Research Article
BibTex RIS Cite

PSİKODRAMA-KURAM, TEKNİK VE ARAÇLAR

Year 1990, , 457 - 480, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000790

Abstract

Psikodrama grup terapi, sosyometri ve psikodramadan oluşan üçlü bir takımın parçasıdır. Yaratıcısı J.L. Moreno’dur. Gerçeği dramatik yöntemler kullanarak bulmaya ve incelemeye çalışır. Bu yaklaşım, eski bilişsel örüntülerin yeni bir şekilde algılanmaları ve buna bağlı olarakta davranışların yeniden düzenlenmesi yoluyla bireylerdeki ve gruplardaki değişimleri kolaylaştıran rol kuramına dayalıdır (Fine, 1979). Bireylere, başkalarıyla olan ilişkilerini gözden geçirme, bu ilişkilerde yaşadıkları sorunları anlama ve tanıma yeteneğini geliştirme ve alternatif çözümlerin farkına varma, bu alternatiflerden birisini seçme ve ona göre davranabilme becerilerini arttırma olanağını verir (Whatney, 1979). Genellikle grup psikoterapisidiı- ancak bireysel terapiye de uygulanabilmektedir. Önceleri psikoterapi uygulamalarıyla sınırlı olan.bu yöntem günümüzde teşhis ve tedavi aracı olarak kliniklerde, insan ilişkilerini geliştirme ve eğitim aracı olarakta eğitim kurumlarında, endüstride, evlilik danışmanlığında, islahevleri ve hapishanelerde olmak üzere çeşitli ku-rumlarda hem çocuklara hem de yetişkinlere uygulanmaktadır.

References

  • Goldman E.E., Morrison, D.S. (1984). Psychodrama: Experience and Process. Kendal /Hunt Publishing Company.
Year 1990, , 457 - 480, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000790

Abstract

References

  • Goldman E.E., Morrison, D.S. (1984). Psychodrama: Experience and Process. Kendal /Hunt Publishing Company.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sema Kaner This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990

Cite

APA Kaner, S. (2019). PSİKODRAMA-KURAM, TEKNİK VE ARAÇLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 457-480. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000790
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.