Yeni teknolojiler hayatın akışı içerisinde çoğu alanda olduğu gibi eğitim bilimleri alanında da değişim ve dönüşüme sebep olmaktadır. Bu durum alanda gerek teoride gerekse uygulamada bir takım yenilikçi yaklaşımların ortaya çıkışını gündeme getirmektedir. Eğitim bilimleri alanındaki bu yenilikçi adımların ölçme ve değerlendirme boyutuna yansımaları ise araştırma kapsamında “Blokzincir” ve “Multistage Testing (MST)” sınırlılıklarında ele alınmıştır. Blokzincir teknolojileri ile dünya her ne kadar 2000’li yılların başlangıcı gibi yakın bir geçmişte tanışmış olsa da hızlı bir biçimde teknoloji dilinin önemli bir bileşeni konumuna gelmiş olduğu görülmektedir. Bu durum eğitim bilimleri açısından değerlendirildiğinde; Open University, EDUCAUSE ve Avrupa Birliği Komisyonu raporlarında blokzincir teknolojilerinin ele alınmış olması söz konusu teknolojinin günümüz ve yakın gelecekte kullanımının hızla yaygınlaştığının en belirgin göstergesidir. Diğer taraftan da alanda sıklıkla uygulanan çevrimiçi sınavlarda yaşanan güvenlik problemleri ise bu sınavlarda kullanılabilecek yeni yöntem arayışlarına yol açmaktadır. Bu kapsamda da MST test sunum yönteminin ETS, GRE, PIRLS, TIMMS ve PISA gibi önemli sınavlarda uygulanmasının getirdiği popülerlik ve sağladığı güven ile araştırmacı, sınav uygulayıcı ve karar alıcılar tarafından alternatif yöntem olarak değerlendirilmektedir. Bu temelden yola çıkarak araştırmada, blokzincir teknolojileri ile MST yöntemin ölçme ve değerlendirmede kullanımının alana katkısının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Sonuç olarak MST kişiye özel yüksek güvenlikli hassas ölçüme olanak sağlarken Blokzincir yapısı ise sınav öncesi ve sonrasındaki tüm verileri güvenli biçimde depolayabilme olanağı sunmaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme Çok Aşamalı Testler Blokzincir Bireyselleştirme Güvenlik.
New technologies are causing change and transformation in the field of education, as in most areas of life. This situation leads to the emergence of a number of innovative approaches in both theory and practice. The reflections of these innovative steps in the field of educational sciences on the dimension of assessment will be discussed in the framework of the research within the limits of 'Blockchain' and 'Multistage Testing (MST)'. Although blockchain technologies have only been known to the world since the beginning of the 2000s, it can be seen that they have rapidly become an important part of the language of technology. Assessing this situation in terms of educational science, the fact that blockchain technologies are discussed in reports by the Open University, EDUCAUSE and the EU Commission is the most obvious indication that the use of the technology in question is spreading rapidly today and in the near future. On the other hand, the security problems encountered in the implementation of online exams, which are used intensively in the field of education, lead to the search for new methods that can be used in these exams. In this context, the MST test administration method is considered as an alternative method by researchers, test administrators and decision makers due to its popularity and trust in major exams such as ETS, GRE, PIRLS, TIMMS and PISA. Based on this, this study aims to evaluate the contribution of the use of blockchain technologies and the MST method in assessment. As a result, MST enables personalised, highly secure precision measurement, while the blockchain structure provides the ability to securely store all data before and after the exam.
Assessment Multistage Testing Blockchain Individualization Security
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |