Açık ve uzaktan öğrenme, erişilebilirlik ve esneklik özellikleriyle eğitim dünyasında devrim yaratmıştır. Buna rağmen, açık ve uzaktan eğitim programlarındaki öğrenim terki oranları geleneksel yüz yüze eğitime kıyasla önemli ölçüde yüksektir. Bu durum, eğitimciler ve kurumlar için önemli bir zorluk teşkil etmektedir. Öğrenim terkine sebep olan faktörleri ele almak, açık ve uzaktan eğitimde öğrenciyi elde tutma ve öğrenen başarısını artırmak için çok önemlidir. Bu bibliyometrik analiz çalışması, açık ve uzaktan öğrenmede öğrenim terki üzerine yürütülen akademik çalışmaların genel bir değerlendirmesini hedeflemektedir. Çalışmada Scopus veri tabanından yararlanılmış, “dropout”, “distance education” ve “open education” kavranları başlık, özet ve anahtar kelimeler bölümüne yazılarak tarama yapılmıştır. Veri tabanında 2014-2024 yılları arasında yayınlanmış 620 dergi makalesi ve konferans bildirisine ulaşılmış ve bibliyometrik veriler, VOSviewer 1.6.20 programı kullanılarak analiz edilip görselleştirilmiştir. Araştırma kapsamında akademik çalışmaların entelektüel manzarasını haritalamak için atıf analizi, ortak yazarlık ağları ve anahtar kelime ortak oluşum analizi dahil olmak üzere kapsamlı bir bibliyometrik göstergeler seti kullanılmıştır.
Open and distance learning has revolutionized the world of education with its accessibility and flexibility. Despite this, dropout rates in open and distance learning programmes are significantly higher than in traditional face-to-face education and pose a significant challenge for educators and institutions. Addressing the factors contributing to these dropout rates is crucial for improving student retention and success in open and distance education. This bibliometric analysis aims to provide an overview of academic studies on dropout in open and distance education. In the study, Scopus database was used to search the title, abstract and keywords section with the words ‘drop out’, ‘distance education’ and ‘open education’. In the database, 620 journal articles and conference proceedings published between 2014-2024 were accessed and their bibliometric data were analysed and visualized using VOSviewer 1.6.9 software. A comprehensive set of bibliometric indicators including citation analysis, co-authorship networks and keyword co-occurrence analysis were used to map the intellectual landscape of academic studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |