Research Article
BibTex RIS Cite

YABANCI DİL OLARAK KORECE ÖĞRETİMİNİN GEÇMİŞİ VE BUGÜNÜ

Year 2023, Volume: 8 Issue: 2, 96 - 114, 31.12.2023
https://doi.org/10.61134/audodilder.1409572

Abstract

Bu çalışmada yabancı dil olarak Korece öğretiminin geçmişi ve bugünü ele alınmaktadır. Çalışmada öncelikle yabancı dil olarak Korece öğretiminin geçmişi ele alınmıştır. Yabancı dil olarak Korece öğretiminin tarihi 18. yüzyıla dayandırılmaktadır. Fakat günümüzdeki yabancı dil olarak Korece öğretiminin temeli 1959 yılında Yonsei Üniversitesi bünyesinde kurulan Korece Dil Okulu ile atılmıştır. Bu tarihten günümüze kadar yabancı dil olarak Korece öğretimindeki öğreniciler ve materyaller üzerinden dönemsel değişimler çalışma kapsamında incelenmektedir. Özellikle günümüz gençleri arasında oldukça popüler olan yabancı dil olarak Korece öğrenimi; K-pop, K-beauty ve K-food gibi Kore Kültürünün etkisi ile büyüme ve gelişimdeki ivmesini arttırmaktadır. Çalışmada yabancı dil olarak Korece öğretiminin günümüzde eriştiği mevcut duruma dair genel çerçeve çizilmiştir. Bu kapsamda küresel çapta faaliyet göstermekte olan Kral Sejong Enstitüleri, Korece Yeterlilik Sınavı’nın yanı sıra RISS üzerinden yabancı dil olarak Korece öğretimine dair araştırma verileri ve Kore Hükümet Bursu gibi yabancı dil olarak Korece öğretimini yansıtan hususlar sayısal verilerle ele alınmakta ve incelenmektedir.

References

  • Cho, Hang Rok. (2008). “Changes of the Korean Language Education Environment and the Tasks for Development” (한국어교육 환경의 변화와 발전을 위한 과제). 한국어교육, Cilt: 19(1), 253-277. https://doi.org/10.18209/iakle.2008.19.1.253 Erişim Tarihi: 15.11.2023.
  • Kang, Nam-wook. (2022). “Dynamic Changes in the Direction of KFL and KSL Teaching Material Development” (한국어 교재 개발의 역동적 동인과 새로운 전환의 방향). 한글, Cilt: 83(3), 859-897. https://doi.org/https://doi.org/10.22557/HG.2022.9.83.3.859 Erişim Tarihi: 05.07.2023.
  • Kang, Seung Hae. (2020). “Changes of Korean Language Learners in 60 Years of Korean Language Education” (한국어교육 60년을 통해 본 한국어 학습자의 변천). 외국어로서의 한국어교육, Cilt: 56, 1-26. https://doi.org/DOI http://dx.doi.org/10.21716/TKFL.56.1 Erişim Tarihi: 05.07.2023.
  • Kim, Jung Sup. (2022). “Trends and Suggestions for Using Statistical Techniques in Quantitative Research on Korean Education” (국내 한국어교육 양적 연구 통계 기법 사용의 동향과 제안점). 한글, Cilt: 83(3), 827-857. https://doi.org/https://doi.org/10.22557/HG.2022.9.83.3.827 Erişim Tarihi: 31.07.2023.
  • Kim, Yeon-Ju ve Kim, Myoung-Soon. (2022). “Subjects Review and Comparison of Korea or Korean Studies in Internal and External Universities” (국내외 대학의 한국(어) 관련 학과의 과목 편성 비교). 새국어교육, (133), 385-410. Erişim Tarihi: 05.07.2023.
  • King Sejong Institute Foundation. (2022). King Sejong Institute Foundation Annual Report 2022.
  • King Sejong Institute Foundation. (2023). 2023 King Sejong Institute Learner Casebook.
  • Kore Eğitim Bakanlığı. (2022). TOPIK 2023'ten İtibaren İnternet Tabanlı Test (IBT) ile Paralel Olarak Uygulanması - 2023 TOPIK Uygulama Planı Duyurusu (한국어능력시험, 2023년부터 인터넷 기반 시험(IBT) 병행 시행 - 2023년 한국어능력시험(TOPIK) 시행계획 발표 -).
  • Kore Eğitim Bakanlığı. (2023). Dünyanın Dört Bir Yanından Gelen Üst Düzey Yetenekler Kore Akımının Küreselleşmesine Öncülük Ediyor (각국의 우수 인재들, 한류 세계화 이끈다). 01.12.2023.
  • Lee, Jung Hee. (2020). “Current Status and Tasks for the Development of Korean Language Education Contents” (한국어교육 콘텐츠 개발의 현황과 과제). 한국어교육, Cilt: 31(3), 249-272. https://doi.org/10.18209/iakle.2020.31.3.249 Erişim Tarihi: 14.11.2023.
  • Paik, Pong Ja. (2001). “Materyaller ve Öğretim Yöntemleri Üzerinden Korece Öğretiminin Tarihi ile Sorunları” (교재와 교수법을 통해 본 한국어 교육의 역사와 과제). 외국어로서의 한국어교육, Cilt: 2526, 11-31. Erişim Tarihi: 01.08.2023.
  • Park, Jung-a. (2018). “Korece Uluslararası Standart Öğretim Programı” (국제 통용 한국어 표준 교육과정 성과). 국제 통용 한국어 표준 교육과정 보고회, Seul.
Year 2023, Volume: 8 Issue: 2, 96 - 114, 31.12.2023
https://doi.org/10.61134/audodilder.1409572

Abstract

References

  • Cho, Hang Rok. (2008). “Changes of the Korean Language Education Environment and the Tasks for Development” (한국어교육 환경의 변화와 발전을 위한 과제). 한국어교육, Cilt: 19(1), 253-277. https://doi.org/10.18209/iakle.2008.19.1.253 Erişim Tarihi: 15.11.2023.
  • Kang, Nam-wook. (2022). “Dynamic Changes in the Direction of KFL and KSL Teaching Material Development” (한국어 교재 개발의 역동적 동인과 새로운 전환의 방향). 한글, Cilt: 83(3), 859-897. https://doi.org/https://doi.org/10.22557/HG.2022.9.83.3.859 Erişim Tarihi: 05.07.2023.
  • Kang, Seung Hae. (2020). “Changes of Korean Language Learners in 60 Years of Korean Language Education” (한국어교육 60년을 통해 본 한국어 학습자의 변천). 외국어로서의 한국어교육, Cilt: 56, 1-26. https://doi.org/DOI http://dx.doi.org/10.21716/TKFL.56.1 Erişim Tarihi: 05.07.2023.
  • Kim, Jung Sup. (2022). “Trends and Suggestions for Using Statistical Techniques in Quantitative Research on Korean Education” (국내 한국어교육 양적 연구 통계 기법 사용의 동향과 제안점). 한글, Cilt: 83(3), 827-857. https://doi.org/https://doi.org/10.22557/HG.2022.9.83.3.827 Erişim Tarihi: 31.07.2023.
  • Kim, Yeon-Ju ve Kim, Myoung-Soon. (2022). “Subjects Review and Comparison of Korea or Korean Studies in Internal and External Universities” (국내외 대학의 한국(어) 관련 학과의 과목 편성 비교). 새국어교육, (133), 385-410. Erişim Tarihi: 05.07.2023.
  • King Sejong Institute Foundation. (2022). King Sejong Institute Foundation Annual Report 2022.
  • King Sejong Institute Foundation. (2023). 2023 King Sejong Institute Learner Casebook.
  • Kore Eğitim Bakanlığı. (2022). TOPIK 2023'ten İtibaren İnternet Tabanlı Test (IBT) ile Paralel Olarak Uygulanması - 2023 TOPIK Uygulama Planı Duyurusu (한국어능력시험, 2023년부터 인터넷 기반 시험(IBT) 병행 시행 - 2023년 한국어능력시험(TOPIK) 시행계획 발표 -).
  • Kore Eğitim Bakanlığı. (2023). Dünyanın Dört Bir Yanından Gelen Üst Düzey Yetenekler Kore Akımının Küreselleşmesine Öncülük Ediyor (각국의 우수 인재들, 한류 세계화 이끈다). 01.12.2023.
  • Lee, Jung Hee. (2020). “Current Status and Tasks for the Development of Korean Language Education Contents” (한국어교육 콘텐츠 개발의 현황과 과제). 한국어교육, Cilt: 31(3), 249-272. https://doi.org/10.18209/iakle.2020.31.3.249 Erişim Tarihi: 14.11.2023.
  • Paik, Pong Ja. (2001). “Materyaller ve Öğretim Yöntemleri Üzerinden Korece Öğretiminin Tarihi ile Sorunları” (교재와 교수법을 통해 본 한국어 교육의 역사와 과제). 외국어로서의 한국어교육, Cilt: 2526, 11-31. Erişim Tarihi: 01.08.2023.
  • Park, Jung-a. (2018). “Korece Uluslararası Standart Öğretim Programı” (국제 통용 한국어 표준 교육과정 성과). 국제 통용 한국어 표준 교육과정 보고회, Seul.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Korean Language, Literature and Culture
Journal Section Research Articles
Authors

Muhammet Emre Korkmaz 0000-0003-2857-4367

Publication Date December 31, 2023
Submission Date December 25, 2023
Acceptance Date December 29, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Korkmaz, M. E. (2023). YABANCI DİL OLARAK KORECE ÖĞRETİMİNİN GEÇMİŞİ VE BUGÜNÜ. Doğu Dilleri Dergisi, 8(2), 96-114. https://doi.org/10.61134/audodilder.1409572