BibTex RIS Cite

Türk öğrencilerinin PISA 2003-2006-2009 dönemlerindeki okuma becerilerini yordayan sosyoekonomik ve kültürel değişkenlerin araştırılması

Year 2014, , 201 - 222, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001344

Abstract

Okuma okuryazarlığı becerileri eğitim ortamlarında ve
günlük yaşantıda sıklıkla kullanılan becerilerden biridir. Ailenin
ekonomik, kültürel ve sosyal yapısı çocuğun akademik başarısını
(öğrenme kapasitesini) etkiler. Bu araştırmanın amacı, 2003-2006 ve
2009 PISA uygulamaları için öğrencilerin okuma becerilerini en iyi
yordayan sosyoekonomik ve kültürel düzey değişkenlerini
belirlemektir. Bu amaçla Türk öğrencilere ait PISA verilerine (2003-
2006- 2009 uygulamaları) OECD’nin web sitesinden ulaşılmıştır.
Yordayıcı değişkenler (anne ve babanın eğitim durumu, ailenin sosyoekonomik
düzeyi, kültürel olanaklar ve evdeki eğitim kaynakları)
indeks değerleri ile analize dahil edilmiştir. Verilerin analizinde
adımsal çoklu regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
bulguları her üç PISA uygulaması için en iyi yordayıcı değişkenlerin
sırasıyla evdeki eğitim kaynakları, anne ve babanın eğitim durumu ve
kültürel olanaklar olduğunu göstermiştir. Araştırmanın bulguları ilgili
literatürle desteklenerek tartışılmıştır.

The Prediction of Turkish Students’ Reading Literacy Skills by SES Related Variables for PISA 2003-2006-2009

Year 2014, , 201 - 222, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001344

Abstract

Reading literacy is a crucial skill in educational
settings and daily life. The economic, cultural and social status of the
family does influence the children’s learning in various ways.
Literature shows a particular strong relationship between family
background and reading performance. The purpose of this study is to
determine the best predictors of reading literacy by the variables of
parental education, family wealth possessions, cultural possessions,
home educational resources for PISA 2003, 2006, 2009. For this
purpose, Turkey’s PISA data (2003, 2006, and 2009) on Reading
Literacy is retrieved from OECD’s official website. In these data, the
predictive variables (parental education, family wealth possessions,
cultural possessions, home educational resources) are indicated as
index values. The stepwise procedure of multiple regression analysis
was carried out to the data. According to the results of the analyses,
the best predictors for each term are respectively, home educational
resources, parental education and cultural possessions. The findings
are discussed with the related literature.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA96KS47JP
Journal Section Research Article
Authors

Deniz Gülleroğlu H. This is me

Safiye Bilican Demir This is me

Nükhet Demirtaşlı This is me

Publication Date October 1, 2014
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Gülleroğlu H., D., Bilican Demir, S., & Demirtaşlı, N. (2014). The Prediction of Turkish Students’ Reading Literacy Skills by SES Related Variables for PISA 2003-2006-2009. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(2), 201-222. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001344
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.