid transformations are experienced, the use of distance education methods in formal education is also becoming widespread. Experiences in educational institutions and the accounting profession require more open and distance education opportunities in accounting education. It is necessary to develop the opportunities to benefit from open and distance education in accounting education, to make improvements especially to measurement and evaluation, and to attach importance to institutional cooperation.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Açık Yükseköğretim Yönetmeliği, Resmi Gazete, Tarih: 06/11/1982, Sayı: 17860.
  • Açıkgöz, B. ve Mutlu, M. D. (2022). Muhasebe mesleğinde dijital dönüşüm: Covid-19 pandemi döneminde uzaktan çalışma uygulamaları, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(2), 845-864. DOI: 10.15869/itobiad.971503
  • Adefila, A., Arrobbio, O., Brown, G., Robinson, Z., Spolander, G., Soliev, I., Willers, B., Morini, L., Padovan, D. & Winpenny, K. (2021). Ecologized collaborative online international learning: tackling wicked sustainability problems through education for sustainable development, Journal of Teacher Education for Sustainability, 23(1), 41-57. Doi: 10.2478/jtes-2021-0004.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 Sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 208-236.
  • Akpulat, F. (2019). Sürdürülebilirlik kavramına farklı yaklaşımlar: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma, İstanbul Üniversitesi Uluslararası İşletmecilik Abd. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim: Uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Ya.No.157.
  • Anadolum eKampus (2022). http://ekampus.anadolu.edu.tr (Erişim: 13.03.2022).
  • Azaltun, M., Aktaş, A., Yavuzaslan Söylemez, S., Tekbaş, İ. ve Atasoy, A. (2022). Covid-19 Pandemisinin muhasebe mesleği ve muhasebe meslek mensuplarına etkileri üzerine bir araştırma, İSMMMO Mali Çözüm Dergisi, 32(171), 65-101.
  • Banar, K. ve Kaya, E. (1996). Uzaktan öğretimde muhasebe eğitimi, Türkiye XV. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 13-17/11. Manavgat, s.101-142.
  • Beller Dikmen, B., Özçelik, M. ve Deran, A. (2022). Covid-19 Salgını döneminde online muhasebe eğitimini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs) Abant.
  • Bourke, J. & Simpson, O. (2009). Sustainability in education: Is distance learning an answer? New Zealand: http://www.openpolytechnic.ac.nz/facultyandresearch/research/wp
  • Bozkurt, A. (2022). Resilience, adaptability, and sustainability of higher education: a systematic mapping study on the impact of the coronavirus (Covid-19) pandemic and the transition to the new normal, Journal of Learning for Development – JL4D, 9(1), 1-16.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2017). “Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(2), 85-124.
  • Bryant, S. B., Kahle, J. B. & Schafer, B. A. (2005). Distance education: a review of the contemporary literature, Issues in Accounting Education, 20(3) (August), 255–272.
  • Bülbül, S., Ayanoğlu, Y. ve Yanık, S. S. (2022). Covid-19 Pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine ilişkin öğrenci algılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs) Abant.
  • Casado-Aranda, L. A., Caeiro, S. S., Trindade, J., Paço, A., Lizcano Casas, D. & Landeta, A. (2021). Are distance higher education institutions sustainable enough? – A comparison between two distance learning universities, International Journal of Sustainability in Higher Education, 22(4), 709-730. https://doi.org/10.1108/IJSHE-07-2020-0260
  • Çavuşoğlu, K. (2022). YÖK Dersleri Platformundaki muhasebe kitaplarının bibliyometrik analizle incelenmesi, Alanya Akademik Bakış Dergisi, 6(1), 1673-1701.
  • Dwivedi, V. J. & Joshi, Y. C. (2021). ICT perspectives of productive and sustainable development for 21st century higher education institutions, International Journal of Education and Development Using Information and Communication Technology (IJEDICT), 17(3), 81-96.
  • Ezin, Y. (2021). Covid 19 sürecinde üniversitelerde uzaktan muhasebe eğitiminin swot analiz tekniği ile değerlendirilmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 92 (Ekim), 73-90.
  • Gomez-Zermeno, M. G. (2020). Massive Open Online Courses as a digital learning strategy of education for sustainable development, Journal of Sustainable Development of Energy, Water and Environment Systems, 8(3), 577-589.
  • Hacırüstemoğlu, R. (2008). Bilgi çağında muhasebe eğitimi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 10(3), 1-6.
  • Hamutoğlu, N. B., Bozkurt, A. ve Erdoğan, B. Z. (2022). Sürdürülebilir eğitim ekolojisi olarak açık ve uzaktan öğrenme. (Edt. M. Bulut ve C. Korkut). Döngüsel Ekonomi ve Sürdürülebilir Hayat (237-258). Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları. DOI: 10.53478/TUBA.978-605-2249-97-0.ch09
  • Harizan, S. H. ve Hilmi, M. F. (2021). Developing measures for the effectiveness of distance education as regards sustainability: the mixed method approach, Turkish Online Journal of Distance Education – TOJDE, 22(3), 177-195.
  • Kaya, E. ve Karagül, A. A. (2001). İnternetle muhasebe eğitimi, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (23-27 Mayıs) Tekirova.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 Pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • Mason, R. & Rennie, F. (2006). eLearning: the key concepts, UK: Abington, Routledge.
  • Mutlu, M. E., Gümüş, S. ve Okur, M. R. (2008). Muhasebe eğitiminde e-öğrenme süreci, XXVII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (23-27 Nisan) Lara.
  • Oladipo, A. J. (2016). Open distance learning: Pathway to sustainable development of higher education in Nigeria, 8th Pan-Commonwealth Forum on Open Learning (PCF8), Kuala Lumpur, Malaysia: Open University Malaysia, 27-30 November.
  • Otto, D. & Kerres, M. (2022). Increasing sustainability in open learning: prospects of a distributed learning ecosystem for open educational resources, Frontiers in Education, 7, 1-11: Doi: 10.3389/feduc.2022.866917
  • Özerhan, Y. ve Sultanoğlu, B. (2022). Muhasebe eğitiminde “sürdürülebilirlik” – Türkiye’deki üniversitelerde bir araştırma, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs)
  • Öztürk, M. (2017). Sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim: Kuramsal çerçeve, tarihsel gelişim ve uygulamaya dönük öneriler, Elementary Education Online, 16(4), 1-11.
  • Potter, B. N. & Johnston, C.G. (2006). The effect of interactive on-line learning systems on student learning outcomes in accounting, Journal of Accounting Education, 24, 16-34.
  • Rodriguez, C. O. (2013). Two distinct course formats in the delivery of connectivist MOOCs, Turkish Online Journal of Distance Education, 14(2), 66-80.
  • Rybakova, A., Shcheglova, A, Bogatov, D. & Alieva, L. (2021). Using interactive technologies and distance learning in sustainable education, E3S Web of Conferences 250, 07003, TRESP 2021: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125007003
  • Saban, M., Vargün, H., Özcan, M. ve Günlük, M. (2022). Muhasebe akademisyenlerinin dijital okuryazarlık ve uzaktan eğitim memnuniyet düzeylerinin uzaktan eğitimin etkinliği üzerinde etkisi, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs) Abant.
  • Sangster, A., Stoner, G. & Flood, B. (2020). Insight into accounting education in a Covid-19 World, Accounting Education, 29(5), 431-562. Doi: 10.1080/09639284.2020.1808487
  • Semenets-Orlova, I., Teslenko, V., Dakal, A., Zadorozhnyi, V., Marusina, O. & Klochko, A. (2021). Distance learning technologies and innovations in education for sustainable development, Studies of Applied Economics, 39-5, 1-10.
  • Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). Covid-19 Pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Stanley, T. & Edwards, P. (2005). Interactive multimedia teaching of accounting information system (AIS) cycles: Student perceptions and views, Journal of Accounting Education, 23, 21-46.
  • Süklüm, N. (2021). Muhasebe dersi alan öğrencilerin Covid-19 Pandemi dönemi uzaktan muhasebe eğitimi hakkındaki görüşleri, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 16(1),107-121
  • Sürmeli, F. (1987). Eğitim teknolojisindeki son gelişmeler ve muhasebe eğitimi, Türkiye IX. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (7-12 Aralık) Uludağ.
  • Sürmeli, F. ve Kaya, E. (1999). Muhasebe eğitiminde yeni teknolojik olanaklar: uzaktan öğretim sisteminde e-mail, videokonferans ve interaktif bilgisayar uygulamaları, Türkiye XVIII. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (12-16 Mayıs) Fethiye.
  • Tezcan, M. (2000). Uzaktan eğitimde yapı çözümlemesi: Türk yükseköğretiminde örgün ve uzaktan eğitimin maliyet-etkinlik karşılaştırması, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisat Abd. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Tuğay, O. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimle almış oldukları muhasebe dersleri ile ilgili bakış açıları üzerine bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 23(2), 380-396.
  • Uçma, T. ve Beycan, M. (2009). Muhasebe eğitiminde uzaktan eğitim ve e-öğrenme, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi (MUVU), 3, 35-50.
  • UN (United Nations) (2015). Transforming Our World: The 2030 agenda for sustainable development; www.undocs.org/A/70/L.1 (Erişim: 20.03.2022)
  • UNESCO (2020). Global education monitoring report 2020: Inclusion and education: all means all, Paris: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373718 (Erişim: 20.03.2022)
  • Ülker Ayyıldız, M. S., Günlük, M. ve Nil Erbey, S. (2006). Muhasebe öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik tutumları üzerine bir araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32, 1-14.
  • Vyas-Doorgapersad, S. (2011). Open distance learning for sustainable development in India, Progressio, 33(2), 51-71.
  • Yelgen, E. (2022). Covid-19 sonrası dönemde muhasebe eğitiminin geleceği, Journal of Open Learning and Distance Education (JOLDE), 1(1), 35-56.
  • YÖK (2022). YÖK Dersleri Platformu: https://yokdersleri.yok.gov.tr (Erişim: 12.03.2022)
  • Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu (2809 sayılı), R.G. 30/03/1983, Sayı: 18003. Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar, YÖK Genel Kurulu 01.02.2013 tarihli toplantısı; Değişik: YÖK Genel Kurulu 24.09.2020 tarihli toplantısı.

Açık ve uzaktan muhasebe eğitiminin sürdürülebilirliği ve Covid-19 pandemi deneyimi

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 408 - 431, 31.01.2023
https://doi.org/10.51948/auad.1203846

Öz

Muhasebe eğitiminin sürdürülebilirliği için açık ve uzaktan eğitim olanaklarından yararlanma durumunu ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada Covid19 Salgını dönemindeki uygulamalar incelenmiştir. Araştırmada yararlanılan veriler literatür taraması ve kurumsal web sayfalarından toplanmış, ayrıca YÖK Dersleri Platformu incelenmiş ve bu yolla sağlanan katkı belirlenmiştir. Covid19 Pandemisi ile örgün eğitimde yaşanan aksaklıkların giderilmesinde, açık ve uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenme ortam ve malzemeleriyle sağlanan destek bu katkıyı açıkça ortaya koymaktadır. Hızlı dönüşümlerin yaşandığı dijital çağda, örgün eğitimde uzaktan eğitim yöntemlerinin kullanımı da yaygınlaşmaktadır. Eğitim kurumlarında ve muhasebe mesleğinde yaşananlar, muhasebe eğitiminde açık ve uzaktan eğitim olanaklarından daha çok yararlanmayı gerektirmektedir. Muhasebe eğitiminde açık ve uzaktan eğitimden yararlanma olanaklarının geliştirilmesi, özellikle ölçme-değerlendirme ile ilgili iyileştirmelerin yapılması ve kurumsal iş birliğine önem verilmesi gerekmektedir.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Açık Yükseköğretim Yönetmeliği, Resmi Gazete, Tarih: 06/11/1982, Sayı: 17860.
  • Açıkgöz, B. ve Mutlu, M. D. (2022). Muhasebe mesleğinde dijital dönüşüm: Covid-19 pandemi döneminde uzaktan çalışma uygulamaları, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(2), 845-864. DOI: 10.15869/itobiad.971503
  • Adefila, A., Arrobbio, O., Brown, G., Robinson, Z., Spolander, G., Soliev, I., Willers, B., Morini, L., Padovan, D. & Winpenny, K. (2021). Ecologized collaborative online international learning: tackling wicked sustainability problems through education for sustainable development, Journal of Teacher Education for Sustainability, 23(1), 41-57. Doi: 10.2478/jtes-2021-0004.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 Sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 208-236.
  • Akpulat, F. (2019). Sürdürülebilirlik kavramına farklı yaklaşımlar: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma, İstanbul Üniversitesi Uluslararası İşletmecilik Abd. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Alkan, C. (1987). Açıköğretim: Uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Ya.No.157.
  • Anadolum eKampus (2022). http://ekampus.anadolu.edu.tr (Erişim: 13.03.2022).
  • Azaltun, M., Aktaş, A., Yavuzaslan Söylemez, S., Tekbaş, İ. ve Atasoy, A. (2022). Covid-19 Pandemisinin muhasebe mesleği ve muhasebe meslek mensuplarına etkileri üzerine bir araştırma, İSMMMO Mali Çözüm Dergisi, 32(171), 65-101.
  • Banar, K. ve Kaya, E. (1996). Uzaktan öğretimde muhasebe eğitimi, Türkiye XV. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 13-17/11. Manavgat, s.101-142.
  • Beller Dikmen, B., Özçelik, M. ve Deran, A. (2022). Covid-19 Salgını döneminde online muhasebe eğitimini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs) Abant.
  • Bourke, J. & Simpson, O. (2009). Sustainability in education: Is distance learning an answer? New Zealand: http://www.openpolytechnic.ac.nz/facultyandresearch/research/wp
  • Bozkurt, A. (2022). Resilience, adaptability, and sustainability of higher education: a systematic mapping study on the impact of the coronavirus (Covid-19) pandemic and the transition to the new normal, Journal of Learning for Development – JL4D, 9(1), 1-16.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2017). “Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(2), 85-124.
  • Bryant, S. B., Kahle, J. B. & Schafer, B. A. (2005). Distance education: a review of the contemporary literature, Issues in Accounting Education, 20(3) (August), 255–272.
  • Bülbül, S., Ayanoğlu, Y. ve Yanık, S. S. (2022). Covid-19 Pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine ilişkin öğrenci algılarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs) Abant.
  • Casado-Aranda, L. A., Caeiro, S. S., Trindade, J., Paço, A., Lizcano Casas, D. & Landeta, A. (2021). Are distance higher education institutions sustainable enough? – A comparison between two distance learning universities, International Journal of Sustainability in Higher Education, 22(4), 709-730. https://doi.org/10.1108/IJSHE-07-2020-0260
  • Çavuşoğlu, K. (2022). YÖK Dersleri Platformundaki muhasebe kitaplarının bibliyometrik analizle incelenmesi, Alanya Akademik Bakış Dergisi, 6(1), 1673-1701.
  • Dwivedi, V. J. & Joshi, Y. C. (2021). ICT perspectives of productive and sustainable development for 21st century higher education institutions, International Journal of Education and Development Using Information and Communication Technology (IJEDICT), 17(3), 81-96.
  • Ezin, Y. (2021). Covid 19 sürecinde üniversitelerde uzaktan muhasebe eğitiminin swot analiz tekniği ile değerlendirilmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 92 (Ekim), 73-90.
  • Gomez-Zermeno, M. G. (2020). Massive Open Online Courses as a digital learning strategy of education for sustainable development, Journal of Sustainable Development of Energy, Water and Environment Systems, 8(3), 577-589.
  • Hacırüstemoğlu, R. (2008). Bilgi çağında muhasebe eğitimi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 10(3), 1-6.
  • Hamutoğlu, N. B., Bozkurt, A. ve Erdoğan, B. Z. (2022). Sürdürülebilir eğitim ekolojisi olarak açık ve uzaktan öğrenme. (Edt. M. Bulut ve C. Korkut). Döngüsel Ekonomi ve Sürdürülebilir Hayat (237-258). Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları. DOI: 10.53478/TUBA.978-605-2249-97-0.ch09
  • Harizan, S. H. ve Hilmi, M. F. (2021). Developing measures for the effectiveness of distance education as regards sustainability: the mixed method approach, Turkish Online Journal of Distance Education – TOJDE, 22(3), 177-195.
  • Kaya, E. ve Karagül, A. A. (2001). İnternetle muhasebe eğitimi, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (23-27 Mayıs) Tekirova.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 Pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • Mason, R. & Rennie, F. (2006). eLearning: the key concepts, UK: Abington, Routledge.
  • Mutlu, M. E., Gümüş, S. ve Okur, M. R. (2008). Muhasebe eğitiminde e-öğrenme süreci, XXVII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (23-27 Nisan) Lara.
  • Oladipo, A. J. (2016). Open distance learning: Pathway to sustainable development of higher education in Nigeria, 8th Pan-Commonwealth Forum on Open Learning (PCF8), Kuala Lumpur, Malaysia: Open University Malaysia, 27-30 November.
  • Otto, D. & Kerres, M. (2022). Increasing sustainability in open learning: prospects of a distributed learning ecosystem for open educational resources, Frontiers in Education, 7, 1-11: Doi: 10.3389/feduc.2022.866917
  • Özerhan, Y. ve Sultanoğlu, B. (2022). Muhasebe eğitiminde “sürdürülebilirlik” – Türkiye’deki üniversitelerde bir araştırma, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs)
  • Öztürk, M. (2017). Sürdürülebilir gelişme odaklı eğitim: Kuramsal çerçeve, tarihsel gelişim ve uygulamaya dönük öneriler, Elementary Education Online, 16(4), 1-11.
  • Potter, B. N. & Johnston, C.G. (2006). The effect of interactive on-line learning systems on student learning outcomes in accounting, Journal of Accounting Education, 24, 16-34.
  • Rodriguez, C. O. (2013). Two distinct course formats in the delivery of connectivist MOOCs, Turkish Online Journal of Distance Education, 14(2), 66-80.
  • Rybakova, A., Shcheglova, A, Bogatov, D. & Alieva, L. (2021). Using interactive technologies and distance learning in sustainable education, E3S Web of Conferences 250, 07003, TRESP 2021: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125007003
  • Saban, M., Vargün, H., Özcan, M. ve Günlük, M. (2022). Muhasebe akademisyenlerinin dijital okuryazarlık ve uzaktan eğitim memnuniyet düzeylerinin uzaktan eğitimin etkinliği üzerinde etkisi, 40. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (18-22 Mayıs) Abant.
  • Sangster, A., Stoner, G. & Flood, B. (2020). Insight into accounting education in a Covid-19 World, Accounting Education, 29(5), 431-562. Doi: 10.1080/09639284.2020.1808487
  • Semenets-Orlova, I., Teslenko, V., Dakal, A., Zadorozhnyi, V., Marusina, O. & Klochko, A. (2021). Distance learning technologies and innovations in education for sustainable development, Studies of Applied Economics, 39-5, 1-10.
  • Serçemeli, M. ve Kurnaz, E. (2020). Covid-19 Pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Stanley, T. & Edwards, P. (2005). Interactive multimedia teaching of accounting information system (AIS) cycles: Student perceptions and views, Journal of Accounting Education, 23, 21-46.
  • Süklüm, N. (2021). Muhasebe dersi alan öğrencilerin Covid-19 Pandemi dönemi uzaktan muhasebe eğitimi hakkındaki görüşleri, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 16(1),107-121
  • Sürmeli, F. (1987). Eğitim teknolojisindeki son gelişmeler ve muhasebe eğitimi, Türkiye IX. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (7-12 Aralık) Uludağ.
  • Sürmeli, F. ve Kaya, E. (1999). Muhasebe eğitiminde yeni teknolojik olanaklar: uzaktan öğretim sisteminde e-mail, videokonferans ve interaktif bilgisayar uygulamaları, Türkiye XVIII. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (12-16 Mayıs) Fethiye.
  • Tezcan, M. (2000). Uzaktan eğitimde yapı çözümlemesi: Türk yükseköğretiminde örgün ve uzaktan eğitimin maliyet-etkinlik karşılaştırması, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisat Abd. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Tuğay, O. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimle almış oldukları muhasebe dersleri ile ilgili bakış açıları üzerine bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 23(2), 380-396.
  • Uçma, T. ve Beycan, M. (2009). Muhasebe eğitiminde uzaktan eğitim ve e-öğrenme, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi (MUVU), 3, 35-50.
  • UN (United Nations) (2015). Transforming Our World: The 2030 agenda for sustainable development; www.undocs.org/A/70/L.1 (Erişim: 20.03.2022)
  • UNESCO (2020). Global education monitoring report 2020: Inclusion and education: all means all, Paris: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373718 (Erişim: 20.03.2022)
  • Ülker Ayyıldız, M. S., Günlük, M. ve Nil Erbey, S. (2006). Muhasebe öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik tutumları üzerine bir araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32, 1-14.
  • Vyas-Doorgapersad, S. (2011). Open distance learning for sustainable development in India, Progressio, 33(2), 51-71.
  • Yelgen, E. (2022). Covid-19 sonrası dönemde muhasebe eğitiminin geleceği, Journal of Open Learning and Distance Education (JOLDE), 1(1), 35-56.
  • YÖK (2022). YÖK Dersleri Platformu: https://yokdersleri.yok.gov.tr (Erişim: 12.03.2022)
  • Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanunu (2809 sayılı), R.G. 30/03/1983, Sayı: 18003. Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar, YÖK Genel Kurulu 01.02.2013 tarihli toplantısı; Değişik: YÖK Genel Kurulu 24.09.2020 tarihli toplantısı.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ergün Kaya 0000-0003-3676-3811

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, E. (2023). Açık ve uzaktan muhasebe eğitiminin sürdürülebilirliği ve Covid-19 pandemi deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 9(1), 408-431. https://doi.org/10.51948/auad.1203846